Bevrijdingsconcert(je) Nunspeet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    Bevrijdingsconcert(je) Nunspeet

    Onderstaande foto's zijn gemaakt op een bevrijdingsconcert(je) in Nunspeet.
    Nee, het is geen pop-concert of zo, maar een concertje met een Canadees Mannenkoor en een gitaarkwartet uit Oldebroek, en is gehouden in een kerk.



    Sfeer algemeen.
    De dirigent van het koor vond het niet nodig om het koor uit te versterken, zelf had ik dit liever wel gedaan als ondersteuning van het geheel.



    Zoals duidelijk te zien: het normale licht van de kerk gebruikt.



    Het gitaarkwartet Kithara op de krukken en met alleen acoustische gitaren. Voor de gitaren een Sennheiser K6P met ME64 kop gebruikt.
    Voor de drie linkse vocalen een AKG 535 EB en voor de meest rechtse dame een Shure B87a.




    Vanwege het verwachte aantal bezoekers, was ik helaas genoodzaakt FOH op de gang te zetten. Was helaas achteraf niet noodzakelijk geweest.
    Er was , zoals te verwachten, een duidelijk een klankverschil tussen waar ik stond, en drie meter de kerkzaal in.
    Zoals te zien is het een Soundcraft GB4 en onderstaande effectenrack:



    Effectrack bestond uit (van boven naar beneden):
    - 1 * Furman powerconditioner,
    - 1 * Yamaha ProR3 (voor de vocalen),
    - 1 * KT DN370,
    - 1 * TC M-One (voor de gitaren),
    - 1 * TC D-Two (delay voor vocalen, was niet nodig die dag),
    - 2 * DBX 1066 dual compressor/limiter,
    - 1 * DBX 1046 Quad compressor/limiter,
    - 1 * Ashly Protea 4 ch digitale EQ,
    - 1 * TASCAM CDRW-4U CD-speler/recorder.

    Het zit nu verdeelt over twee rackjes, een 20HE stolp met binnenrack is in de maak.
    De gebruikte multikabel is 50 meter, 36-parige Pinanson kabel.http://www.pinanson.com
    De zelfde kabel is ook gebruikt als verbinding tussen mengtafel en effectrack.

    Het versterkerrack met stageblock er in:



    2 * Sennheiser EW-100 G2,
    1 * Chevin A1000,
    1 * Chevin Q6,

    Het rackje moet nog behandeld worden met Warnex spetterlak.

    Aan de bovenkant van het rack heb ik het stageblock verwerkt:



    Aan de achterzijde van het rack zitten van links-rechts:
    1 * Harting 128 naar FOH,
    1 * Harting 72 van het sub-stageblock, afgewerkt naar XLR-M zodat die weer naar de FOH gepatched kan worden.
    1 * Harting 16 voor de monitor en luidspreker multi.



    Achterzijde rackje met een Powercon als aanvoer, en de outputs van de Amps nogmaals afgewerkt op Speakon-Chassis deel.
    De outputs van de amps gaan zowel naar de achterzijde van het rack, als naar de Harting 16 multi.


    Als FOH speakers zijn gebruikt mijn Peavey Hisys 4RX, 15" speakers, 4 Ohm.
    Omdat de afstand van de dames naar de luidsprekers ongeveer 10 meter bedrog, heb ik als FOH-EQ de Ashly gebruikt, met de delay erbij ingeschakeld.
    Voor de fill-in naar de zijkanten heb ik 2 Hisys 2 12" gebruikt, ook met de Ashly en delay erbij.
    Als monitor EQ heb ik de KT gebruikt.

    En alles past in een aanhanger van (L*B*H) 3*1,22*1,2
    Alle spullen zijn in eigen beheer, en ik was ingehuurd door de damse van Kithara, waar ik nu ongeveer 2 jaar geluid voor doe, voornamelijk in kerken enz.
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Ziet er goed uit...Hoe bevalt die GB4?
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

      #3
      Erg goed. Ik mis wel een aantal extra stereo returns met volledig routing en mute groups.
      Maar ik heb normaliter niet de volledige 24 kanalen nodig.
      Zelf vind ik de masters van de auxen een beetje verwarend, maar dat went wel
      Ook de inserts zijn Tip=Return, Ring=Send is dus anders dan je zou verwachten, maar dat wist ik van te voren. Is in de bekabeling ook rekening mee gehouden.
      Ook jammer dat de matrix out op jack zit.

