J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

sja, een ongeluk blijft in een klein hoekje zitten.
    ben benieuwd naar de technische details, zou je een electromotor Met Rem toepassen dan staatie echt wel stil als je de spanning eraf haalt.

we zien het wel in de krant, straks.

Standaard

Ik zat toevallig die zondag middag bij de voorstelling,(sávonds gebeurde het ongeluk) ik moet zeggen jammer dat het ongeluk gebeurt is. het is echt een kei goede musical.
    Als ik er over nadenk bij welk stuk het ongeluk is gebeurt kan het zomaar zijn dat hij per ongeluk op het gaspendaal heeft getrapt, het stukje begint als ze in de drive inn show zitten en dan begint hij haar een beetje te betasten en op een gegeven moment springt hij echt boven op haar min of meer waar hij zich best wel voor afzet als je voet ff verkeerd neer zet tja vol gas de orkestbak in zeg maar. het is natuurlijk speculatie maar logisch als je de show hebt gezien. ik bedoel hij kan natuurlijk vanzelf gaan rijden zo auto door kortsluiting etc. natuurlijk zullen we de echte oorzaak niet te weten komen want dat houden ze echt wel voor zich zelf.

Ik vind de musical echt goed en ga er nog een keer naar toe ik vond het licht en decor erg goed alleen het geluid in drukke stukken zeer onverstaanbaar en erg rommelig klinken, er kan echt veel meer "body' gecreeerd worden met het JBL line array syteem wat ze ervoor gebruiken.

nogmaals ik vind het echt jammer dat er een ongeluk is gebeurt. het is echt een goede musical!!

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

ik werk ook mee aan de productie van een musical (Fame) en daar zit ook een auto in. we maken er al grapjes over.
    Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kees22
    ik werk ook mee aan de productie van een musical (Fame) en daar zit ook een auto in. we maken er al grapjes over.
    Leuk joh, jij kijkt zeker ook altijd naar die 'Xtreme Accidentals' zeker?

deurklink
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salsa
    Leuk joh, jij kijkt zeker ook altijd naar die 'Xtreme Accidentals' zeker?
    Ach heb in het theater al genoeg grapjes gehoord. 't Is zeker een serieuze zaak maar gelukkig is "goed" afgelopen. Zover ik het verhaal ken hadden er ook wel doden kunnen vallen. Als dit bij ons gebeurd was in december had dat zeker gekund aangezien er toen een dirigent precies op de plaats stond waar die auto uit zal komen.

En ben zeker blij dat het bij ons niet gebeurd is. Maar grapjes blijven er altijd gemaakt worden!

Standaard

En nog steeds geen duidelijkheid. Hullen in stilzwijgen helpt niet echt mee aan het stopzetten van de geruchtenmachine...

Ik snap er echt geen ene mallemoer van. Juist in een scene waar veiligheid je met de paplepel wordt ingegoten, zelfs bij kleine jongens als Top40-bands; Bij ons hangen de dorpsbrandweermannetjes regelmatig aan de backdrops te snuffelen of aan de trusstowers te wiebelen. Bij zo'n megaproduktie heeft er blijkbaar niemand nagedacht over een rijdende auto (!!!) op een podium zonder afbakening (!!!!!!!). Sorry hoor, er zullen ongetwijfeld details zijn die ik niet ken maar dit gaat er bij mij gewoon niet in! Je gaat simpelweg NIET met een speelgoedauto op een paar vierkante meter rondrijden waarbij het risico overduidelijk aanwezig is om een verkeerde afslag te nemen.

Hoe moeilijk kan het zijn om één of meerdere beveiligingen in te bouwen? Mannetje met noodstop en een thermoskan sterke koffie in de coulissen, poortje van laser + lichtgevoelige cel die de noodstop triggert op een meter van de podiumrand, staalkabel aan de auto (of rijdt dat ding de hele avond rond op het podium?), etc. etc. etc.

