Graag advies voor een goede P.A.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by frederic
    Je moet eens kijken naar de nieuwe ART 7 reeks van RCF.

Top: 2x750w subs 2x1000w = +/-3900€
    RCF ART 710-A
    Inderdaad, zeer leuk setje en helemaal binnen het budget.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by kiki
      Dit zijn allemaal passieve speakers...
      Heeft iemand ook ervaring met een aktief setje..
      Ik werk namelijk niet graag met versterkers.
      Als ik voor de keus zou staan zou ik voor de EAW set gaan....
      Dan maar met versterkers 'knoeien' maar je hebt dan wel een mooie set die zijn waarde lang behoudt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kiki
        • Aug 2009
        • 9

Oke, iedereen heel erg bedank voor jullie input.
        Ik ga zoawel rcf als eaw beluisteren.
        Maar ik heb niemand gehoord of de allias px van hk audio...Is deze een stuk minder dan?? Ik vond het wel lekker klinken.

Ik laat jullie horen waar de keus op gevallen is...word een weekend luisteren....of 2...

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by kiki
          Oke, iedereen heel erg bedank voor jullie input.
          Ik ga zoawel rcf als eaw beluisteren.
          Maar ik heb niemand gehoord of de allias px van hk audio...Is deze een stuk minder dan?? Ik vond het wel lekker klinken.

Ik laat jullie horen waar de keus op gevallen is...word een weekend luisteren....of 2...
          Ik heb zowat geheel de HK-reeks gehoord en dat gaat vrij redelijk, maar is totaal niet te vergelijken met de voorgestelde EAW en RCF Speakers.
          HK px is helemaal niet slecht hoor tot je die EAW of RCF hebt gehoord, dat zijn toch topklasse produkten en dat zal je ook horen.
          Succes ermee .
          Heb zelf EAW gehad en met spijt in het hart weggedaan.
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by MusicXtra
            Als ik voor de keus zou staan zou ik voor de EAW set gaan....
            Dan maar met versterkers 'knoeien' maar je hebt dan wel een mooie set die zijn waarde lang behoudt.
            Als de topicstarter nog eens 3 amps en een processor wil kopen... Daarvoor is zijn budget veel te klein.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by frederic
              Als de topicstarter nog eens 3 amps en een processor wil kopen... Daarvoor is zijn budget veel te klein.
              Er zijn slechts twee amps nodig en die heeft de adverteerder er eventueel bij.
              PT 2400's zijn goeie amps, geen lichtgewicht dus zullen niet de hoofdprijs kosten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• bones2001
                • Aug 2003
                • 741

Ik gebruik nu al 4 jaar de EAW Fr159z/Fr250z combi en ik sta nog elke keer
                verbaasd over wat dit setje kan.
                Kleine zaaltjes tot middelgrote zalen met een 500 man gaan prima.
                Deze kasten hebben wel flinke versterkers nodig om ze helemaal tot hun recht te laten komen, ik ben van Yamaha P5000 tops P7000 subs, naar
                P7000 tops Carver PT2400 subs en uiteindelijk uitgekomen op,
                La 24A (= Lab fp3400) voor de tops en LA 48A (= Lab fp6400) voor de subs.
                Zelfs buiten zijn ze prima bruikbaar op niet al te grote locaties, maar dan
                zet ik er wel 2 SB150 subjes bij die ik nog een keer van onze Sis heb overgenomen
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by MusicXtra
                  Er zijn slechts twee amps nodig en die heeft de adverteerder er eventueel bij.
                  PT 2400's zijn goeie amps, geen lichtgewicht dus zullen niet de hoofdprijs kosten.
                  Ik denk dat U net het grootste argument naar boven hebt gehaald waarom de topicstarter niet geinteresseerd is in losse amps.

Comment

• mb-service
                    • Jan 2009
                    • 5

Toen wij onze verhuring opstarten, na talloze luistertest (met dank aan meerdere verdelers) hebben wij direkt gekozen voor een actieve set. Na keuze uit 9 merken en systemen, hebben wij voor een Electrovoice set, bestaande uit SxA 360 (toppen=500 W RMS) en SbA 760 (baskasten 760 W) gekozen.
                    300 man voorzien van een loopzuivere klank is geen probleem, denk ook maar aan de compactheid v/h systeem. Meer druk nodig, gewoon 2 extra bassen erbij en je zal versteld staan. Uit 4 jaar ervaring en uiterste betrouwbaarheid blijkt toch dat dit onze juiste keuze is.

Comment

Working...