      Comment

      • BvE
        • Oct 2004
        • 385

        #4
        Citaat: Omdat de afstand van de dames naar de luidsprekers ongeveer 10 meter bedrog, heb ik als FOH-EQ de Ashly gebruikt

        Hoezo dit? Wat is de motivatie, ik snap het niet, kan aan mij liggen [)]

        Comment

        • jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

          #5
          In de Ashly zit een 31 bands EQ, delay, compressor-limiter, high/low pass per kanaal.
          Ik heb de dames met de gitaren als bron gebruikt, en eigenlijk de FOH speakers als een delay.

          Je kon duidelijk verschil horen tussen met/zonder delay.

          Comment

          • Daan Hoffmans
            • Aug 2000
            • 1225

            #6
            Ik ben erg benieuwd naar je berekeningen m.b.t. de lastenverdeling in dat trussje...

            Verder: nice gear... kan niet anders zeggen.
            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #7
              Dat komt mooi uit: Ik ook.
              Dat trusje stond er al, een overspanning van +/- 10 meter, met alleen drie vlaggen erin, en op de uiteinden een skippybal.
              Ze staan op een TE34 (?)


              Ik denk dat dat wel veilig is?

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                Hoe heb je de FOH multi? Op een haspel of in een 8'tjes kist

                En welke delay had je op het gitaarkwartet staan?
                Ben benieuwd, want de mensen die opzij zitten hebben toch een heel andere delaytijd nodig dan de mensen die mid zaal zitten..
                Wil graag iets van je leren hoor. Doe ook veel koren enz.

                Paul.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                • jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

                  #9
                  De multi zit op een haspel, helaas was die haspel wat aan de lichte kant waardoor ik mijn bak-en-braad laskennis weer even moest ophalen....

                  Op de eerste foto kun je rechts op de foto, achter het struikje een speaker ontdekken.
                  Deze heb ik niet een delay van +/- 2 mtr gegeven.

                  Voor de rest geen delay gebruikt voor de dames specifiek:gewoon het geheel gedaan.

                  Comment

                  • Japio de monitorman
                    • May 2005
                    • 57

                    #10
                    EEEhhhhJJJ de eerste met een beetje smaak, op mijn vrienden van btv na dan, hier de schatjes van TC Electronics zo mag ik het zien, en de dbx jes zijn ook leuk maar de klark is gewoon goed beter en het allerbest ga gewoon maar zo door zou ik zeggen

                    Comment

                    • PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

                      #11
                      Hoe bevallen de DBX 1046 en 1066 ? en de M-One (ivm M2000?) en D-Two ?
                      PSL Bvba powered by
                      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48
                      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                      Comment

                      • jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

                        #12
                        Ze bevallen goed.
                        Volgens mij komt een van de 1066'en nog bij jou vandaan Powersound?
                        De TC's bevallen ook uitermate goed, wel is de reverb van de ProR3 gewoon klasse beter voor stemmen ed, maar voor een snare, accoustisch gitaartje ed voldoet de MOne uitstekend.

                        De D-Two is een geweldige delay, vaak gaat een aux van de D-Two return weer naar de ProR3, geeft een geweldige natuurlijke delay.

                        Verder heb ik als enigste wens nog om de Peavey kasten te vervangen voor EAW-129 oid, maar eerst moet er een schip met geld langs komen......

                        Comment

                        • shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

                          #13
                          klein vraagje: Waar heb je die handzender voor gebruikt? en waarom staan beide ontvangers aan?? (mooi spul he g2)
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                          Comment

                          • jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

                            #14
                            Handzender wou ik gaan gebruiken voor presentatie.
                            Doordat het geheel ook duidelijk via de kerktelefoon hoorbaar moest zijn, hebben ze besloten om een draadloos van de kerk te gebruiken.
                            G2 is inderdaad mooi spul, ontvangers staan altijd aan.

                            Zelf is de heeft Shure ook hele mooie draadlozen met B87 kop, maar die zijn voor mij niet te betalen.....[V]

                            Comment

                            Working...