Heel sneu voor Jim en die meid, maar ik hoop serieus dat hier een point wordt gemaakt door de verantwoordelijke instanties. Zal wel weer niet, er is teveel geld mee gemoeid. Toch zou het van ruggegraat getuigen als ze die hele show tot op het laatste schroefje (opnieuw) gaan keuren. Dit soort dingen mogen niet gebeuren. Je doet niks aan overmacht of stom toeval maar je gaat simpelweg geen paar honderd kilo ijzer over een speelvlak verplaatsen zonder noodscenario. Ik ken de details niet, maar hier kan ik mijn zeer kortzichtige en eigenwijze conclusie aan verbinden: Blijkbaar bestond de mogelijkheid om iemand die auto elke (on)gewenste kant op te laten rijden. De leidinggevende in die produktie heeft dus een verkeerde risico-inventarisatie gemaakt, punt uit.

De reden van dit felle betoog? Net als met het fenomeen 'controle' in de normale samenleving wordt de kleine man slachtoffer van dit soort acties. Na de cafébrand in Volendam waren onze backdrops een jaar lang populairder dan Rembrandt's Nachtwacht en Van Gogh's zonnebloemen bij elkaar. We hadden dat jaar in ieder geval meer bezoekers! Nu rijden wij niet met auto's rond op het podium, maar ik gok dat in 2007 menig feestcommisievoorzitter weer regelmatig aan onze statieven en safeties gaat lopen trekken. Niemand wil natuurlijk dat de decorstukken en apparatuur het publiek om de oren vliegen. Nu hebben wij de spullen prima voor elkaar, maar het levert wel weer de nodige tijdsverspilling op.
    Laatst gewijzigd door Robert H; 05-03-07 om 20:22.

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Niet zielig gaan doen over aandacht, niet verbaasd gaan doen over een mediastilte...
    In ieder geval niet als je ook maar een klein beetje grijze massa hebt die je kunt prikkelen zo nu en dan!

Er is een ongeluk gebeurt, niet alleen met economisch letsel, ook met lichamelijk letsel en in dit geval ook zeker van belang, een deukje in het imago van een musicalproducent.

Bij zo'n ongeval komt de arbeidsinspectie ter plaatse, deze instantie kenmerkt zich niet door een grote mate van vakinhoudelijke kennis, zaak voor de arbeidsinspectie is de gevolgde procedure en gang van zaken te toetsen met de normale gang van zaken en te toetsen of er voldoende is gegaan aan preventieve maatregelen.

Mede op basis van de bevindingen in het proces verbaal van de arbeidsinspectie zal het openbaar ministerie besluiten al dan niet tot vervolging over te gaan. Dit pv zal ook een grote rol spelen in de afwikkeling van de schade, verzekeingsmaatschappijen zullen gaan proberen om niet of zo min mogelijk uit te keren danwel de schuld en daarmee de financïele afwikkeling op het bordje van een ander te schuiven.

Zo is er bijvoorbeeld een avond niet gespeeld, gezien de populariteit van Grease zal het een nagenoeg uitverkocht Carré zijn geweest wat is gecanceld, tel uit de derving...

Mensen die zo kort op een dergelijk incident/ongeval verwachten dat alles kristal helder is die leven in de 19e eeuw!

Bovenstaande laat onverlet dat ik eveneens erg benieuwd ben in de oorzaak van deze navigatiefout.
    Laatst gewijzigd door moderator; 08-03-07 om 11:07.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert H
    En nog steeds geen duidelijkheid. Hullen in stilzwijgen helpt niet echt mee aan het stopzetten van de geruchtenmachine...

