J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 8 Eerste 1 2 3 4 5 6 7 ... Laatste

Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj_bob
    Bedankt voor al jullie reactie tot nu toe!

Ik ben dit setje tegengekomen: Bridge 400
    Het leek me best redelijk, in ieder geval beter dan het setje wat ik in mijn eerste post aangaf. Kosten van dit setje: 1300,-
    Volgens Bax-shop.nl is het gekeurd tot een last van 140 kg.. is wel wat meer dan die speakerstatiefjes van k&m.

Is dit setje wat?
    Het is wel wat, de statieven zijn prima, maar de truss op zich vind ik het dan weer net-niet. Je kan ook zoiets proberen (had toevallig net een prijslijst gedownload van een importeur):
    2* vmb TE 03 SWL100kg@3,8m hoogte 2*427 = 854
    2* vmb PSU-06 trussadapter 2*79 = 158
    3* eurotruss FD33 2mtr 3* 167 = 501
    6* eitje eurotruss 6*6,7 =40
    12* pen+veer eurotruss 12*1,70 = 20,40
    totaal ex.btw, ex korting (en die kan flink oplopen) = 1600 euro
    Maar dat zal wel net buiten het budget vallen.
    Hoe dan ook, succes met welke aankoop dan ook en zorg ervoor dat we je nooit in de hall-of-shame hoeven te zien
    Laatst gewijzigd door CoenCo; 02-03-07 om 18:44.

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

En stel nou dat het allemaal eens NIET "gekeurd" zou zijn?
    Want 'we' varen weer eens blind op het 'keuren'
    terwijl ik de indruk heb dat ook hier
    de inhoud van die 'keur' weer volkomen onduidelijk is.
    TuV keurt (desnoods) op rondheid van buizen, de kleur of de gladheid of reflectie van het aluminium oppervlak ....

Of op de sterkte van de 'eitjes' of desnoods spikkels op die eitjes in het nest.

Wat moet er nou precies 'gekeurd' zijn en waarom dan wel ?
    Als je een nieuwe Plasma, Dimmer, Wapperlamp of Versterker koopt,
    is die dan ook gekeurd?
    En de buhne waarop je die hele zooi neerzet, waar is de 'keuring' daarvan te vinden?

Een beetje kwaliteits-fetish is niet erg,
    maar als we eenmaal 'keuringsverslaafd' dreigen te raken,
    wordt het tijd om af te gaan kicken!
    Zo'n keuringsnaald in je arm kost ook (onnodige) klauwen vol met geld.

Waarop willen we nou dat die meuk allemaal 'gekeurd' is?
    Welke criteria uit welke norm moeten daarvoor de (objectieve!) maatstaf zijn?
    En dan bedoel ik geen "LiftInstituut - achtig gegoochel" met 'algemeen technische' grondslagen.
    Want zo krijg je alles goedgekeurd, of althans NIET afgekeurd.

En waarom altijd maar weer door die vermaledijde (Duitse) TuV?
    Als de DIN en de TuV hier de echt de Wet lijken uit te gaan maken,
    dan hadden die Yankees en Canadezen er 60 jaar geleden net zo goed geen moeite voor hoeven doen om die Krauts er weer uit te knikkeren.....

In het Europese Entertainment norm-overleg (CWA25) hebben oa. die eigenwijze Hollanders* (samen met oa. Italie, Engeland en een paar Goede Duitsers) een forse barriere opgeworpen tegen die DIN-Drammende Duitse Doorgeschoten Dwingelandij.
    En dan gaan we hier op het forum dat dan weer alsnog allemaal heilig verklaren?

FF geduld en er ligt een N(ederlndse) P(raktijk) R(ichtlijn) voor het inspecteren en 'keuren' van apparatuur in onze business.

* oa:
    GertJan Brouwer van Frontline,
    Marc Hendriks van Prolyte,
    Huub Huikeshoven en Dirk Bakker van de Stopera,
    Reind Brakman van Trekwerk,
    Roy Schilderman van de ARGH,
    Hans van der Moolen van Verlinde Stagemaker
    en ik-zei-de-gek.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Standaard

Wat mij opvalt is dat niemand ziet waar die bridge 400 constructie vandaan komt. Op de site van Eurolift staat een bekend adres.
    Castorweg 2 in Leeuwarden, oftewel gewoon Eurotruss.

Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard

Het was me wel opgevallen, maar de truss in die bridge400 is duidelijk een soort Deco-truss i.t.t. de normale eurotruss FD. Vakwerk van massieve staaf, geen dwarsspijltjes bij de koppelingen, 25cm i.p.v.30cm buitenmaat, etc.

