J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsjanssennl
    Het idee is, dat er voor Pro-tools enorm goeie fx zijn. zoals bijv. Altiverb. Deze plugin kost een fractie van wat een top effectendoos kost (Lexicon). En verder heeft digidesign een live mengtafel waarin een heleboel van de betere Pro-tools plugins inzit. Deze tafel is digitaal dus de latency is te compenseren door de andere kanalen ook deze latency te geven. Maar goed, zoals je zelf al zegt, computers worden sneller en AD/DA converters in de interfaces hebben redelijk weinig latency.
    Heb geen prijzen van de venue gezien, maar ga er maar niet vanuit dat ie goedkoper is dan 2 Lexicon 906'en met alle opties. Voor de prijs van een computer met goeie geluidskaart die snel genoeg is om goeie stabiele compressie te leveren ben je net zoveel kwijt als een pcm91.

Aan de andere kant is die altiverb live wel een heel goed idee, er zijn speciale hosts die gewoon alleen vst plugins kunnen draaien. Zoek een stabiele uit met een stabiele computer, en je hebt wat moois!
    KRISTAL Audio Engine
    Zit als het goed is ook een stand alone vst host in.
    De groeten => Micha

Standaard Een dedicated systeem is een pre.

Ik werk nu ongeveer 3 jaar Live met met een laptop als extra fx processor....
    De eerst 2 jaar was dat met een "laptop" (desktop replacement laptop zonder accu) met een pentium4 2.8 wat erg goed en stabiel werkte..
    Nu draai ik tegenwoordig met een macbook.
    Ik gebruik een Focusrite saffire en ga binnenkort over op een motu 828mk3
    De software die ik gebruik is Ableton live, het werkt erg goed en is erg stabiel.
    Ik heb op de mac ook nog een tijdje met logic express gedraaid wat ook erg beviel.
    Wat latency tijden betreft op de mac is het nu 3.4 millisec, wat niet echt te horen is.
    Ik heb laatst een gitaar die echt niet klonk, Live door een multiband compressor gehaald en was ernstig verbaasd.
    Waarschijnlijk gaat het podium waar ik als tech werk over op digitaal (digidesign/yamaha) wat nog meer mogelijkheden met zich meebrengt, ben benieuwd......
    Ik ben ook benieuwd of er nog meer mensen zijn die live een laptop met effecten en of compressor's, gate's gebruiken.

Forum Rechten