LAB-horn subwoofer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

    LAB-horn subwoofer

    Hallo iedereen,

    Ik vroeg mij af of iemand van jullie nog zo gek is dat hij 8 of meer van die LAB hoornkasten gaat bouwen? (zie www.live-audio.com) De afmetingen zijn maar liefst 120x120x60cm per stuk en je moet er 4-6 per kant neerzetten. Je krijgt daarvoor terug een weergave tot 28Hz en een SPL die zelfs met het zwaarste EAW/Turbo of Function One niet te evenaren valt, tenminste dat wordt er BEWEERD.

    Ik heb helaas nog nooit een Servodrive BT-7 subwoofercluster kunnen horen maar de LAB is dus net zoiets alleen in plaats van een servomotor worden nu speciale 12" Eminence woofers gebruikt (2 per kast). De ontwerper is Tom Danley waarvan men zegt dat hij de beste ontwerper is op het gebied van hoorntechniek.

    Iemand hier ervaringen met de Servodrive BT-7? Ik wil graag weten of deze echt zo goed zijn als gezegt wordt: claims zoals kaarsen uitblazen op 1.5meter e.d. De EAW KF-940 schijnt in de buurt te komen maar hier heb ik dus ook tamelijk negatieve dingen over gehoord.

    MVG Contour

  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

    #2
    Hoi Michel,

    Zo'n hoornstack is relatief erg diep met 120cm dus 4 van die kasten is wel veel volume maar van de voorkant ziet het er best rank uit. Helaas is de pagina van Servodrive tijdenlijk niet beschikbaar maar er stond daar ooit een extreme vergelijking tussen de BT-7 hoorn en gewone 18" subwoofers. Hieruit kwam dat je opmerkelijk minder volume nodig had voor een gelijke SPL dat is dus in tegenspraak met jouw statement.

    De truc bij het ontwerpen van een goed werkende hoorn is volgens Tom Danley dat de gebruikt parameters van de speakers gematched moeten worden met de hoorn. Met alle respect voor de door jullie ontwikkelde 18" hoorns, ik denk niet dat je dit met de LAB-hoorns kunt vergelijken. Deze presteren waarschijnlijk toch een klasse hoger. Het ontwerpen van een hoorn met een programma zoals bijv. AJ-horn is leuk maar bied niet de mogelijkheid om te optimaliseren. In het geval van de LAB-hoorn is de Eminence driver speciaal gemaakt zodat deze precies de gewenste parameters heeft. Dit is denk ik de sleutel tot succes.

    Wanneer je de LAB-hoorn zou bouwen (tekeningen staan online) en je zou twee willekeurige 12" monteren dan denk ik niet dat deze constructie ook maar in de buurt zou komen dan wanneer die 12" Eminence lange-slag speakers zouden zijn gebruikt.

    MVG Contour



    Comment

    • groenteboer
      • May 2002
      • 187

      #3
      Ik had die PDF van de servodrive toevallig nog liggen... De volgende vergelijking wordt gemaakt:

      9 dubbel 18" bassreflex kasten @ 5400 Watt / 122 dB SPL @ 10 Mtr.
      Packing volume 189 cubical Feet
      met
      4 Servodrive Basstech7 hoorn @ 1600 Watt / 124,5 dB SPL @ 10 Mtr.
      Packing volume 189 cubical Feet

      Indien hun site nog steeds niet bereikbaar kan ik die pdf wel ff doormailen...

      Joost


      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        Wel een grappig ontwerp, alleen jammer dat die man niet kan timmeren!
        Ik heb de foto's bekeken van ene AJ , die zit lekker in ze huiskamer te prutsen zeg ! over VCA gesproken!!!
        Als je dit ontwerp gaat maken moet je helemaal niet beginnen met alles vast te zetten aan bv de linker zijwand en later de rechterkant als deksel erop te maken. Maak eerst het binnenwerk compleet aan elkaar en zet dit als 1 blok met speakers en al in elkaar.

        martijn


        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

          #5
          Ja en dan heb je je binnen werk met speakers en al.
          Dan pak je je accutolletje schroef je er 3 schroeven in, bij de 4e schiet je uit. Zo door je speaker heen!!!.
          Maak je kast helemaal af en leg er pas als je helemaal klaar bent je speaker in.
          Zo loop je het minste kans op schade en het gaat perfect (ik ben zo goed als klaar en verwacht volgende week de foto's terug dan zal ik er ff een paar posten)

          M.V.G

          Pacific Rentals
          -sound & light-
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

          Comment

          • dennis
            • Aug 2000
            • 24

            #6
            hoi

            waar kan ik de foto's vinden waar jullie heyt over hebben ben wel benieuwd


            greetzz
            greetzz

            Comment

            • beyma
              • Oct 2002
              • 1614

              #7
              Dit zou een lange discussie kunnen worden,maar dat doen we maar ff niet, als je een goed en vooral passend bitje gebruikt in je schroefmachiene dan schiet je echt niet uit hoor!
              Speakers gaan er natuurlijk ook pas in als alles is voorgeboord en verzonken ,je speakers zelf zet je vast met inbusbouten in combinatie met inslag moeren ,eventueel borgen met locktite of -ouderwets maar werkt nog steeds- nagelak.
              Ik ben zeer benieuwd naar je foto's en behaalde resultaat !
              Sucses met de hobby , en de groetjes maar weer.

              martijn.