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

Gaat Eurotruss dan nu ook de weg op van
    bijvoorbeeld Highlite, J&H of Newline?
    Niet mee produceren maar verhandelen?
    hebben ze in Leeuwarden ook al een website met een winkelwagen?
    Ik ga weer eens een blikje werpen.

Standaard

ik was laatst bij een rigging seminar in apeldoorn (vast anderen van jullie ook maar wat betreft keuren ligt het inderdaad niet zo makkelijk. je kan wel alles keuren (ben ik bij verkoop van statieven voorstander van!)

maar ik denk dat je voordat je je met hijs of hef techniek bezig gaat houden je verdomt goed moet weten waar je mee bezig bent want zodra je gaat heffen/hijsen komt er een grote verantwoordelijkheid op je te liggen

mischien moet er een soort van certificaat komen voor mensen die het gebruiken of verkopen (zodat deze mensen daarna zelf een inschatting kunnen geven wat een degelijk of ondegelijk product is)

mischien wijk ik nu een beetje af van het onderwerp,(sorry daarvoor)

ontopic: ga voor vmb statieven of manfrotto!

succes
    Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moderator
    1) Eurotruss is een fabrikant,
    2) Highlite is fabrikant cq groothandel,
    3) J&H en andere webshops zijn, dit niet. Dit zijn verkopers aan de eindverbruikers.
    Verder vraag ik me de relevantie van je opmerking in dit onderwerp af, korte toelichting voor de slechte verstaander?
    1) In theorie ja, maar begeeft zich dus wel op het pad van 2) en 3).
    En daar heb ik om meerdere redenen mijn bedenkingen tegen. Zie onderaan.
    2) En wat fabriceert Highlite dan zo allemaal?
    In mijn ogen is dat ook niets meer dan een (groot-) handel. Misschien laten ze hun naam op bepaalde producten zetten waarvan ze grote series inkopen, maar dat maakt je nog geen fabrikant.
    3) Volgens mij leveren zowel 2 als 3 aan eindverbruikers. En shop of webshop is niet zo heel erg verschillend in mijn ogen.

De bij 1) bedoelde bedenkingen zijn vooral gebaseerd op het loslaten van 'core-business', en dat is truss fabriceren.
    Want ik kan je met een heel gerust hart vertellen dat de naam die een firma heeft op het ene gebied zeker niet garant staat voor de kwaliteit op een heel ander gebied.
    Tenzij je een k*tnaam zou hebben, dan maakt het niets meer uit.
    Maar die laatste vergelijking is toch hopelijk niet het geval op die jongens uit Leeuwarden.
    Dan kan ik het gaan "spelen als handelsbedrijfje" alleen maar uitleggen als een vorm van geldzucht.
    En dat kan ook heel negatief uitpakken op de wat langere termijn.
    Heb ik me zo beter verstaanbaar gemaakt?

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door voederbietel
    1) ik was laatst bij een rigging seminar in apeldoorn (vast anderen van jullie ook maar wat betreft keuren ligt het inderdaad niet zo makkelijk. je kan wel alles keuren (ben ik bij verkoop van statieven voorstander van!)

2) maar ik denk dat je voordat je je met hijs of hef techniek bezig gaat houden je verdomt goed moet weten waar je mee bezig bent want zodra je gaat heffen/hijsen komt er een grote verantwoordelijkheid op je te liggen

3) mischien moet er een soort van certificaat komen voor mensen die het gebruiken of verkopen (zodat deze mensen daarna zelf een inschatting kunnen geven wat een degelijk of ondegelijk product is)

4) mischien wijk ik nu een beetje af van het onderwerp,(sorry daarvoor)

5) (....)
    1) had ik ook graag bij willen zijn, maar kon helaas niet.
    2) trap nog eens een deurtje in.
    3) een al vele jaren door mij uitgeroepen hartekreet.
    Maar het woord MOET kan maar gelden op drie niveaus:
    a) een (goed georganiseerd deel van de) branche die dit als een eis stelt binnen een eigen erkenningsregeling.... zoals bijvoorbeeld BOVAG, UNETO, CVVT, BMWT of EKH. En zover is de PRESA nog bij lange na niet.
    b) de overheid die dit als eis gaat stellen. En daarbij kan ik rustig zeggen: Dream on.....
    c) Verzekeraars van ons vakgebied die dit soort van eisen gaan stellen.
    De versies b) en c) zullen vrijwel tegelijkertijd aktief worden als er een ongeluk met vele doden en zwaargewonden gebeuren zal.
    Lekker vooruitzicht dus al met al.

4) is je vergeven (lekker subjectief!)
    5) is reclame - en je dus niet vergeven (ook lekker subjectief!)

Forum Rechten