problemen videoconferentie sony PCS-1/1P

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomastt
    • Nov 2007
    • 2

    problemen videoconferentie sony PCS-1/1P

    Hoi,

    Ik moet vandaag en morgen een conferentie doen in Brussel waarbij er een videoconferentie verzorgd moet worden.

    De firma heeft hiervoor een sony PCS1-1P voorzien maar een geluidstechnieker ipv een videotechnieker ingehuurd ^^.

    Deze namiddag rond 16u zou dus een connectie moeten gelegd worden met iemand uit amerika. Het IP-adres heb ik maar ik krijg geen verbinding en weet niet hoe ik de connectie moet leggen.

    Is er iemand die ervaring heeft met dit toestel en me zou kunnen helpen?

    De persoon in america zou dus beeld en geluid moeten binnenkrijgen en wij zouden geluid en beeld van hem moeten krijgen (beetje logisch).

    Er is een computer ter beschikking met een vlc-player waarbij ook een soort optie is om 'netwerkstream' te gebruiken.

    Alvast bedankt!

    Thomas
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Je zou gewoon via H323 naar de andere kant moeten kunnen bellen op IP, maar wellicht moet je alle bestaande registraties die staan even verwijderen, zodat je alleen direct op IP kunt bellen. Heb helaas geen ervaring met deze Sony, maar bij Cisco (Tandberg) werkt dit gewoon.

    Wellicht kun je controleren of je eigen IP-gegevens kloppen (DHCP of handmatig IP/Subnet/Gateway). Op deze (http://vtctest.pointsofdata.com/) website kun je een testgesprek opzetten, zodat je zeker weet dat jouw kant werkt.

    H323 bellen met VLC kan helaas niet, dus dat gaat hoe dan ook over.

    Comment

    • thomastt
      • Nov 2007
      • 2

      #3
      okido, thanks!

      heb de ip registraties verwijderd en daarmee ging het.

      Comment

      Working...