EV eliminator kw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

SX 300 zijn super topjes! Ik draaide er altijd mee enkele topjes erop.
    Ze zijn van mijn oom, dus ik ga er vanavond even achteraan bellen! Hij gebruikt ze voor de verhuur, dus ze worden overal voor gebruikt. Hij doet ook artiestenbegeleiding. Dan werkt hij met 2x sx300 per bass. Klinkt net, want met enkele top zou je nog wel wat hoog kunnen missen. ( van de dubbele opstelling heb ik ook nog wel ergens een foto ).

Ik heb de foto's thuis op de PC dus ze komen vanmiddag naar je toe!

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Originally posted by Beckers Entertainment

Ik heb de foto's thuis op de PC dus ze komen vanmiddag naar je toe!

Groeten Jasper
      Intussen binnen, bedankt.

Iemand anders nog ervaringen met de Eliminator KW subs?
      (er is maar weinig over te vinden op het www )
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• G_D
        • Sep 2006
        • 46

Ik heb deze sub op mijn oude middelbare school gebruikt en voor veel verschillende dingen gebruikt. Binnen/buiten, live/toneel/disco, ze zijn echt voor alles gebruikt. Wij gebruikten de subjes met Eliminator ii tops, maar ik heb ze ook wel eens gehoord met 1/2 zx4 per kant.

Mijn ervaring is dat het geen slechte subjes zijn, maar echt geweldig zijn ze ook niet. Maar je betaalt er geen hoge prijs voor dus moet je ook niet veel vewachten. Voor disco tot een mannetje of 400 lukt makkelijk en daar zijn de subjes het meest geschikt voor. Voor live vind ik de subjes veel minder, ik zou dan ook zeker voor wat duurdere subjes gaan als je ze veel voor live wil gaan gebruiken.

Versterker is ook belangrijk, de subjes kunnen best een flinke vermogen hebben, ong. 1200 Watt aan 4 ohm per subje is zeker niet overbodig.

De combi met de eliminator ii is toch wel de beste combinatie. Hoewel de zx4 en zx5 beter zijn in het hoog, geeft die extra 15" van de ii toch wat extra power in het laag. Daarnaast zit je met de ii direct op goede hoogte als de top op een staande sub set.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by G_D
          .... Voor disco tot een mannetje of 400 lukt makkelijk en daar zijn de subjes het meest geschikt voor.

....ik zou dan ook zeker voor wat duurdere subjes gaan als je ze veel voor live wil gaan gebruiken.

.... Daarnaast zit je met de ii direct op goede hoogte als de top op een staande sub set.
          Dixo tot 400 man met 1 Kw per kant???(zou ik zo niet direct aangedurfd hebben).

Ik heb ook nog SA AB36

Hoogte is in mijn ogen een 'paaltje' op maat zagen.

Weet je toevallig nog 'welke' amp jullie hiervoor hadden?
          Bedankt voor je info!
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• G_D
            • Sep 2006
            • 46

EV q66, veel te licht voor deze subjes. Set is zo geadviseerd door onze leverancier, maar ik zou het nooit zo hebben samengesteld. Later hebben we nog een EV p3000 erop gehad en dat was toch wel stukken fijner.
            En we hebben er zeker wel 300-350 man gehad met disco's, maar dat was een kleine ruimte. In kleine gymzalen merk je al dat je echt te kort komt.

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Originally posted by G_D
              En we hebben er zeker wel 300-350 man gehad met disco's, maar dat was een kleine ruimte. In kleine gymzalen merk je al dat je echt te kort komt.
              hahaha..
              Nou, jij draait ook snel bij, van 400 man MAKKELIJK naar 300-350, in kleine gymzalen kom je tekort.

Zijn er wellicht nog anderen die ervaring hebben met deze subs?? (toepassing, aantal persone, welke amp.....)
              Groeten John

Comment

• G_D
                • Sep 2006
                • 46

Voor mij zijn het kleine gymzalen, maar misschien voor een ander weer groot. De grootte van de gymzaal was ong. l x b x h 20 x 10 x 8. Ik had het makkelijk weg moeten laten, want de set stond dan nog net niet in de clip te spelen. Maar een 300 man haal je wel makkelijk met disco's.

Set werd ook voor dansvoorstellingen gebruikt in het theater, voor ong. 570 man en dat gaat prima. Ook wel eens een tape act buiten gedaan, maar dan merk je echt dat je te kort komt. Met bandjes buiten merk je ook dat je te kort komt.

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Okee, bedankt,

Ik verwacht er ook geen wonderen van, het valt me alleen op dat er weinig over te vinden is..

SIS, ik las in een (ander) oud topic dat jij ook ooit interesse had (als drumfill), heb jij nog info?

Specs heb ik natuurlijk wel kunnen vinden.

Iemand nog een advies over matching topjes?? Ik zag dat EV ook de TX-serie heeft, specs van deze sub zijn (nagenoeg) gelijk aan die van de KW en ook de toppen zijn dezelfde soorten al de ELI-serie.

Dus iemand ervaring met deTX-serie van EV?
                  Groeten John

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

...Kick...

Iemand ervaring met eli subs, of de TX serie van EV??

Groeten John
                    Groeten John

Comment

Working...