tannoy P.A.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    tannoy P.A.

    we hebben hier al bijna alle P.A. merken gehad !!

    Iemand ervaring met Tannoy P.A systemen en werkt er iemand mee ?

    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    nee, geen PA, maar wel heeeeele goeie studio-monitoren...

    Comment

    • Juce
      • Aug 2001
      • 203

      #3
      Pino van hier op het forum heeft er al verschillende keren mee gewerkt. Ik heb dat één keer gedaan bij een musical en was verkocht voor de glasheldere klank.

      Juce

      Comment

      • MatthiasB
        • May 2003
        • 674

        #4
        ik heb wel al met tannoy tage monitors heel leuke dingen wel een probleem gehad met de vastlopende spoel van de coax 12" speakertjes
        NIET-ROKERS sterven ook

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          wij hebben v12jes met processor geïnstalleerd in een kroeg (10x10m),mooie egale strakke sound, sub bleek overbodig....
          (moet wel bijgezegd worden dat dit café het wat laag betreft niet al te gek mag maken ivm overlast, maar er staat zelfs wat laag teruggeschroeft!!)
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            oefenruimte gebruikt met tannoy. (spod in delft)

            15inch versie op paaltje

            Klonk netjes. Maar niet afwijkend als je het naast even dure dynachord oid zet.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • Pino
              • Jul 2002
              • 390

              #7
              Hier zijn mensen op het forum die me blijkbaar beter kennen dan ik dacht ; he Juce? Potverdomme jong ik weet nog ni wie da ge zijt, maar da komt nog wel.
              On topic: ik ben inderdaad ook zeer te spreken over het pa systeem van tannoy: zeer hifi achtige klank, makkelijk in te zetten in moeilijke omstandigheden, ook zonder EQ.
              Ik heb wel enkel met de kleinere systemen gewerkt zo'n 5 à 6 jaar geleden, als je het typenummer wil weten moet ik het zelf ook navragen.
              Waarom nu niet meer: mijn collega waar ik ze huurde had teveel gezever met de zogenaamde teuters[)] ; dit zijn de hogetonen weergevers die coaxiaal zijn ingeboud. Hij heeft ze weggedaan. Een kleine fout door dj of pa technieker wordt enorm zwaar afgestraft; hoewel ik hiermee zelf nooit een probleem heb gehad. Hierover ben ik het eens met Tascam.
              Jammer eigenlijk , want ik ben heel lang van plan geweest zelf een Tannoy systeem aan te schaffen.
              Nu heb ik AA CRAAFT, een klein systeempje maar voor mijn doeleinden ruim voldoende, toch zeker als ik het in combinatie gebruik met mijn oud systeem, wat ik binnenkort ga upgraden. 3 à 400 man moet dan toch haalbaar zijn voor kleine orkestjes en band artiesten.
              Groetels,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

              Comment

              • seemeermin
                • Oct 2003
                • 1

                #8
                Hallo,

                Hier heb ik 2x T300 van Tannoy hangen, werken samen met Tx 3 controller en een Chevin versterker. Klinkt heel fraai, mooi stereo beeld, behoorlijk laag voor een full range kast. Wel zware kasten, ik geloof 35 kg. Het geheel hangt in een theaterzaaltje voor 85 personen.
                Vooral voor accoustische muziek vind ik ze prettig.

                Ik ken ook een PA bedrijf dat deze luidsprekers gebruikt in combinatie met sub laag en daar heel tevreden mee is.

                Pol

                Kom eens luisteren als je wil!

                Comment

                • Triple S
                  • Sep 2000
                  • 808

                  #9
                  Voor de liefhebbers:

                  Er staan 4 stacks op marktplaats te koop.
                  Don\'t call me DJ!

                  Comment

                  Working...