Wielerwedstrijd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Tsjah, daar zit het hem in. weet waar je kracht ligt en weet ook waar niet.
    je kunt beter een klus laten liggen als je weet dat er geen eer aan te behalen valt dan hem aannemen en je goede naam verkloten.
    verstandige keuze in dit geval
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Hierbij wil ik met klem benadrukken dat een 100V installatie wel degelijk een goed verstaanbare geluidskwaliteit kan leveren.
      Zoals speakertech al aangeeft worden dergelijke installaties vaak verkeerd gebruikt.
      Wij doen veel in de baansport en maken gebruik van de bekende 100V hoorns. We halen hiermee niet het frequentiebereik van 60 tot 18kHz maar van 160 tot ca 5kHz. Nee, het is niet geschikt voor muziekweergave maar voor spraak is het zeker geschikt. Ik moet trouwens niet aan denken dat een motorrijder een confensionele luidspreker omver rijdt. Een 100V hoorn kan weer uitgedeukt worden en als hij er niet meer uitziet wordt deze vervangen.

Voor wielerwedstrijden kan een dergelijke installatie, mits goed geplaatst, zeker voldoen.

Indien het toch met confensionel luidsprekers moet dan zullen deze op degelijke statieven moeten staan en hoog boven het publiek om het geluidsbeeld zo egaal dekkend te houden. Het kost wel veel meer kabels om een afstand van 2 maal 500 meter te kunnen overbruggen. En aangezien de gemiddelde 90x40 luidspreker niet verder draagt dan 25 meter dan kun je zelf uitrekenen hoeveel er nodig zijn.
      Ik kan me voorstellen dat hier geen budget voor is.
      Met acht luidsprekers ga je het zeker niet redden.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...