1....2......ow...me rug! Til app

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    1....2......ow...me rug! Til app

    Arboland blijft ook regeltjesland, maar soms is het verkrijgen van inzicht nuttig. Zeker wanneer het om de fysieke belasting gaat.
    een app: http://itunes.apple.com/nl/app/mmh-c...448611745?mt=8

    Vond het handig genoeg om met jullie te delen, in ons werkgebied ontkom je nu eenmaal niet aan zware objecten en fysiek zware arbeid.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    De enige die nooit protesteert is mijn steekwagen. Zodra je iemand vraagt om even een kist op de bühne of in de auto te tillen, dan mankeert het vrijwel iedereen aan de rug of ledematen. Hebben jullie die ervaring ook?

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • Recman
      • Oct 2011
      • 5

      #3
      Ik heb het praktisch nooit anders geweten, van in het begin dat ik ben begonnen met op te treden, zo'n 30 jaar geleden zware orgel (Hamond) en daar mijn leslie versterker(Solton) bij. Hulp ?????????


      Henri

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by speakertech
        dan mankeert het vrijwel iedereen aan de rug of ledematen.
        Heel raar maar ik had het afgelopen zaterdag ook eens, normaal is hulp geen enkel probleem.
        Ik loop bij een zaal de kroeg in of er even iets getild kon worden. De kroegbaas (oude man) kon niet vanwege de rug, echter degene die aan de bar zaten, vaste klanten neem ik aan, hadden ook allemaal iets.

        Uiteindelijk bood een serveerster uit haar eigen aan om effe te tillen, haar had ik niets gevraagd, maar ze zag dat het nodig was. Het waren enkel 2 (toch wel zware) topkastjes maar ze deed het!

        Comment

        • tha_dj
          • Jan 2004
          • 375

          #5
          En JIJ laat een vrouw wel meetillen ??? Nee, het meubilair van de baar moet je natuurlijk wel ff porren met een biertje !!!
          Ja ze mankeren allemaal wat als je het vraagt, maar als jer 1 weggeeft als tegenprestatie dan vliegen ze ook.

          Mooiste is, kost je niks want je laat het lekker op rekening van diezelfde kroeg eigenaar zetten.
          your light !

          Comment

          • rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

            #6
            Ja woonden we maar (allemaal?) in het Buitenland.

            Daar is het percentage WAO-ers gemiddeld namelijk 30-60% lager dan in ons Luilekkerland.
            Maar schrikbarend veel van die afgekeurde rugklachtentypes kunnen dan wel in hun eigen (?) tijd
            - stukadoren, - volieres bouwen, - strandhuisjes opbouwen of afbreken,
            - aan de auto sleutelen, - lassen/slijpen/schuren, - afbranden+schilderen, enz ...
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Tja, alles op wielen zetten, en hulpstukken gebruiken zoals dit hier:

              Comment

              • dr. dre
                • Nov 2005
                • 49

                #8
                Inderdaad, handig een miniramp gebruiken met crocs aan :-)

                Comment

                • sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

                  #9
                  ja heel leuk maar bij het stapelen van kisten in een trailer heb je geen hulpmiddelen en blijft het gewoon tillen...

                  Comment

                  • soundsystem
                    • Aug 2011
                    • 73

                    #10
                    Originally posted by sjoerd
                    ja heel leuk maar bij het stapelen van kisten in een trailer heb je geen hulpmiddelen en blijft het gewoon tillen...
                    Ik veronderstel dat bij opdrachten waar je met een trailer naartoe rijdt, je toch wel met minstens 2 personen bent...

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #11
                      Originally posted by rinus bakker
                      Ja woonden we maar (allemaal?) in het Buitenland.
                      Daar is het percentage WAO-ers gemiddeld namelijk 30-60% lager dan in ons Luilekkerland.
                      Buitenland is inderdaad veel beter!
                      Griekenland bijvoorbeeld, dat is bijna failliet. Of Spanje, met een werkloosheid van bijna 22% en waar bijna 40% van de kinderen/jongeren ondervoedt blijkt te zijn.
                      Of Italie en Frankrijk, waar de werkloosheid zo'n 9% is.
                      En maar schoppen tegen de mensen die hier in de WAO zitten terwijl er enorme tekorten zijn aan tuinders, docenten, enz en onze werkloosheid nog altijd DAALT. We mogen blij zijn dat er in zo'n klein landje zoveel mensen die werk zoeken ook werk kunnen werken!
                      Wordt het niet eens tijd om dat populistische PVV-geschop tegen alles wat niet 100% goed gaat te stoppen en met oplossingen te komen Rinus?
                      Ik wordt een beetje moe van die totaal irrelevante toevoegingen.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

