Mc Cauley

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikdrnl
    • Jan 2003
    • 134

Ok voor mij duidelijk dank jullie wel Erik de Ruiter.
    erik

Comment

• deurklink

citaat:Geplaatst door McCauley

Even een reactie op de McCauley line array set in Enschede.

Deze set heeft inmiddels al diverse keren in Enschede gehangen, met groot succes (zelfs de dag ervoor). Er geldt inderdaad ook een dB limiet van 90 dB bij de mengtafel en 80 dB op de gevel.

Ik nodig bij deze dan ook iedereen uit om een keer bij een live optreden te gaan kijken in Enschede, zodra deze set er weer hangt.

Groetjes,

McCauley Sound Europe
      Hmm zou graag willen horen dan wanneer die set er weer hangt. Want heb tot nu toe nog niet al te positieve verhalen gehoord van het geluid in Enschede. En als jij zegt dat het een groot succes is dan wil ik het zelf wel eens meemaken. (niet dat ik zo'n geweldig veel verstand heb maar ik weet wel wat ik hoor of niet hoor natuurlijk)Dus als je een data hebt !? O ja en hoe zit het met het deventer schouwburg? Is die al tot aanschaf over gegaan?

Comment

• McCauley
        • Jun 2005
        • 9

Gelukkig heeft iedereen een eigen beleving van geluid.
        Je kunt het helaas nou eenmaal niet iedereen naar het zin maken...
        Bovendien valt of staat ook vaak het geluid met de techneut die achter de mengtafel staat, zoals je zelf ook al op een andere website schrijft.....Dit heb je nou eenmaal niet altijd zelf in de hand.
        Ik zal proberen morgen wat data te krijgen en ze op dit forum plaatsen.
        Deventer is inderdaad bezig, klopt.
        Groetjes.

Comment

• erikdrnl
          • Jan 2003
          • 134

Ik heb geen negatieve ervaring met het geluid het klonk best goed alleen het ging wel eens vervormen dat snapte ik niet
          erik

Comment

• deurklink

Gelukkig heeft iedereen een eigen beleving van geluid.
            Je kunt het helaas nou eenmaal niet iedereen naar het zin maken...
            Bovendien valt of staat ook vaak het geluid met de techneut die achter de mengtafel staat, zoals je zelf ook al op een andere website schrijft.....Dit heb je nou eenmaal niet altijd zelf in de hand.
            Ik zal proberen morgen wat data te krijgen en ze op dit forum plaatsen.
            Deventer is inderdaad bezig, klopt.
            Groetjes.
            Dat is zeker waar! En dat heb je snel gevonden mijn verhaal op onze school site. Ik kan zelf zeker nog niet oordelen maar wil zeker eens luisteren! En als je zegt dat het een succes was in Enschede mag ik ervan uitgaan dat het goed klonk en dan niet alleen vanuit een commercieel standpunt maar uit gevoel.

Zoals je ook op onze site hebt kunnen lezen was een theatertechnicus uit de Flint ook niet echt onder de indruk van de line array van Kayak. Maar ik geef het de voordeel van de twijfel ! En tot in Enschede!

Comment

• McCauley
              • Jun 2005
              • 9

Misschien heb je wel gelijk, en moet ik niet teveel met commerciele argumenten komen. Het is tenslotte een onafhankelijk forum !!!
              Wat ik trouwens nog wel even kwijt wil over het Kayak optreden in "De Flint" is dat ze daarvoor een 4 sterren (de op één na hoogste)waardering hebben gekregen voor de totale productie, dus ook geluid!
              Ik moet toegeven dat het wel een beetje hard ging, maar het blijft tenslotte een rock opera.

