15"/2*15/18"/2*18".......

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remco vd Werff
    • Apr 2001
    • 753

15"/2*15/18"/2*18".......

Hoi,

Ik had toch nog even een vraag over de verschillende speakers. Ik hoor van veel mensen namelijk andere dingen. Ik vraag me dus af wat voor laagkast je het beste kunt gebruiken voor allround gebruik waarbij je voornamelijk dance/top-40 muziek draait in een zaal, maar soms ook buiten. Nu zegt de een "15" is lekker snel en bij dance muziek zijn er toch weinig nummers waarbij het echt laag moet, dus hierbij zijn de goede korte stoten bas (rond de 80-100 ofzo??) van een 15" of dubbel 15" beter". Bv Master Blaster gebruikt alleen 15", dus dat zal dan ook wel laag gaan toch? Echter de ander zegt, "voor allround gebruik neem een 18" lekker laag en ook goed voor buiten". Wanneer neem je nu 15" of dubbel 15" bij welke muziek of welke toepassing.

En zijn er nu veel verschillen tussen de enkele 18" of dubbel 18" in een kast. Ik vind namelijk dubbel 18" erg groot en zwaar. Ik koop liever 4 kasten met een enkele 18". Dan kun je het ook beter op een feest afstemmen, maar maakt dit veel uit wat betreft de geluidsdruk, en is een dubbel 15" dan handiger?

Zo, dat zijn een heleboel vragen, ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, en het een beetje kunnen uitleggen.

Bedankt alvast,

Groeten, Remco
    Groeten, Remco
Working...