2 Beamers, 2 schermen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NielsV
    • May 2011
    • 25

    2 Beamers, 2 schermen

    Hallo,
    Voor een fuif zou ik graag aan de 2 kanten van de DJ een scherm willen hangen.
    Ik zou dan een filmpje maken van 2048 op 768 voor 2 schermen van 1024 op 768.
    Dan moet ik enkel het beeld kunnen splitsen zodat er 1 helft naar de eerste beamer gaat en de andere helft naar de tweede beamer gaat.
    Hoe kan je dit het best doen?

    Alvast bedankt
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    matrox dualhead 2 go
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • pjadskop productions
      • Nov 2008
      • 128

      #3
      geen fan van!
      Heb zelf een matrox met quadkabel (dus 4 uitgangen) maar een iets of wat degelijk video programma wil er niet op draaien (resolume avenue weigert bij opstarten, arkaos grand vj hapert, arkaos 3.6 wou er ook niet op spelen) De kaart ligt hier nu ergens weg te stoffen. Ik weet niet of je het op die programma's wou afspelen, maar ik vermoed dat een ander programma ook wel problemen kan geven.
      dan denk ik dat je beter richting de Ati radeon kaarten gaat met eyefinity.
      Last edited by pjadskop productions; 09-01-12, 23:09.
      Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

      Comment

      • NielsV
        • May 2011
        • 25

        #4
        Originally posted by pjadskop productions
        geen fan van!
        Heb zelf een matrox met quadkabel (dus 4 uitgangen) maar een iets of wat degelijk video programma wil er niet op draaien (resolume avenue weigert bij opstarten, arkaos grand vj hapert, arkaos 3.6 wou er ook niet op spelen) De kaart ligt hier nu ergens weg te stoffen. Ik weet niet of je het op die programma's wou afspelen, maar ik vermoed dat een ander programma ook wel problemen kan geven.
        dan denk ik dat je beter richting de Ati radeon kaarten gaat met eyefinity.
        We gingen normaal kijken om gewoon het filmpje te maken met flash en dit dan te laten afspelen. Heb je speciale software nodig om de 2 beamers aan te sturen?

        Comment

        • qvt
          • Oct 2009
          • 721

          #5
          Elke degelijke grafische kaart met 2 outputs kan dit. In je beeldscherminstellingen de 2 schermen instellen als gecombineerd scherm. (naam verschilt tussen de verschillende software)
          There is no substitute for imagination

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by qvt
            Elke degelijke grafische kaart met 2 outputs kan dit. In je beeldscherminstellingen de 2 schermen instellen als gecombineerd scherm. (naam verschilt tussen de verschillende software)
            Dus geen laptop maar een "ouderwetse" desktop, je hebt dan geen preview scherm, maar dat is waarschijnlijk ook niet erg.
            1 scherm aansluiten met VGA, dat kun je makkelijk(er) verlengen, de andere met VGA of DVI/hdmi.
            Maar dat ligt ook aan de mogelijkheden van je kaart natuurlijk, DVI / HDMI verlengen is moeilijker dus zorg dat de pc daar vlak bij staat.

            Belangrijk, ga het eerst uittesten, hoe vaak ik het al niet mee gemaakt heb dat er op het laatste moment problemen zijn...

            Leg ook vanuit de pc de voedingen naar de beamers, ook zeker die voor verweg. Leg de VGA er (strak) naast en blijf uit de buurt van dimmer kabels voedingen, anders heb je zeker problemen.

            Ga je doorzicht schermen gebruiken?

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Voordeel van DVI is dat dit op glasvezel kan,
              en glasvezel kan heel veel meters maken.........

              grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • NielsV
                • May 2011
                • 25

                #8
                Als je bijvoorbeeld een grafische kaart hebt met een vga uitgang en een hdmi uitgang. Kan je dan deze instellen dat ze alletwee gebruikt worden om 1 scherm te maken?

                Comment

                • NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

                  #9
                  Hoi Niels,

                  dat ligt m.i. vooral aan de kaart die je hebt
                  en de software waarmee je de kaart stuurt.

                  Als er enkel naar 1 poort gestuurd kan worden
                  (of de 1 of de ander) ben je al snel klaar.

