Zoekfunctie van het forum zoeken op DAP geeft je een idee over de ervaringen met die DAP's.
PA set voor band
Collapse
X
-
Zou niet weten waarom je 12" toppen niet in de oefenruimte zou kunnen gebruiken, enige wat daar versterkt hoeft te worden zijn keyboards en vocals.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Beste Koenios,
Mijn vaste band (drum, bas, 2 gitaar, keys en 3 vocs) gebruikt in de oefenruimte een lemsetje (bas-top) met een lem procon 750 versterker.
We versterken hiermee alles (drummer zit in een apart hok
) en dat werkt prima.
Voordat ik het geluid deed bij die jongens deden ze daarmee ook (kleien) kroegen.
Mijn belangrijkste tip:
Lees hier eerst een tijd op het forum, daar ga je heel veel van leren!
En zou je je profiel in willen vullen, dan weten we wat meer van je (en kan misschien iemand in de buurt een keer langs komen voor wat direct advies!)
Kort en Goed:
Goedkoop is duurkoop en daar krijg je over een tijdje spijt van!
Zoals eerder gevraagd, geef even merken en types van je huidige apparatuur.
by the way: hoe heet je bandje?Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
99 euro budget staat gelijk aan geen budget
In de oefenruimte kun je met een zanginstallatie toe.
Aanrader spaar voor een powered monitor met een klein mixertje. Daarmee kun je repeteren. Live kun je het ding als monitor gebruiken.
Dan is je geld voorlopig op voor spullen.
Kijk tweedehands. En weer het standaard rijtje begintips (die al 100 keer op het forum staan)
JBL eon, RCF, EV, Dynacord.
Geen tweedehands oude peavey, huges en knetter, lem, dap, enz Daar ga je naast een gitaarversterker niets van horen.
volgende stap een eindbak met een stel speakers op palen.lekker belangrijk!Comment
-
Oke, qua eindversterker. Ik zat is te kijken.
Daar kwam ik een Crown versterker tegen. De Crown XLS 1500.
Is dat wat? Dat gaat dan voorlopig met 2 15" JBL JRX 115 Speakers. Die zijn passief namelijk.
Later zou ik dan misschien nog subwoofers aanschaffen. (JRX 118S)
Maar in ieder geval zou ik hiermee dan voor ong. 1000€ klaar zijn.
Goed of slecht?Last edited by Koenios; 13-02-11, 13:41.Comment
-
je hebt bij PA-systemen het zelfde als bij autoos.Oke, qua eindversterker. Ik zat is te kijken bij feedback.
Daar kwam ik een Crown versterker tegen. De Crown XLS 1500.
Is dat wat? Dat gaat dan voorlopig met 2 15" JBL JRX 115 Speakers. Die zijn passief namelijk.
Later zou ik dan misschien nog subwoofers aanschaffen. (JRX 118S)
Maar in ieder geval zou ik hiermee dan voor ong. 1000€ klaar zijn.
Goed of slecht?
Je hebt nieuwe mercedessen en ouwe fiatjes.
Als je geen geld hebt voor een nieuwe mercedes kun je t beste gaan zoeken naar een oud fiatje.
Probeer eens te zoeken naar een stelletje EV-s200 of EV sx200 speakers, Bell V1, daar doe je een powered mixeertje voor met ingebouwde galm, en het moet al raar lopen dat je voor 600 a 700 geen leuk eindsetje hebt.
Paar mikes op statief erbij, evt. DI voor je toetsen en voor een 1000 euri zit jij met een dijk van een geluid, en een deftige set die ook nog heel blijft bij normaal gebruik.
Wat je in je eerste post opgaf moet je niet kopen, dat is halverwege de eerste set van je optreden al stuk.
Mail me anders maar ff, help ik je wel zoeken.Comment

Comment