Groetjes.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Het geluid in enschede was niet verkeerd toen Wim erachterstond, maar die andere techneuten mogen nog wel een keertje op cursus. Ook op het kleine podium, met die GAE-set.
                Handicap van het systeem was de geringe toren-hoogte, en de verkeerde plaatsing van het podium. Waardoor het systeem overdone was voor de toepassing. Beter bovenin een line voor het verre veld, en onderin een conventioneel systeem. (infills of nearfield). Dezelfde fout maakte je voorganger uit Almelo ook al. En in Las Vegas deden ze het ook van te geringe hoogte, zie de fotos op de vorige pagina.
                Lines hebben nu eenmaal een enorme hoogte nodig om echt in het verre veld wat te kunnen betekenen.
                Heb daar in februari al met het organiserende Uit-Bureau over gesproken, maar die weten echt alles beter, en kwamen pas 2 weken voor de opdracht met een , nog steeds beknopte, toelichting op een idiote offerte-aanvraag. Belachelijk, derhalve.
                Oh, en let dan ook op je rigging, de boxtruss voor het array lag de laatste keer los op de Layher-ligger....

Verder zou ik de sub-truuk van Magu eens proberen in enschede. Scheelt weer hout, en een betere spreiding.

Groentes aan Wim, btw...

Comment

• McCauley
                  • Jun 2005
                  • 9

Ik denk dat je het over de vorige keer hebt. (was dat niet op koninginnedag?) Toen was er namelijk ook een buhne(tje) met GAE.

Zal Wim de groeten doen.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

hemelvaartsdag, zonder wim : minder.
                    Koninginnedag, 2e pinksterdag (bigband) : met wim : Beter.

Zou m maar een vaste baan aanbieden.... Hij heeft het op een goeie school geleerd ...

Comment

• deurklink

Misschien heb je wel gelijk, en moet ik niet teveel met commerciele argumenten komen. Het is tenslotte een onafhankelijk forum !!!
                      Wat ik trouwens nog wel even kwijt wil over het Kayak optreden in "De Flint" is dat ze daarvoor een 4 sterren (de op één na hoogste)waardering hebben gekregen voor de totale productie, dus ook geluid!
                      Ik moet toegeven dat het wel een beetje hard ging, maar het blijft tenslotte een rock opera.

Groetjes.
                      Ik word nieuwsgierig!? Waar kun je dat nalezen over die sterren? Is dat iets van zichtlijnen? Ik heb daar zelf nog nooit van gehoord[:I]! Naja ben ook nog in opleiding!

Comment

• Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

Welke school?
                        De groeten => Micha

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door Ibvee

Welke school?
                          First Showband. De muzikanten zijn nogal precies in de sound.

Back on topic, MacCauley hing in Las Vegas tussen QSC, EV, EAW, Nexo, en Meyer.
                          Allemaal met hun line's, en deftige tafels, maar alleen Meyer had het array goed voorbereid, en kwam dus beduidend beter over de hele vloer egaal verspreid.
                          Omdat er bij de overigen niet getimed werd, maar gewoon een stel speakers op één rij op één signaal draaiden. Met alle koppelproblemen van dien.
                          Wat verder opviel was dat de hoogtes van de lines bij de eerste vijf systemen nogal tegenviel, en de infills, of nearfields waren vergeten. Ook hadden die een ongelijkmatige verdeling van sub/hoog, vooraan extra veel laag, achteraan werd het allemaal wat midderig.
                          Magu had het wel weer beter voor elkaar. Mooie klank, egale spreiding, en ook vooraan extra infills, ook weer getimed.
                          Zie ook het topic "line-array", http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=14193

Ik vind namelijk dat het systeem wel als systeem moet worden behandeld, en niet als een banaantje omdat de klant het nu eenmaal graag wil.

Comment

• erikdrnl
                            • Jan 2003
                            • 134

Waarom stond storysound er niet met jbl vertec [niet dat dat beter is maar ik wil het wel graag weten]
                            erik

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Geplaatst door **************

.

Back on topic, MacCauley hing in Las Vegas tussen QSC, EV, EAW, Nexo, en Meyer.

Comment

Working...