J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 8 van de 8 Eerste ... 4 5 6 7 8

Standaard

Wulbertjuh wil de lezer doen geloven dat de natuurkunde ( zwaartekracht) voor mensen die fulltime met truss/statieven werken anders werkt dan voor mensen die alleen voor de hobby hun spullen gebruiken.

Sinds wanneer is natuurkunde willekeurig Wilbertjuh?
    Ik denk dat ik redelijk heb opgelet op school, maar deze lessen natuurkunde ben ik waarschijnlijk afwezig geweest!

Voor de mensen die serieus denken dat de manier van redeneren van Wilbertjuh op ook maar enige manier serieus te nemen is: DIT IS GELUL VAN EEN DRONKEN AARBEI!

Volgens mij roept iedereen maar zonder ervaring te hebben in deze dingen.
    Nee, lang niet iedereen roept zomaar wat zonder dit te kunnen onderbouwen met jarenlange praktijkervaring en educatie(!)
    De mensen die dat wel doen, die worden doorgaans op minder subtiele wijze hierop attent gemaakt. Dit wordt dan weer veroorzaakt doordat mensen die onzin brabbelen dit vaak heel stellig over laten komen, volkomen ten onrechte dus!

Aan deze truss hangen we dan:
    -4 of 6x martin mac 250
    -1500 wat stoboscoopje
    -2x tripple derby
    -2 of 4x martin 518 scanner
    -Backdrop
    mac 250= 25kg/stuk = 150kg
    - 1500W strobo = 5kg
    - derby;s =8kg
    - doek 4x3 verdu = 10kg
    - truss X30D = 12kg
    Totaal: 185kg
    gaan we er even van uit dat dit gelijk verdeelde last is, ruim 90 kilo per statief.
    Op een statief dat ontworpen is voor een puntlast op de statiefbuis, niet gemaakt om zijwaartse krachten aan te kunnen.

Kortom: 3x de maximale last zoals opgegeven door de fabrikant. Is die 30kg de WLL? ik kon het zo snel nergens vinden.

300% de last die de fabrikant opgeeft, en het gaat tot op heden goed.

Stel nu dat die zooitje ooit wordt omgelopen, door twee dronken bezoekers die een plaatje bij je komen aanvragen maar al lallend in de backdrop struikelen en de boel omtrekken. Die slopen niet alleen je show, die krijgen die 185kg op hun kop, eentje schedelbasisfractuur, andere alleen een gebroken arm.

Ik wil er een mooie fles wijn op zetten dat geen enkele verzekering zal gaan uitkeren, Wilbertjuh heeft namelijk willens en wetens een gevaarlijke constructie neergezet.

Ik weet heel zeker dat de letselschadeadvocaat van de dronken feestvierders dit onderwerp zal hebben gelezen en zich kan hernneren dat Wilbertjuh het maar onzin vond wat andere mensen hem adviseerden op basis van calculatiegegevens van fabrikanten, de machinerichtlijn en de in de entertainmentbranche gebruikelijke afwaarderingen bij hijs- en hefwerkzaamheden.

Zitten we dus met:
    Schedelbasisfractuur, 1 jaar revalideren, daarna permanent verminderd arbeidsongeschikt, bij een festvierende rechtenstudent van 20 zijn dat 45 arbeidsjaren....
    2 maanden met en gebroken arm thuislopen....

Die kosten, de medische kosten, de proceskosten...Allemaal voor Wilbertjuh.
    De zwaartekracht en murphy's law is namelijk op hem niet van toepassing, want het gaat al drie jaar goed.

Beste Wilbertjuh, doe je oogkleppen af, ga sparen voor een nette oplossing en wanneer je dat niet doet; ga dan niet doen alsof je het allemaal beter weet en ga anderen levensgevaarlijke dingen adviseren.

Uit veiligheidsoogpunt zal ik je bericht laten staan.
    Dat er mensen zijn die echt zo onderweg zijn zoals jij, dat is schrikbarend genoeg, laat ieder ander zich nog eens achter de oren krabben alvorens deze kamikaze truc ook op te gaan bouwen.
    Laatst gewijzigd door moderator; 11-11-08 om 09:33.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moderator Bekijk Posts
    Wulbertjuh ==> DAT IS GELUL VAN EEN DRONKEN AARBEI!

Zit ik een weekje in Madrid
    en dan krijg je postings als dit.
    Gelukkig is er een Mod met pit!

Dus: dank je wel mod,
    want aan 'Wilbertjuhs' erger ik me rot.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moderator Bekijk Posts
    mac 250= 25kg/stuk = 150kg
    - 1500W strobo = 5kg
    - derby;s =8kg
    - doek 4x3 verdu = 10kg
    - truss X30D = 12kg
    Totaal: 185kg
    Je vergeet de kabels. Kan zomaar 20kg zijn.
    SR20DET

Standaard

Dit is exact de reden dat ik het rigging forum al een paar jaar meelees.

Ik moet als muzikant met mijn schedel onder het huisvlijt van dit soort idioten staan. Ik kan je garanderen dat als bepaalde artiesten komen jij als amateurDJ toch echt een leuk gesprek met de organisatie zal moeten doen. Omdat de dure hoofdact in enkele gevallen gewoon de cash pakt en naar huis gaat. (van dik hout heeft het laatst bij een festival in het westland gedaan toen het podium niet volgens de rider was ingedeelt. Flauw...maar helaas wel terecht)

Wat denk je van jouw naam en foto in de krant/prive/enz:
    "DJ pain-in-the-ass heeft zijn lichtshow op de kop van gerard joling laten donderen. Natuurlijk zijn wij met een reporter bij deze DJ langsgeweest maar de reactie van de DJ was, ik dacht dat het best wel vast zat. De zaak is in onderzoek bij de instanties wordt door de politie gemeldt."

Laatst gewijzigd door showband; 12-11-08 om 10:02.
    lekker belangrijk!

Forum Rechten