                  Ff specs van de kaart bestuderen?

                  grtz
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                  Comment

                  • mrVazil
                    • Mar 2010
                    • 330

                    #10
                    dat kan zeker, gewoon bureaublad uitbreiden kiezen

                    Comment

                    • djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

                      #11
                      juist, en dan op allebei een ander fillempje afspelen, maar echt VJen kan je dan niet.
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #12
                        Originally posted by NielsV
                        Hallo,
                        Voor een fuif zou ik graag aan de 2 kanten van de DJ een scherm willen hangen.
                        Ik zou dan een filmpje maken van 2048 op 768 voor 2 schermen van 1024 op 768.
                        Dan moet ik enkel het beeld kunnen splitsen zodat er 1 helft naar de eerste beamer gaat en de andere helft naar de tweede beamer gaat.
                        Dat was ook niet nodig, een filmpje kun je toch gewoon over 2 schermen leggen?

                        Comment

                        • Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

                          #13
                          Originally posted by DJ Antoon
                          Dat was ook niet nodig, een filmpje kun je toch gewoon over 2 schermen leggen?
                          Niet bij alle videokaarten (of video-drivers). De nieuwe ATI drivers ondersteunen bijvoorbeeld geen 'horizontale stretch' meer.

                          Een filmpje over 2 monitoren uitrekken werkt ook alleen als je een 'virtuele' resolutie van 2048 x 768 hebt in plaats van twee afzonderlijke schermen.

                          Als je geen veeleisend VJ-werk hoeft te doen, maar alleen een filmpje af wil spelen, dan is een Matrox Dualhead2Go samen met bijvoorbeeld VLC de meest betrouwbare optie. Mocht je iets interactievers willen dan heb je misschien iets anders nodig.
                          First make it work, then make it look pretty!

                          Comment

                          • JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

                            #14
                            Lees weer een hoop onzin in dit topic. Bericht hierboven klopt: Veel videokaarten & software kunnen NIET een videobestand over de 2 uitgangen afspelen in "stretch" mode, slechts op 1 van de 2 tegelijk (of gecloned: allebei hetzelfde beeld).

                            Ook lees ik onzin over Matrox Dual/Triple-head2go's. Die hebben ten eerste niets met de videokaarten van Matrox te maken waar de persoon in kwestie ervaring mee had, en ten 2e is het een volledige losse externe oplossing die de videokaart een dubbele resolutie doorgeeft als wens, en die vervolgens door de helft splitst waardoor uitgang 1 de linkerhelft heeft en uitgang 2 de rechter. Kwestie van even bij Matrox kijken (of in specs van je videokaart) of jouw videokaart op 1 uitgang ook die dubbele resolutie ondersteunt maar wat mij betreft is dit een van de mooiste oplossingen. Je PC ziet namelijk maar 1 monitor aan de uitgang hangen en kan dus video, VJ-software (OOK Resolume en Arkaos!!!!!!!!!!) fullscreen op gesplitste output afspelen (uitgang 1 van de PC bijvoorbeeld de preview / editor van Arkaos/Resolume, op uitgang 2 de Dualhead waar vervolgens 2 beamers of schermen aan hangen).
                            Creating shows beyond Imagination

                            Comment

                            • pjadskop productions
                              • Nov 2008
                              • 128

                              #15
                              (OOK Resolume en Arkaos!!!!!!!!!!)
                              voor je zo hard van de toren blaast ivm met mijn opmerking:
                              Ik zei dat mijn matrox triple head, die dus wel een inbouwkaart is (en als je me niet wil geloven mag je altijd eens komen kijken, hij ligt hier langs mij) niet geschikt is. Installeer hem op je pc met nieuwste drivers, en resolume (ja resolume) zal je mbv een mooie pop-up meedelen dat je matrox kaart niet geschikt is om resolume op te draaien.
                              Dit kun je zelfs terugvinden in de manual van resolume av.
                              Zat inderdaad fout met de dualhead 2 go, maar de rest van mijn verhaal is zeker geen onzin.

                              als ik dan even wat opzoek over de dual head 2 go, lees ik in +-70% van de reviews en ervaringen dat dit product niet naar behoren werkt (op vlak van compatibiliteit en algemene werking).
                              Dus, ik ben nog steeds geen fan.
                              Last edited by pjadskop productions; 15-01-12, 00:36.
                              Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

                              Comment

                              Working...