behringer line array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Behringer,

Je hoort weinig problemen over hun luidsprekers en versterkers dus het zal kwa degelijkheid wel meevallen.
    Over klank zijn er altijd verschillen, de een vind dit beter dan de andere, dat is altijd zo en is nu ook niet relevant want we hebben immers zelf
    dit systeem nog niet gehoord.
    Het eq-en wil ook niet zeggen dat een systeem niet goed klinkt, is de tech die dit 'prettig' vind klinken..

Laten we even wachten tot er serieuze gebruikers ervaringen zijn.

Persoonlijk vind ik de uitvoeringen van de kasten netjes te noemen, ziet er degelijk uit en heeft weinig 'plastic gehalte'
    Subs zijn subs, lelijk of niet, minder belangrijk als ze maar doen wat ze moeten doen, er zijn vele 'lelijke' subs op de markt.

Misschien gaat Behringer eindelijk een goede weg in!?

Even afwachten nog...

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Ook al bedienen ze de onderkant van de markt, de hobbyist kan zijn luidsprekers nu ook vliegen en dat houdt in dat je gewoon verder weg komt als met een groundstack.
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Rolandino
        ik ga ook geen discussie voeren
        Het verhaal wat erop volgt lijkt er toch verdacht veel op....

Originally posted by speakertech
        Ook al bedienen ze de onderkant van de markt, de hobbyist kan zijn luidsprekers nu ook vliegen
        Betekent ook dat ik wat vaker omhoog kijk of er niks op mjin hoofd terecht kan komen als ik op kleinschalige evenementen
        kom kijken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Behringer heeft echt enorm veel nieuws op de NAMM '12.
          Waaronder nu ook een vier kanaals aainoewk (PDF).
          4x750 op 8 ohm
          4x1500 op 4 ohm
          4x.... op 2 ohm
          2x3000 op 4 ohm brug
          5,5 kg op de weegschaal

Zit er toch serieus aan te denken om zo'n ding aan te schaffen, al is het alleen maar om te kijken hoe het nou klinkt. Euh; om te luisteren hoe het klinkt.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

Niet zeggen maar kopen dan, ik hou me bij mijn vaste waarde en neem de proef er niet op.

Comment

• I.T. drive in
              • May 2009
              • 352

Volgens mij is behringer de laatste tijd met echt enorm veel vernieuwingen bezig.
              Ze gaan zich nu ook richten op consumenten audio.
              Die Inukes lijken me ook leuk en ik heb genoeg behringer materiaal dat gewoon goed is.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

Voor het geld zal het ook wel echt dik in orde zijn maar nogmaals...
                Omdat het verhoudingsgewijs weinig kost zullen de disco's hier straks mee uit de stallen gaan komen.
                Bij veel disco's gaat het ook niet om klank... Maar hey, Kijk ik heb ook line array...

Vroeger hebben wij ook erg veel met behringer gewerkt en het geluid was ook gewoon altijd goed...
                Zaten gewoon geen merkstickers meer op en de connector platen waren toevallig mat zwart.
                Als je dan tech hoort, zo wat klinkt dat lekker! Welk merk is dit?
                Vervolgens zeg je behringer dan lopen ze weg... Wie is er dan de winner...
                De behringer gebruiker natuurlijk die lacht zich helemaal rot!

Comment

• rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

Feit gaat wel worden dat we dadelijk worden opgescheept met lieden die line-array's gaan verhuren die geen hinder hebben van kennis hoe je met deze spullen moet omgaan en hoe het gevlogen dient te worden. Veelal is de hebben deze mannen ook geen hinder ervan hoe je veilig werken moet met spullen op hoogte. De markt zal er niet beter van worden alleen maar toe leiden dat ieder prutser dadelijk een line-array gaat verhuren. Volgende wordt dus dat je klant als je geluk hebt komt vragen waarom teun beun het voor de helft van jouw geld komt doen.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

toch moet me van het hart.
                    Ooit kostte de minste PA tafel met 16 kanalen een paar duizend euro. Had je twee monitorsends en misschien subgroepen. Een galm was onbetaalbaar, je gebruikte een paar 150 watt eindversterkers die goudgeld hadden gekost. En dat is allemaal een factor 10 to 40 goedkoper geworden. Ook bij de topmerken. Met de eerste de beste eindversterker die je in de mediamarkt op de autoafdeling voor 200euro koopt was je vroeger een jongerencentrum mee wezen versterken. De mixcapaciteit van een I-pad had vroeger een studio van 30.000euro geweest.

