J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 4 Eerste 1 2 3 4

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansom Bekijk Posts
    Goed idee, ik vraag me ook af of er adat omzetters zijn welke al van dit soort remote gaincontrolfuncties zijn voorzien (en een beetje betaalbaar..).
    Voorlopig ga ik even door met het bestaande, na half juli is het wat rustiger en kan ik hopelijk meer tijd hieraan besteden.
    Overigens: behringer ada8000 van 2 jaar geleden hebben hun output in tegenfase tov het nieuwere type, SLORDIG
    Ik ga eens even kijken of ik ergens een ADA8000 vandaan kan halen om eens te kijken wat er mogelijk is. Mijn idee is om als vervanging van m'n analoge tafel een Yamaha LS9 aan te schaffen, tesamen met een paar ADA8000's..

Roland heeft met de DigitalSnake een systeem bedacht om de gain van de FOH plaats af te kunnen regelen. Is gewoon een losse remote die met een draadje wordt aangesloten. Kanaal selecteren op het displaytje en gain bijregelen..

Standaard

De roland gebruikt de eerder genoemde PGA2500.
    Joost van Eenbergen
    ELC lighting

Ingeschreven
    Jul 2006

Standaard

Hoi Hansom, andere forumgebruikers,

Zou graag horen in welke fase het ontwerpen van de mulitplexer/demultiplexer is aangekomen. Ik ben zeer geinteresseerd vele digitale audiosporen over een cat5 te laten lopen en bestaande oplossingen zijn helaas geen optie...

Hoe kom ik in contact met je om info uit te wisselen?

Ik heb overigens 4* Yamaha AD824 waarvan ik de gain en fantoom via RS422 vanaf FOH kan bedienen. En bij de AD8HR (de nieuwste 8 channel AD van Yamaha) kan je zelfs het hoogaf en laagaf filter (dat dus in de AD converter zit en niet in de tafel) vanaf de mixer bedienen.

Gr @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Standaard

Zijn jullie bekend met AudioRail?
    Vorig jaar een set van twee aangeschaft en ben er erg blij mee: 32x heen en 32x terug over een CAT5 kabel. Kostte me iets van € 850,- incl. verzending en belasting.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meanart Bekijk Posts
    Zijn jullie bekend met AudioRail?
    Vorig jaar een set van twee aangeschaft en ben er erg blij mee: 32x heen en 32x terug over een CAT5 kabel. Kostte me iets van € 850,- incl. verzending en belasting.
    Ja, heb hier al eens van gehoord.
    En wat kosten je A/D en D/A converters die hier nog bij komen?

Denk dat dit systeem inclusief de converters toch bij elkaar ook een aardige bedrag kost.
    Maar die converters noem je nu net even niet.

Standaard

dit gaat denk ik uit van een digitafel met wat adat aansluitingen naar drie behringer ADA8000's.

Om de kabel te verlengen gebruik je deze "rail" doos
    dat zou inderdaad wel eens een hele goedkope optie kunnen zijn. Zeker vergeleken met de prijzen van roland spullen.
    lekker belangrijk!

Standaard

Presonus heeft hele fatsoenlijke converters, rond de € 580,-; 8 pre's met ADAT uit. De goedkoopste zijn inderdaad de Behringer ADA8000, met z'n nieuwprijs van €*188,-. Vanaf € 1000,- genoeg opties en dan heb je zeer goede voorversterkers en converters en ben je nog steeds een stuk goedkoper dan de Roland Digisnake met een slordige 10.000 euro.
    Een gewone multikabel en gewoon analoog je DM3200 (met zeer fatsoenlijke pre's) in kan natuurlijk ook altijd nog; betrouwbaar, veilig en je gains binnen handbereik.
    Ik werk met de Presonus en AudioRail over CAT5 naar een M-Audio ProFire 2626 en ben daar zeer tevreden over, maar werk alleen in de klassieke muziek.

Forum Rechten