J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Topic: SuperSunday

Standaard

Ziet er mooi uit hoor, al had ik persoonlijk een oneven aantal spots in de circel gehangen, ik vind dat mooier.

Standaard

Loodsje wordt stilaan voller en voller ja

Qua licht eigenlijk vooral truss en rigging inhuur. Headjes, parren, led panels etc zijn allemaal van onszelf.

Geluid turbo deels eigen en rest inhuur, zijn druk bezig met 't setje uit te bouwen. Ampracken/processorracken zijn inmiddels zo goed als af, dat zijn die wat o.a. in kleine zaal staan.
    DJ Gear en randapparatuur geluid ook eigen.
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Standaard

Hallo Cyber

Erg mooie productie, je hebt er precies je werk van gemaakt! Ik heb een vraagje betreffende de ted balken. ik veronderstel dat dit de octo LEDs zijn van highlite? Ben je daar tevreden over? Wat is de meerwaarde met de gewone led tubes (behalve dat ze apart kunnen gestuurd worden)? ik zou er ook een aantal willen aanschaffen maar wil zeker zijn dat het geen foute aankoop is
    Steven

Standaard

Yo Steven,

Thx voor de complimenten

Led strips op deze klus zijn inderdaad showtec octostrips, bevielen prima eigenlijk. Voor de opdracht nog zitten denken of we alle led tubes (hebben we dr 24 van die nu eigenlijk stilstonden) zouden inruilen voor octo's maar daar hebben we uiteindelijk nog even mee gewacht vanwege een paar twijfels, o.a. zichtbaarheid vanaf zijkant en lichtopbrengst
    * een tube geeft volledig rondom licht, de octo heeft een platte plexiglas voorkant, echter dik genoeg om ook goed zichtbaar te zijn vanaf de zijkant. Dat laatste omdat we de tubes nogal es boven publiek hangen en je er dan dus niet recht vanaf de voorkant inkijkt.
    * Lichtopbrengst is ook prima ten opzichte van een tube dus goeie kans dat bij de volgende opdracht waar veel strips nodig zijn de led tubes eruit gaan en octo's erbij komen.

Verder hebben beide zo hun voor en nadelen, led tubes hebben wat meer ingebouwde programma's ten opzichte van de octostrips (daar zitten maar 8 loopjes in). Voordeel van de octostrips is dan weer dat alles apart aanstuurbaar is zonder enorm veel controllers, wat bij zo'n opdracht als hier wel erg bruikbaar was.

Praktisch gezien vind ik de ophangbeugeltjes van de octostrips beter dan die van de led tubes.
    Qua bekabeling heeft het allebei zn voor en nadelen: hangt alles op een rij en moet het hetzelfde doen zijn de tubes handig omdat alles door te lussen is, ga je complexere dingen doen blijf je oplengen met 230V en XLR (wij hebben ze omgebouwd naar xlr 3p) of die gekke showtec kabels. Octostrips zijn gewoon aan te sluiten met XLR 5p EN de controllers zijn een stuk degelijker qua behuizing dan die plastic led-tube basic rommel met losse adaptertjes etc (alhoewel we die dingen ook al grondig verbouwd hebben naar 4 in 19" ).

Kortom wij gaan wellicht voor alles octostrip:
    - Apart aanstuurbaar tov led tube basic
    - Ingebouwde chases zijn toch veelal kleurenkermis en gebruiken we zelden dus das geen gemis.
    - Makkelijker bekabelen en bekabeling beter weg te werken in complexe setups (simpelweg op een rij hangen doen we zelden)
    - Beter ophangsysteem en in zn geheel een stuk solider dan een tube

Denk dat ik zo wel beetje alle voors en tegens gehad heb die wij ontdekt hebben
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Forum Rechten