Nieuwe digitale Midas?
Collapse
X
-
Heeft iemand toevallig al iets gehoord over de nieuwe Midas die in de loop van het jaar wordt geïntroduceerd? -
Ja, de veilingmeester heeft alles uit elkaar getrokken.. dat vind ik een vreemde actie.
Misschien dat er nog een combinatie kavel van gemaakt is.Leave a comment:
-
Die 25000 is welexclusief alle racken die je nodig hebt.
Dus alleen de control surface.Leave a comment:
-
Hoort deze discussie tegenwoordig eigenlijk niet thuis in het topic: Behringer digitaal X32...?

PaulLeave a comment:
-
-
-
een digitale XL4, zozo, dat is nogal een gedurfde opmerking.
ik wist niet dat die bestondLeave a comment:
-
Dit is zonder strikkieVandaag een uurtje met de Pro 6 in Frankfurt gestoeid.
Als ik geld had, zou ik 'm kopen
...
Bands die nu zouden touren met een D5 of H3000 kunnen met deze tafel voor hetzelfde geld een digitale XL-4 meekrijgen
...
ik zeg inpakken, strikkie erom en inladen....
Iemand toevallig een exacte prijs?
Leave a comment:
-
Vandaag een uurtje met de Pro 6 in Frankfurt gestoeid.
Als ik geld had, zou ik 'm kopen
...
Bands die nu zouden touren met een D5 of H3000 kunnen met deze tafel voor hetzelfde geld een digitale XL-4 meekrijgen
...
ik zeg inpakken, strikkie erom en inladen....
Iemand toevallig een exacte prijs?Leave a comment:
-
Verschil van mening vrees ik, is ook helemaal niet erg. Maar ik weet niet veel tourende producties die aan 80 inputs niet genoeg hebben, misschien musicals en grote orkesten (Rieu ?), maar daar is dan ook genoeg reden en budget om eventueel een XL-8 mee te nemen. Vergelijking met M7CL slaat natuurlijk nergens op... het mag duidelijk zijn dat ik het echt niet over showbandjes of zo heb he
... Nick Cave (twee drummers, uitgebreide band, etc) draaide zelfs op een XL-4 met 'maar' 48 kanalen... dus... Het aantal kanalen is voor bands (en dus ook voor clubs!) ook niet van doorslaggevende rol denk ik... Voor musicals en orkesten is dat misschien anders... maar daar had ik het expliciet niet over.
Maar je hebt an sich wel gelijk, als je kijkt naar de producties waar je daadwerkelijk een XL-8 tegenkomt... is dat ofwel een prestige-kwestie (en dus budget)... ofwel een productie waar er een grote hoeveelheid kanalen beschikbaar moeten zijn (musicals, orkesten, etc). Met de Pro6 wordt gewoon een additionele markt aangeboord, die eerder vanwege gezonde en rationele economische redenen de XL-8 links liet liggen... hoewel ik erbij blijf dat er een deel van de XL-8 markt daarmee wordt bedient door de Pro6... dat is natuurlijk niet erg... zie mijn eerdere post...
Zo, en nu ga ik erover ophouden.
Adieu!Last edited by berolios; 19-09-08, 13:04.Leave a comment:
-
Pro6
Altijd goed om te sparren
Betreft het cannibaliseren, de huidige XL8 gebruikers hebben deze tafel gekocht met een ander doel dan de aanstaande PRO6 gebruikers doen.
Het aantal kanalen is daar 1 van de hoofdredenen van.
Alleen vanuit een showband optiek ben ik het met je eens. Maar gelukkig hoeven we de PRO6 niet te vergelijken met een M7CL.Leave a comment:
-
Je zit goed in de materie merk ik al, baantje bij Midas/ KlarkNee, de PRO6 cannibaliseert de XL8 niet.
De PRO6 heeft geen 3voudige analoge split optie.
De PRO6 kan geen 96 inputs aan en 48 mix bussen.
De PRO6 heeft geen 24 input faders of 12 vca's.
De PRO6 heeft geen duale redundantie maar een N+1 redundantie.
Dat betekend, als er 3 kabels nodig zijn dan worden er 4 aangesloten.
Een extra redundant DSP is nu een optie. (XL8 standaard)
En de huidige XL8 eigenaren zijn erg blij met de PRO6 !
?
Ik ben hardnekkig, dus toch nog even een laatste reactie hierover
, want bedrijfskundige discussies kan ik me erg moeilijk buiten houden
:
Ik bekijk het vooral even vanuit het perspectief van een tourend bandje... want dat was tot een paar jaar geleden bijna steevast een XL-4 op de voorkant en H3000 op monitors en klankmatig weet ik dat vrijwel alle engineers daar graag naar terug zouden willen gaan (ok, die paar die met een XL-8 touren niet dan)!
