J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste

Standaard

@ mod: bedankt voor de tip!, mijn idee was om dan de aansluitingen aan de achterkant te maken (wel even zorgen dat niet een of andere *** de stekkers aan de achterkant er uit trekt )

@ jurjen: voor de techniek van toneel / open podia, is een ander team (zelfde mensen eigenlijk, op 2 na ) maar het gemak leek mij juist, dat je in een keer, je hele set heb staan, en dat je kabels ook weggewerkt zitten.

Nog even een vraagje, als ze toch nog los nodig zijn, hoe zit de powercord achter op de CDJ100 / MCD 200? zitten deze vast, of zijn dit gewoon euro stekkers?

Maarten
    Hier staat nog niks nee....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moderator
    Zijn losse stekkers, eurootjes, bij de 200 van die tweeaderige kabeltjes.
    Maakt voor het wegwerken geen b*l uit toch?
    goed gebruik om een stekkerblokje te voorzien in je kist. Daat steek je een apparaatsnoer in.
    Knippen in snoeren is niet handig!
    Ok, komt een stekkerblokje in, ik denk dan gewoon zo'n ding van 5 stopcontacten, kan je nog eens iets erbij pluggen (of niet handig?)

Iemand nog commentaar op mn ontwerp?
    Welke hoek is handig voor je mixer?

Bedankt, Maarten

Standaard

Ok, word dan waarschijnlijk gewoon plat, wel zo makkelijk
    Het leek mij handig, gewoon de cd spelers intern aan te sluiten, dat je alleen dus je powercon + xlr uit aan de achterkant van je flight ziet (achterkant = publiek) er komt nog een dj booth omheen, zodat je ook die plugjes niet meer ziet.

Als laatste (waarschijnlijk):
    Wat voor scharnieren + sloten zijn hiervoor makkelijk?

thx voor de tips
    Maarten
    Laatst gewijzigd door dj_mvandis; 12-04-07 om 14:22.

Standaard

Dit is natuurlijk het mooiste slot voor op je flightcase, maar ook wel weer aan de prijs. Als je denkt dat het weinig hoeft te hebben, kun je net zo goed een koffersluiting van de gamma halen.

Als scharnier voor de deksel raad ik deze aan:
    Scharniert ca. 90 graden, daarna kun je het deksel van je kist afnemen en gooi je het deksel in de hoek.

Beiden zijn gewoon in de webshop te halen, of ieder ander licht-geluid bedrijf dat iets met flightcasematerialen doet.

Standaard

Ok, bestelling word waarschijnlijk (net als versterker) hier geplaatst, ik zat zelf ook al aan die scharnieren te denken, had ik toch goed gegokt
    Het lijkt me best een duur ding dat vlinderslot, natuurlijk wel het mooiste, zit er nog iets tussenin? tussen de dingen van de Gamma en deze?

Maarten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj_mvandis
    Ok, word dan waarschijnlijk gewoon plat, wel zo makkelijk
    Het leek mij handig, gewoon de cd spelers intern aan te sluiten, dat je alleen dus je powercon + xlr uit aan de achterkant van je flight ziet (achterkant = publiek) er komt nog een dj booth omheen, zodat je ook die plugjes niet meer ziet.
    Toevallig afgelopen pasen (eindelijk) mijn versterker rackje af gemaakt. Heb het heel makkelijk gedaan. Zwart drie voudig stekkerblokje gekocht bij hornbach € 1,19 Snoer doormidden geknipt, blokje aan blauw powercon verbonden, stekker aan grijze powercon. Die stekker in het blokje gedaan. En in het stekkerblokje ook de versterker erbij geprikt. Alles netjes in een aansluit paneel geschroefd. Zo zou jij het ook kunnen doen, met de voeding, alleen zou het mijn keus zijn om de aansluitingen aan de bovenkant van je case te maken en dan of helemaal links of helemaal rechts. Zo zit het nergens in de weg, ook de kabels niet.

PS: Vanaf die grijze powercon gaat een kabel naar me case waar de mixer en cd spelers in zitten. Trekt dus geen groot vermogen!!
    Laatst gewijzigd door Speakertje; 12-04-07 om 16:56.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Standaard

Versterkerrackje is al af
    Zit een blauwe en een witte powercon op :P De witte powercon is gelijk doorgesoldeert op de blauwe, dus geen stekker die er altijd in zit. Overigens was dat wel een van de ideën ervoor

Is het denen jullie handig om cd spelers en versterkerrack met 1 powercon aan te voeren? Het lijkt me wel handig, 1 stekker voor het complete geluidssysteem, alleen als het een keer (waarom:geen idee) los van elkaar word gebruikt, is dat wel weer irritant

Dus ik zit er aan te denken (ook goedkoper) om gewoon 2 X shucko -> blauw powercon te maken, heb je zekerweten altijd een kabeltje dat lang genoeg is & past...

Het idee voor connectors aan de achterkant, ik zat er aan te denken of deze inderdaad links / rechts achter te monteren, wat is hierover jullie mening?

De flight word na 20 april ongeveer besteld, samen met 2 2ehands pioneer CDJ100 (scheelt best wel, normaal over 400 nieuw, nu 400-450 voor 2 2e hands)

Standaard

Twee losse kabeltjes is inderdaad wel makkelijk om te hebben, zeker als je versterker rack verder weg staat. Ik doe voornamelijk geluid op kleine feestjes en dan staat me versterker rack achter me.

Connectors aan de achterkant is een idee, zolang ze maar niet in de weg zitten met afrokken. Niet dat je een rare buld in je rok krijgt.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Forum Rechten