Wat wil ik zeggen? Je KAN aan een prijskaartje niet meer zien of iets bruikbaar is. Of het behaalde resultaat niet werkelijk gewoon gelijk is. Iedereen weet dat een Nexo kastje aan materiaal geen reet kost in verhouding tot de winkelprijs. En dat het ontwerp van zo een PS10 al bijna antiek is. Dat geldt ook voor een hoop EV en JBL kastjes. Zaken waarvan dus de R&D echt wel van is terugverdiend. Op die momenten ligt er een reële kans voor prijsdumpers. En behringer heeft tussen de tientallen stuks rotzooi ook pareltjes gemaakt.

Deze firma heeft een complete driverfabriek met CNC apparatuur laten bouwen in China die nu een 2 a 3 jaar bezig is. Ze hebben top technologische kennis gekocht tot aan midas toe. Als zij zo planmatig bezig zijn met speakers ontwerpen en bouwen moet ik ze toch echt in staat achten goed klinkende speakerproducten te fabriceren. Ik herinner me nog hoe yamaha en ibanez continu als japanse rotzooi werden weggezet. Je moest per se een USA instrument kopen. Nou mijn Ibanez uit 1982 is inmiddels drie keer zoveel waard als toen ik hem kocht.

Waar ik wel mijn vraagtekens bij zet, wie wil er een linearray? Welke kleine of middenverhuurder heeft er een nodig? Even afgezien van de vraag of ze er mee om kunnen gaan.
                    lekker belangrijk!

Comment

• Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

Originally posted by rdreiers
                      Feit gaat wel worden dat we dadelijk worden opgescheept met lieden die line-array's gaan verhuren die geen hinder hebben van kennis hoe je met deze spullen moet omgaan en hoe het gevlogen dient te worden. Veelal is de hebben deze mannen ook geen hinder ervan hoe je veilig werken moet met spullen op hoogte. De markt zal er niet beter van worden alleen maar toe leiden dat ieder prutser dadelijk een line-array gaat verhuren. Volgende wordt dus dat je klant als je geluk hebt komt vragen waarom teun beun het voor de helft van jouw geld komt doen.
                      Moah, ik vraag me af hoe hard dat zal lopen. Die DAP "line array" is ook al een hele tijd op de markt, en ik geloof niet dat veel verhuurders daar nu echt veel last van hebben. Verder: wat showband zegt. Over het algemeen moet je als kleine verhuurder een line array lekker inhuren als je hem echt nodig hebt...
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Kasper
                        • Jul 2004
                        • 171

Originally posted by rdreiers
                        Feit gaat wel worden dat we dadelijk worden opgescheept met lieden die line-array's gaan verhuren die geen hinder hebben van kennis hoe je met deze spullen moet omgaan en hoe het gevlogen dient te worden. Veelal is de hebben deze mannen ook geen hinder ervan hoe je veilig werken moet met spullen op hoogte. .
                        Zou kunnen, maar is wel een voorbarige aanname. Mensen met een auto uit het goedkopere segment zijn ook persé een gevaar op de weg?

gr. Kasper

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

bij de weg:

ik denk dat als je iets line-achtigs in nederland wil gebruiken dat je meer aan concepten zoals de LD Systems MAUI 28 hebt.

als je echt een beroerd opgezette linearray wil zien moet je eens bij de amerikanen gaan kijken. Bijvoorbeeld QSC....
                          Last edited by showband; 23-01-12, 12:32.
                          lekker belangrijk!

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Toch ook niet zo heel goedkoop als de in het filmpje weergegeven prijzen ook straks in de winkel (of webshop) te vinden zijn.

Comment

• Timothy
                              • Aug 2005
                              • 175

Dat was ook mijn eerste reactie: zo hééél goedkoop is dat toch ook niet hé om het middensegment aan te doen.
                              Als je de prijs uit het filmpje ziet, is dat toch wel een serieuze investering, dus spelen ze toch op de 'grotere' verhuurder en/of geluidsbedrijven (want flyware en takels moeten ook nog meegerekend worden).

Anderzijds kan ik best geloven dat dit een mooi systeem is. De laatste jaren heeft Behringer heel wat meer kwaliteit geleverd, maar slepen ze nog altijd de reputatie na, alsof 'al wat de naam Behringer draait brol is'. Dit is onterecht, dus geef dit systeem zeker een (luister)kans.
                              Of ze het met die prijszetting gaan doen lukken om een marktsegment te veroveren, dat is natuurlijk nog altijd de vraag...

Comment

• Timo Beckman
                                • Jul 2006
                                • 1298

..................
                                Last edited by Timo Beckman; 01-01-13, 11:49.

Comment

Working...