Multifunctionele monitor/foh kast
Collapse
X
-
Van de 12XT's weet ik het niet zeker, maar de HiQ's waren er al voor de LA4 / LA8 en dat zijn de grote broers, dus allicht een keer proberen? Succes ! -
Ik zal eens even gaan zoeken.
Denk alleen dat dit voor de 12XT wel eens zou kunnen tegenvallen, aangezien deze specifiek voor gebruik met LA4 is ontwikkeld volgens mij.Leave a comment:
-
Er zijn mooie settings op de LA website te vinden, ook voor andere processoren. Hiervoor moet je wellicht wel effe in de archieven duiken
...
Leave a comment:
-
Iemand hier ervaring met het draaien van L'acoustics 12XT speakers zonder LA4 of LA8. Dus bijvoorbeeld op FP10000Q of vergelijkbaar ?Leave a comment:
-
-
Als je de nexo nx processor neemt die kost nogal wat, hiervan zou ik echt niet zomaar 1 op spare hebben liggen.Leave a comment:
-
Uit je magazijn toch?
Al die merken hebben door de jaren heen gezien dat er defecten terug kwamen doordat er juist mee gekloot werd. Van uit fase staan tot crossovers die verkeerd stonden. Hoorde pas nog van iemand dat zijn set kapot was gegaan doordat iemand het nodig vond om uitgangen van de processor te draaien...
Toch zijn er merken die na jarenlange maximale protectie van dit soort dingen, toch weer wat meer controle teruggeven aan de gebruiker binnen bepaalde grenzen.Leave a comment:
-
Omdat jij steeds kleinere kastjes die beter presteren wilt hebben en je liefst avond na avond op het maximum wilt kunnen draaien zonder dat er iets stukgaat. Vergeet niet dat 20 jaar geleden een versterker van 500 Watt iets bijzonders was en nu 2500 Watt meer regel dan uitzondering is. De foutmarge is daardoor een stuk kleiner geworden en die kun je dus perfect in de hand houden met een goeie processor.
Een processor is over het algemeen wel zo betrouwbaar dat de overweging om het om die reden zonder te doen niet aan de orde is daar de betrouwbaarheid van je speakers juist door diezelfde processor heel sterk toeneemt.Leave a comment:
-
-
Maar ook onnodig duur. En als je nexo wil combineren met andere baskasten of iets dergelijks zit je al weer te kloten dat wil eigelijk niet.
Waarom ontwerpen ze niet gewoon kasten die zonder proccessor kunnen draaien scheelt hoop gekloot en je processor zal maar stuk gaan dan heb je mooi een probleem. Want waar haal je zo snel andere vandaan?Leave a comment:
-
Een dedicated processor ala NEXO is juist goud, is wat duurder ok, maar al het nodige limiting, Eq, dynamische eq alles is keurig geregeld en maakt het heel bedrijfszeker en foolproof.Leave a comment:
-
Bij 112's zou ik ook niet zonder processor willen draaien. Al wel eens geprobeerd? Klinkt toch echt niet fijn...
@lexLeave a comment:
-
L' Acoustics 112/12XT(i) is zeker ook een hele goede optie. Maar prijstechnisch ja...Bij Nexo ben je gebonden aan een nexo controller, dat vind ik van Nexo altijd zo jammer. Dat maakt die nieuwe monitoren die ze net op de markt hebben gebracht weer prijzig, maar het concept is daarin tegen wel erg leuk.Leave a comment:
-
Duimpje omhoog...
(Misschien een Forum ideetje? Net zoals bij FaceBook, een duimpje wanneer je iets goed vind of niet..)Leave a comment:

Leave a comment: