wat is objectief licht en bruikbaar?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Hoe ziet zo'n UPJ er ook alweer uit mac? En had je er 1 per kant?

@jans
    Ik kwam trouwens met mn Xactjes omdat het klein en licht moest zijn. Maar als pa is het weer net te klein denk ik, SP2 nemen dan. Dat is 12"/1" en zeker geschikt als pa, ook voor grotere dingen.

Voor tenten als mac beschreef kan lukken met SP2's, maar dan wel 2 per kant. SP215's eronder dan. Is nog steeds aardig compact, en gaat ook wel in de beschreven bus. Alleen de prijs heh..
    SR20DET

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Inderdaad zo iets. Ik vond dat terug op http://meyersound.com/products/ultraseries/upj-1p/. (28x31x57cm, 300w 128dB max) Hoort daar nog een sub bij of moet je er twee bij gebruiken??

Ja ik hoorde van de volgende powered componenten:
      [FONT=Arial]TQ-310DP [/FONT]http://www.turbosound.com/showroom/tq310dp/index.html# (130dB max SPL, 52x31x27cm klein, spl 20 kg! )
      als top en
      TQ-115DP http://www.turbosound.com/showroom/tq115dp/index.html sub (60x45x56cm, 32Kg, 135dB max SPL)
      Dat is half het gewicht en formaat van een vergelijkbare set (50hz tot 20Khz en hard). Als dit soort spul een beetje klinkt kun je gewoon met je PA een trap op.

Iemand kleiner? Niet voor theater maar supercompact voor popbands. Bruiloft, bedrijfs-afdelingsfeestje, strandtentje, (grand)muziekcafe, uitgaanscentrum, beursstand, feestzaaltje.
      lekker belangrijk!

Comment

• Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

Ik heb de specs gelezen van die UPJ, even mn statement van 2 sp kasten revisen> Evenveel SP2's als UPJ's per kant voor de door mac beschreven tent
        SR20DET

Comment

• GoTMoRe
          • Aug 2005
          • 350

Originally posted by Ibvee
          Hoe weet jij dat EAW net zo klinkt als Sound Projects? Je zegt eerder dat je geen ervaring hebt met dat soort A-merken...
          Ik doelde op de kwalitiet en niet de klank van de kast. Sis zal er met sp zeker niks op kwalitiet achteruit gaan dan met zijn huidige EAW set. En om eerlijk te zijn vindt ik sp beter klinken als EAW, heb diverse eaw sets gehoord ( en ook mee gewerkt.. ) en heb toch liever sp omdat die net wat braver en lekkerder klinkt ( iets meer HiFi waar ik wel van hou..niet die agressieve sound ) En om terug te komen op die eerdere uitspraak, ik heb nog nooit meyer gehoord/mee gewerkt nee..
          lala..

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

@showband : idd , 1 per kant, en een subje eronder... Wel ff goed crossen, t ding gaat best diep door, en dat kan soms je sub in de weg zitten. Ik flik het meestal door de sub op de aux van een yamaha 01V te hangen, met een eq erop die als crossover werkt.

Met andere woorden : 2 kastjes in een caddy, deftig subje eronder, en je 150 personenPA is klaar. Wel met ingebouwde amps, uiteraard??

Ook die turbo's doen het dan prima, en het schijnt dat KF nu ook een 124dB 10" sp heeft.
            Last edited by Gast1401081; 22-03-06, 11:29.

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Voor de beschreven klusjes gebruik ik meestal een setje van Tecno Star Audio de STAR2000. Errug compact en toch luid indien gewenst. Er zit een 15" sub bij met intern 1000watt laag en 2 eindtrappen voor hoog 500watt p.st alles uiteraard digitaal. Subje weegt 35 kg, topjes 12 kg.

Het is alleen geen set die ver draagt, want de topjes zijn 2x6,5inch met een tweeter dus wel een brede spreiding 120 graden maar in de diepte doet het niet veel. Voor kleine zaaltjes en cafes zeker zeer geschikt maar meer dan 150 man moet je er niet mee te lijf gaan.
              Hoewel het subje wel een behoorlijke druk kan produceren.
              Met dit setje kun je lachend de trap op.

Volgens mij is er geen setje wat luider is dan deze en van ongeveer dezelfde afmetingen.

Comment

Working...