J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 8 Eerste 1 2 3 4 5 6 ... Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ralph
    Ze geven dus expliciet aan dat dit statief een maximale vertikale belasting mag hanteren van 30kg,,,,ze vermelden niet of daar een veiligheidsmarge in is meegenomen, mag je dus vanuit gaan van niet.
    Ik neem aan dat je de veiligheidsmarge vanuit de entertainment bedoelt? De standaardmarge van de SWL ten opzichte van de breuklast zal heus al wel verrekend zijn (lees: niet dat iemand er blindelings vanuit moet gaan).

@dj_bob: laten we zakjapanner even achter wegen laten en ons gezonde verstand erbij pakken. Als je twee van de door jouw genoemde statieven neemt, mag je die uiteindelijk waarschijnlijk met 30 kilo belasten. Dan komt er nog 4,5 meter truss bij met een paar koppelingen en adapters om op de statieven te monteren... Met een beetje mazzel houd je 5 tot 10 kilo over voor je apparatuur. Kun je misschien 2 of 3 parren in kwijt met de benodigde shucko's (multi-kabel met brake-out block wordt al te zwaar) in je trussje kwijt. En dat noem je "met blik op de toekomst"? Volgens mij ben je niet al te optimistisch over je toekomstperspectief.

Get the point?

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

@dj_bob: laten we zakjapanner even achter wegen laten en ons gezonde verstand erbij pakken. Als je twee van de door jouw genoemde statieven neemt, mag je die uiteindelijk waarschijnlijk met 30 kilo belasten. Dan komt er nog 4,5 meter truss bij met een paar koppelingen en adapters om op de statieven te monteren... Met een beetje mazzel houd je 5 tot 10 kilo over voor je apparatuur. Kun je misschien 2 of 3 parren in kwijt met de benodigde shucko's (multi-kabel met brake-out block wordt al te zwaar) in je trussje kwijt. En dat noem je "met blik op de toekomst"? Volgens mij ben je niet al te optimistisch over je toekomstperspectief.

Get the point?
    Jij "get the point"ook nog niet helemaal: K&M vermeld specifiek dat er alleen vertikale lasten worden toegelaten op dit statief.
    Een belasting van 2 tot 3 meter zijwaarts valt hier niet onder!

2 Bassza: gekeurd door NBVSV? Vinecotte? TÜV, KNSV, CVLM???
    Vervolg vraag: gekeurd op wat? Exterieur? Een Norm ...doe es info i.p.v. wat blaten!

de nederlandse bond van statieven verkopers?

en dan:
    Ik neem aan dat je de veiligheidsmarge vanuit de entertainment bedoelt? De standaardmarge van de SWL ten opzichte van de breuklast zal heus al wel verrekend zijn (lees: niet dat iemand er blindelings vanuit moet gaan).
    Als er geen vermelding staat van SWL WLL of welke andere benaming dan ga ik er alijd maar van uit dat 30 kg het getal is om uit te gaan dat bij meer belasting dan 30kg de zooi naar beneden komt!
    Moet een fabrikant maar dudelijker vermelden wat hij daarmee bedoeld.
    Als uitgangspunt nemen dat een fabrikant een veiligheidsmarge heeft ingebouwd in zijn opgave zonder dat diezelfde fabrikant dit vermeld is hetzelfde als het nemen van een veiligheidsrisico.
    Risico's nemen is juist wat we doen wanneer we gaan hijsen, maar dan wel gecalculeerd!
    Laatst gewijzigd door ralph; 02-03-07 om 12:45.

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Voor mensen zich helemaal suf gaan googlen:
    NBVSV - Nederlandse Bond van Statieven Verkopers
    Vinecotte - Belgische certificeerder
    TÜV - Duitse certificeerder
    KNSV - Koninklijke Nederlandse Sjoel Vereniging
    CVLM - Club van Lange Mensen

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Nou...dat is het zeker Bas!
    ben in bhet kader van de eendaagse riggingcursus ook informatie aan het verzamelen, en moet zeggen dat het aanbod aan informatie uiterst summier is bij bijna alle fabrikanten en dat doorvragen niet altijd gehonoreerd wordt met duidelijkere antwoorden.

Ben benieuwd naar je bevindingen!

Standaard

Bedankt voor al jullie reactie tot nu toe!

Ik ben dit setje tegengekomen: Bridge 400
    Het leek me best redelijk, in ieder geval beter dan het setje wat ik in mijn eerste post aangaf. Kosten van dit setje: 1300,-
    Volgens Bax-shop.nl is het gekeurd tot een last van 140 kg.. is wel wat meer dan die speakerstatiefjes van k&m.

Is dit setje wat?

Standaard Doughty

ziet er wel aardig uit, is het alleen ken ik het niet, en is het zoals jij graag wilde ook niet gekeurd. ik zou zeggen net als ralph: gewoon doorsparen voor goed en gekeurd spul.

ik werk op dit moment met de statieven van Doughty Nebula/strada series. deze statieven zijn TÜV (DUITS) gekeurd. daarop 6-8 meter Interal Protruss t30 (triangle) dus. ik weet zo niet wat deze statieven moeten kosten. daarvoor moe je even googlen naar de servicedealers in Nederland. dit setje kost wel wat, maar dan heb je ook wat. en geen showpech of ander ander chinees spul. engelse degelijkheid.

dus kijk wat in rond maar spaar door voor kwaliteit spul, dan heb je daarmee veel meer plezier mee de komende jaren.

mvg,

Pim
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Standaard

Mijn advies: doorsparen voor iets goeds!

Ik ben reuze benieuwd naar de constructie van Tha dj: zoals hij het omschrijft komt het over als een grote prutsoplossing waar je onder geen beding onder wil komen.
    fotootje?[/quote]

Nou goed ! Ben ik dus NIET met je eens en zou zeggen bekijk mijn site maar eens !

Http://www.yourlight.nl staat onder de lichteffecten ! ( Niet echt duidelijk te zien behalve als je de materialen kent)

Zal jij zien dat je er vertrouwen in krijgt, ik durf er zelf gewoon aan te gaan hangen.
    De verlengstang is namelijk gemaakt voor deze statieven om een speaker van 50 kg hoger te kunnen plaatsen, ook de vorken zijn gemaakt om 2 toppen van 30 kg per stuk naast elkaar te liften op het statief.
    Verders ligt mijn trus dus klem in deze vork, rust op de stang die vervolgens op een k&m statief staat van 50 kg.
    Degelijk genoeg voor maximaal 6 meter truss, 2 four barren en 4 scannertjes voor een middelgrote tot grote disco op een semi- professionele manier.
    Ben namelijk NIET van plan prutswerk te leveren en ga voor veiligheid ( heb namelijk ook altijd mijn lampen aan een safety, en de truss geaard zoals dat in de wet is voorgeschreven).
    Weet dat het speakerstatieven zijn, maar vond 2 work stieven te onhandig qua formaat en DUUR voor een startend ondernemer in de branche, want je moet namelijk vele richtingen op investeren om een beetje van alles wat te kunnen doen.
    your light !

Forum Rechten