Als je het vanuit dat perspectief bekijkt zijn: [LIST][*]de 3-voudige analoge splits niet direct relevant[*]80 mix channels ruim voldoende (veel van die bandjes komen uberhaupt niet eens boven de 32 echte input channels)[*]32 mixen op monitors is meestal ook voldoende, dat zijn 16 stereo oortjes![*]16 input faders inderdaad aan de magere kant, dat mixt niet lekker, maar ik ben ervan overtuigd dat er na wat oefening goed mee te werken valt, zeker na inachtname van de superieure klank[*]10 DCA's ipv 12 overleven de meeste techneuten ook wel[*]OK, dubbele redundantie tov N+1 redundantie scheelt... de vraag is hoeveel... Clair Brothers heeft jarenlang op tours 2 D5-en in shadow-modus naast elkaar gelegd als 'dubbele redundantie'... stel dat je twee Pro6-en naast elkaar legt, dan zit je nog altijd ruim onder de prijs van 1 XL-8.[*]Een extra redundante DSP... ook een ding, ook hier de vraag hoe belangrijk... maar wat kost zo'n module? max 5000? Voor dat geld krijg je een stuk betrouwbaarheid extra, dus erin schroeven en klaar![/LIST]
Ook als je het bekijkt vauit het perspectief van de analoge tafels kom je met bovenstaande conclusies een heel eind. Je krijgt klankmatig een XL-4 voor de prijs van een H2000 met multi en outboard. Je moet er in handigheid wat op inleveren (bijft een digi tafel natuurlijk), maar krijgt daar een hoop voor terug.
Wat mij betreft (en dat is puur mijn perceptie op dit moment) zijn er dus niet zo ontzettend veel argumenten om 3x zoveel geld uit te geven aan een tafel die exact hetzelfde klinkt. Maar daar is pas echt iets nuttigs over te zeggen wanneer bekend wordt hoe vaak die redundantie in moet springen om dit systeem in de lucht te houden, want dat is gewoon het belangrijkste: betrouwbaarheid. Zeker bij de grotere acts mag het verloop van de show echt niet afhangen van zoiets 'onbenulligs' als een mengtafel, maar dat zal evident zijn.
Jij stelt dat Midas zichzelf niet cannibaliseert. Ik denk dat ze dat voor een gedeelte wel doen:
Voor klanten waar jouw eerder genoemde argumenten doorslaggevend zijn zal de XL-8 interessant blijven (hoewel het de vraag is of er aan het einde van de dag ook daadwerkelijk geld met zo'n dure tafel verdient kan worden, zeker na de huidige ontwikkelingen). Voor klanten die hier niet zo zwaar aan tillen lijkt de Pro6 een veel interessantere keuze. En klanten die eerst afgeschrikt werden door het enorme prijskaartje van de XL-8 komen nu wellicht toch naar Midas voor dit vriendelijker geprijsd broertje. Ze kapen dus een deel van hun eigen XL-8 klandizie weg, maar dit is helemaal niet erg (in tegenstelling wat de term 'cannibaliseren' suggereert). Sterker nog, in de context van de recente ontwikkelingen op digitafel gebied lijkt de Pro6 een mooi gat te vullen!
Dan terug naar mijn opmerking: Dit neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat een aantal klanten die geinvesteerd hebben in een XL-8 NIET blij zijn met dit kleine broertje, of Midas moet aan portentiele XL-8 klanten duidelijk hebben aangegeven dat er op korte termijn een klein broertje zou komen. Mensen waarvoor bovenstaande argumenten niet zo zwaar mee wegen, zouden zeer waarschijnlijk NIET voor een XL-8 kiezen als ze met het huidige aanbod voor dezelfde keuze zouden staan.... scheelt toch weer 150000
en zie dat maar 'effe' terug te verdienen... zou ik niet blij van worden
!
En nu ga ik erover ophouden en wil ik dat ding een keer onder mijn vingers hebben
!
Bedankt voor de sparring!
Ajoo!
p.s. ik vraag me trouwens af waarom dat ding Pro6 en niet XL-6 heetLast edited by berolios; 19-09-08, 09:13.Leave a comment:
-
-
Nee, de PRO6 cannibaliseert de XL8 niet.Als de prijs van een Pro6 goed onder de 85000 terecht komt, wat rechtvaardigd de aanschaf van een XL-8 van meer dan 200000 dan nog als de Pro6 daadwerkelijk exact hetzelfde klinkt? Je hebt dan dus effectief bijna 3 Pro6-en voor de prijs van een XL-8... Vraag me af of de huidige XL-8 bezitters daar erg blij van worden.
Vanuit bedrijfskundig perspectief ken ik Midas als een bedrijf dat marktwerking en marketing goed begrijpt. Als de Pro6 inderdaad dezelfde kwaliteit biedt, voor 1/3 van de prijs, is dat goed voor nieuwe klanten en goed voor de penetratie van de markt, maar slecht voor huidige XL-8 bezitters (die toch gezien mogen worden als de trouwste Midas klanten). Als de Pro6 kwaliteit biedt naar ratio, moet er dus ergens een addertje onder het gras zitten die het prijsverschil rechtvaardigd... althans... dat is mijn logica dan effe
.
Afijn, ik ben erg benieuwd en kijk er erg uit een keer met zo'n Pro6 op pad te gaan. Wat ik ook al eerder aangaf, ik vind vooral de modulaire opbouw erg goed en als de klank dan ook nog eens a la XL-4 is...
De PRO6 heeft geen 3voudige analoge split optie.
De PRO6 kan geen 96 inputs aan en 48 mix bussen.
De PRO6 heeft geen 24 input faders of 12 vca's.
De PRO6 heeft geen duale redundantie maar een N+1 redundantie.
Dat betekend, als er 3 kabels nodig zijn dan worden er 4 aangesloten.
Een extra redundant DSP is nu een optie. (XL8 standaard)
En de huidige XL8 eigenaren zijn erg blij met de PRO6 !Leave a comment:

Leave a comment: