bose 802 controller

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • barney
    • Aug 2003
    • 1

    bose 802 controller

    ik heb een setje bose 802 + bose 802 controller
    alleen weet ik niet hoe ik de boxen + controller aansluit op me versterker.
    zou iemand het me misschien willen uitleggen

    bb
    bb
  • wout
    • May 2003
    • 100

    #2
    Van de mengtafel naar de controller en van de controller naar de versterker...
    En je boxen op je versterker.

    Zo zou ik het eens proberen...

    The leader knows, Dateq

    The leader knows, Dateq!

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      ik ook.

      is there live on mars????

      Comment

      • Needmoresound
        • Apr 2005
        • 170

        #4
        Ik heb een setje bose 802 gekocht, waarvan de randen gerefoamd moesten worden. Het refoamen is gelukt. Alleen bij het aansluiten hoorde ik geen bass.
        Nu zag ik op de controller dat hij op biamplified stond, waarbij de lage tonen eruit gefilterd worden (zonder de controler krijg ik er wel bass uit).

        In de gebruiksaanwijzing staat: niks of alleen 802 aangesloten, full range. alleen 302, passief. 302 en 802, biamplified.

        Bij mij blijft het lampje van biamplified branden, ook wanneer er geen versterker op aangesloten is.
        Ik wil ze toch graag fullrange gebruiken, kent iemand dit probleem? of zie ik iets over het hoofd?

        Comment

        • Kasper
          • Jul 2004
          • 171

          #5
          Needmoresound,

          Je hebt het hier over de 802-C controller neem ik aan. Deze schakelt door het insteken van de jackpluggen. Misschien werkt dit niet lekker meer. Probeer eens dmv een aantal keren in/uit steken en wat "frotten" met de jackstekers of dat de controller wel wil omschakelen. (dus juist ook in de 302 ingangen, meen dat ie schakelt op de eerste jack maar probeer voor de zekerheid maar even beiden)

          Comment

          • Kasper
            • Jul 2004
            • 171

            #6
            Bedoel natuurlijk 302 (versterker) uitgangen oeps

            Comment

            • Needmoresound
              • Apr 2005
              • 170

              #7
              oke bedankt voor de reactie, ik ga het proberen, maar vrees dat het niet gaat werken. Ik heb hem ook al een keer opengeschroeft en het ziet er nog goed uit van binnen. En een beetje frotten zal denk ik alleen helpen bij een slecht contact.

              Comment

              • Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

                #8
                Originally posted by Kasper
                Je hebt het hier over de 802-C controller neem ik aan. Deze schakelt door het insteken van de jackpluggen. Misschien werkt dit niet lekker meer. Probeer eens dmv een aantal keren in/uit steken en wat "frotten" met de jackstekers of dat de controller wel wil omschakelen.
                Zo ik je begrijp zou Kasper er met bovenstaande niet ver vandaan kunnen zitten ... al geprobeerd ?

                Groeten en succes !
                Meer is minder, minder is meer

                Comment

                • Needmoresound
                  • Apr 2005
                  • 170

                  #9
                  Ik heb er aan gerommeld, zonder succes.
                  Ik heb hem even open gemaakt en de connectors opnieuw gesoldeerd, wat ook geen invloed heeft.
                  Weet iemand hoe het systeempje omgeleid kan worden, zodat hij altijd op fullrange staat? in de plaats van altijd op biamplified.

                  Comment

                  • 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

                    #10
                    Als ik het zo hoor (ken die controller zelf niet) fungeert de jackplug als een schakelaar, net als dat gebeurt met een koptelefoonaansluiting in de HiFi wereld. Je zou de jack-connector los kunnen solderen als dat in t ontwerp mogelijk is, en kijken welke van de pinnen de schakelpinnen zijn, hier kun je zelf een schakelaar op zetten als je wilt. Ik gok trouwens dat je jackconnectors gewoon een beetje gaar zijn, waardoor de connector continu denkt dat er een plug in zit, en de schakelaar dus dicht staat.

                    Comment

                    • Kasper
                      • Jul 2004
                      • 171

                      #11
                      Ik vermoed ook dat de jackconnectors niet helemaal fris meer zijn.
                      Het is zeker mogelijk de jackconnector niet te laten schakelen maar dit met een extern schakelaartje te doen. Heb hier nog twee van die controllers waar we dat gedaan hebben ivm inbouw in case met patchpanel. Is al lang geleden en wordt nauwelijks meer gebruikt dus weet ff niet meer hoe dat precies zit. Probeer zelf even, anders wil ik wel bij een van onze controllers kijken hoe dit ook alweer zit. (als ik tijd heb!)

                      Groeten
                      Kasper

                      Comment

                      • Needmoresound
                        • Apr 2005
                        • 170

                        #12
                        Zelf gaan proberen doe ik liever niet, voordat ik het helemaal kapot maak...
                        De jackconnectors zien er nog goed uit, ook heb ik ze al los gesoldeerd om te kijken of hij het dan wel deed, zonder resultaat.

                        anders wil ik wel bij een van onze controllers kijken hoe dit ook alweer zit. (als ik tijd heb!)
                        Ik hoop dat u binnekort tijd heeft, ik zal u zeer dankbaar zijn!

                        Comment

                        • Kasper
                          • Jul 2004
                          • 171

                          #13
                          Ik loop al ff mee maar zeg maar je tegen u hoor!

                          Heb direct maar ff gekeken anders gebeurt het nooit. Ik zal proberen uit te leggen hoe je een externe schakelaar maakt. (printpaat op z'n kop)

                          je ziet vanaf links onder:

                          J4-J3-J2-J1-XLRin2-Jin2-Jin1-XLRin1

                          Vanaf links onder zie je een printbaan met 4 contacten boven de jacks 4-1
                          Daarboven een printbaan met telkens 2 contacten boven iedere jack, hier gaat het om.

                          Door nu een maak/verbreek contact over de 2 contacten J1 (302CH1) en de 2 contacten over J2 (302CH2) door te verbinden heb je een externe schakeling gemaakt.

                          Ik denk overigens zoals 4uss al opmerkte dat er een contact blijft ''hangen''. Dit kun je nu eenvoudig eerst doormeten door de genoemde contacten boven J1 en J2 door te meten.

                          Dit zal je natuurlijk eerst op moeten oplossen, anders gaat je schakeling ook niet werken! En als je dit hebt opgelost, heb je deze schakeling voor alleen 2x 802 full-range ook niet nodig! haha

                          Kortom, een hoop tekst maar nu weet je wel waar je moet meten om te kijken of dat de jacks blijven doorverbinden. (indien 1 dit doet door defect, de schakelaar over de ander plaatsen! (2 vliegen 1 klap)

                          Als je de externe schakeling wilt maken zit daar ook nog wel een ''maartje'' aan (voor alleen 802 FR niet belangrijk) maar dit meld ik je nog wel als je dit werkelijk gaat maken.

                          Ik hoop dat ik je op weg heb kunnen helpen en dat de oorzaak van jou probleem hier zit,

                          Veel succes

                          Groeten Kasper

                          Comment

                          • Needmoresound
                            • Apr 2005
                            • 170

                            #14
                            Bedankt! Ik zal er vanmiddag is mee aan de gang gaan.

                            Echt grappige kastjes eigelijk, de 802's. Je zou ze moeten gebruiken zonder het rooster. Zie je 8 speakertjes tergelijktijd tekeer gaan op het ritme van de bass, waarbij bijna geen bass te horen is

                            Subje is dus wel zo fijn...

                            Comment

                            • Pino
                              • Jul 2002
                              • 390

                              #15
                              Hola man,

                              Ik denk dat jij eens grondig moet uitzoeken of de helft van jouw speakertjes niet uit fase staan.
                              Als jij zegt dat ze tekeer gaan , móet je iets horen ook...
                              Succes,
                              Pino
                              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

                              Comment

                              Working...