Ik snap er echt geen ene mallemoer van. Juist in een scene waar veiligheid je met de paplepel wordt ingegoten, zelfs bij kleine jongens als Top40-bands; Bij ons hangen de dorpsbrandweermannetjes regelmatig aan de backdrops te snuffelen of aan de trusstowers te wiebelen. Bij zo'n megaproduktie heeft er blijkbaar niemand nagedacht over een rijdende auto (!!!) op een podium zonder afbakening (!!!!!!!). Sorry hoor, er zullen ongetwijfeld details zijn die ik niet ken maar dit gaat er bij mij gewoon niet in! Je gaat simpelweg NIET met een speelgoedauto op een paar vierkante meter rondrijden waarbij het risico overduidelijk aanwezig is om een verkeerde afslag te nemen.

Hoe moeilijk kan het zijn om één of meerdere beveiligingen in te bouwen? Mannetje met noodstop en een thermoskan sterke koffie in de coulissen, poortje van laser + lichtgevoelige cel die de noodstop triggert op een meter van de podiumrand, staalkabel aan de auto (of rijdt dat ding de hele avond rond op het podium?), etc. etc. etc.

Heel sneu voor Jim en die meid, maar ik hoop serieus dat hier een point wordt gemaakt door de verantwoordelijke instanties. Zal wel weer niet, er is teveel geld mee gemoeid. Toch zou het van ruggegraat getuigen als ze die hele show tot op het laatste schroefje (opnieuw) gaan keuren. Dit soort dingen mogen niet gebeuren. Je doet niks aan overmacht of stom toeval maar je gaat simpelweg geen paar honderd kilo ijzer over een speelvlak verplaatsen zonder noodscenario. Ik ken de details niet, maar hier kan ik mijn zeer kortzichtige en eigenwijze conclusie aan verbinden: Blijkbaar bestond de mogelijkheid om iemand die auto elke (on)gewenste kant op te laten rijden. De leidinggevende in die produktie heeft dus een verkeerde risico-inventarisatie gemaakt, punt uit.

De reden van dit felle betoog? Net als met het fenomeen 'controle' in de normale samenleving wordt de kleine man slachtoffer van dit soort acties. Na de cafébrand in Volendam waren onze backdrops een jaar lang populairder dan Rembrandt's Nachtwacht en Van Gogh's zonnebloemen bij elkaar. We hadden dat jaar in ieder geval meer bezoekers! Nu rijden wij niet met auto's rond op het podium, maar ik gok dat in 2007 menig feestcommisievoorzitter weer regelmatig aan onze statieven en safeties gaat lopen trekken. Niemand wil natuurlijk dat de decorstukken en apparatuur het publiek om de oren vliegen. Nu hebben wij de spullen prima voor elkaar, maar het levert wel weer de nodige tijdsverspilling op.
    Heb je ook een inhoudelijke reactie gebaseerd op feiten of wil je alleen roepen dat jij het allemaal beter kan?

Blijkbaar weet je meer dan ons, bijvoorbeeld dat er niemand heeft nagedacht over de veiligheid. En ik zou ook graag weten wat er is gebeurt, want er is geen beter vermaak dan leedvermaak, maar voor ik ga roepen dat het allemaal kut is zou ik graag wat feiten weten en die zijn in dit topic nog niet aangedragen.
    Er is tenslotte nog niemand die gezegd heeft dat hij erbij was en een beschrijving heeft gegeven, mocht dit wel gebeuren, dan was het waarschijnlijk een bezoeker aan wiens oordeel een minieme waarde kan worden toegekend.
    Het feit dat we allemaal makkelijker een drive inn show afkraken is, omdat die zelf de foto's met de gemaakte fouten op internet zetten, omdat ze zelf niet weten dat het niet zo hoort.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Ingeschreven
    Apr 2006

Standaard

Wat ik me dan afvraag, is er dan helemaal niemand van de technici op de lokatie geweest die dit had voorzien ?
    Iemand die nu zegt, tja ik had er al voor gewaarschuwd.
    Meestal als er een ongeluk gebeurt, dan zeggen veel mensen, Ik wist al dat het een keer is moest gaan, of Ik zei het nog...

Forum Rechten