                        #12
                        Uiteraard. Maar op die klussen zijn de cases met 3 man nog erg zwaar

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1696

                          #13
                          Originally posted by renevanh
                          Buitenland is inderdaad veel beter!
                          Griekenland bijvoorbeeld, dat is bijna failliet. Of Spanje, met een werkloosheid van bijna 22% en waar bijna 40% van de kinderen/jongeren ondervoedt blijkt te zijn.
                          Of Italie en Frankrijk, waar de werkloosheid zo'n 9% is.
                          En maar schoppen tegen de mensen die hier in de WAO zitten terwijl er enorme tekorten zijn aan tuinders, docenten, enz en onze werkloosheid nog altijd DAALT. We mogen blij zijn dat er in zo'n klein landje zoveel mensen die werk zoeken ook werk kunnen werken!
                          Wordt het niet eens tijd om dat populistische PVV-geschop tegen alles wat niet 100% goed gaat te stoppen en met oplossingen te komen Rinus?
                          Ik wordt een beetje moe van die totaal irrelevante toevoegingen.
                          In de WAO zitten zeker mensen die daar thuishoren en het volste recht hebben. Over het algemeen denk ik er toch wat anders over. Zo ben ik jarenlang beconcurreerd, door iemand die tegen een volledig salaris, afgekeurd was voor het onderwijs. Evenwel heeft de man jarenlang een licht en geluidsbedrijf gerund. Door gedeeltelijk ook nog zwart te werken was het meestal een ongelijke strijd. Kijkt daar dan niemand naar? Jawel het werd beschouwd als een soort therapie om er weer bovenop te komen.
                          Ik ben niet echt PVV, maar de kranten staan bol van bestuurders, wethouders en dergelijke figuren, die het na een paar maanden voor gezien houden, maar dan nog wel genieten van een royaal wachtgeld. Ook ik vind dat de PVV daar best wel eens wat van mag zeggen.

                          Speakertech
                          Last edited by speakertech; 16-11-11, 10:09.
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            Originally posted by sjoerd
                            ja heel leuk maar bij het stapelen van kisten in een trailer heb je geen hulpmiddelen en blijft het gewoon tillen...
                            Als dit meermaals voorkomt, ben je echt wel met de verkeerde trailer op pad.
                            Grotere trailer gebruiken zodat je niet moet tillen.
                            Subs enzo kun je gestackt laten.
                            Als je dingen koopt, ook even kijken naar het gewicht.

                            Ook zorgen dat je de flightcases niet groter maakt dan nodig.
                            We hebben hier op dit forum een persoon gehad die er in slaagde een flightcase te bouwen ter grootte voor een M7CL, maar om een kleine Studiolive in te bouwen.

                            Gouden regel is nog altijd, goed denken vooralleer je spullen koopt.
                            Naast de kwalitatieve kant ook de praktische kant goed bedenken.

                            We hebben een pianist gehad die graag met een Yamaha CP70 speelt (elektrische piano) Nu die piano weegt 300kg.
                            heb ik hem wel even duidelijk gemaakt dat ik dat niet zal optillen bij concerten.
                            de goesting was al een stuk minder, en hij neemt gewoon een digitale stagepiano mee.
                            Last edited by frederic; 16-11-11, 11:42.

                            Comment

                            • renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

                              #15
                              Originally posted by frederic
                              Als dit meermaals voorkomt, ben je echt wel met de verkeerde trailer op pad.
                              Grotere trailer gebruiken zodat je niet moet tillen.
                              Of jij doet te kleine klusjes... Twee trailers 3 hoog volstouwen met geluid is voor grote producties niet ongewoon hoor.
                              En ja, daar komen dan nog 4 trailers licht bij.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                              Comment

                              Working...