              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

              Comment

              • PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

                #8
                Robin, heb je die fotoos nu ?

                Ben aant denken om ook een paar van die subwoofers te maken voor de kick. Echter als hobby, dus heel netjes afgewerkt enzo.

                Mijn excuses als jullie het vervelend vinden dat ik een oud topic weer leven in blaas.

                Olé olé, kheb nu een punt bé éh!
                PSL Bvba powered by
                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                Comment

                • )jeroen(
                  • Jan 2001
                  • 546

                  #9
                  Beyma, volgens mij zijn die kasten op die foto's waar jij het over hebt helemaal niet door hem gebouwd... Dus eerst lezen, dan schreeuwen...

                  Gr.

                  )jeroen(
                  Gr.

                  )jeroen(

                  Comment

                  • PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

                    #10
                    Ik heb hier nog een foto liggen van Lab's gebouwd door een Amerikaanse collega.



                    Ik ben ook begonnen met het bouwen van 4 stuks omdat ik die specifieke woofers heb kunnnen vinden voor een leuke prijs.

                    Olé olé, kheb nu een punt bé éh!
                    PSL Bvba powered by
                    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48
                    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                    Comment

                    • base
                      • Apr 2003
                      • 417

                      #11
                      citaat:
                      Hallo iedereen,

                      Ik vroeg mij af of iemand van jullie nog zo gek is dat hij 8 of meer van die LAB hoornkasten gaat bouwen? (zie www.live-audio.com) De afmetingen zijn maar liefst 120x120x60cm per stuk en je moet er 4-6 per kant neerzetten. Je krijgt daarvoor terug een weergave tot 28Hz en een SPL die zelfs met het zwaarste EAW/Turbo of Function One niet te evenaren valt, tenminste dat wordt er BEWEERD.

                      Ik heb helaas nog nooit een Servodrive BT-7 subwoofercluster kunnen horen maar de LAB is dus net zoiets alleen in plaats van een servomotor worden nu speciale 12" Eminence woofers gebruikt (2 per kast). De ontwerper is Tom Danley waarvan men zegt dat hij de beste ontwerper is op het gebied van hoorntechniek.

                      Iemand hier ervaringen met de Servodrive BT-7? Ik wil graag weten of deze echt zo goed zijn als gezegt wordt: claims zoals kaarsen uitblazen op 1.5meter e.d. De EAW KF-940 schijnt in de buurt te komen maar hier heb ik dus ook tamelijk negatieve dingen over gehoord.

                      MVG Contour

                      Heeft er iemand als eens gekeken naar de BASHOORNS van EAW. nog niet???

                      kijk dan even naar de EAW BH 822 e
                      kijk dan even naar de EAW BH 760

                      ik vraag mij af of er beter zijn ???????????????????????

                      base

                      Comment

                      • base
                        • Apr 2003
                        • 417

                        #12
                        citaat:
                        citaat:
                        Hallo iedereen,

                        Ik vroeg mij af of iemand van jullie nog zo gek is dat hij 8 of meer van die LAB hoornkasten gaat bouwen? (zie www.live-audio.com) De afmetingen zijn maar liefst 120x120x60cm per stuk en je moet er 4-6 per kant neerzetten. Je krijgt daarvoor terug een weergave tot 28Hz en een SPL die zelfs met het zwaarste EAW/Turbo of Function One niet te evenaren valt, tenminste dat wordt er BEWEERD.

                        Ik heb helaas nog nooit een Servodrive BT-7 subwoofercluster kunnen horen maar de LAB is dus net zoiets alleen in plaats van een servomotor worden nu speciale 12" Eminence woofers gebruikt (2 per kast). De ontwerper is Tom Danley waarvan men zegt dat hij de beste ontwerper is op het gebied van hoorntechniek.

                        Iemand hier ervaringen met de Servodrive BT-7? Ik wil graag weten of deze echt zo goed zijn als gezegt wordt: claims zoals kaarsen uitblazen op 1.5meter e.d. De EAW KF-940 schijnt in de buurt te komen maar hier heb ik dus ook tamelijk negatieve dingen over gehoord.

                        MVG Contour

                        Heeft er iemand als eens gekeken naar de BASHOORNS van EAW. nog niet???

                        kijk dan even naar de EAW BH 822 e
                        kijk dan even naar de EAW BH 760

                        ik vraag mij af of er beter zijn ???????????????????????

                        base

                        Comment

                        • base
                          • Apr 2003
                          • 417

                          #13
                          citaat:
                          citaat:
                          citaat:
                          Hallo iedereen,

                          Ik vroeg mij af of iemand van jullie nog zo gek is dat hij 8 of meer van die LAB hoornkasten gaat bouwen? (zie www.live-audio.com) De afmetingen zijn maar liefst 120x120x60cm per stuk en je moet er 4-6 per kant neerzetten. Je krijgt daarvoor terug een weergave tot 28Hz en een SPL die zelfs met het zwaarste EAW/Turbo of Function One niet te evenaren valt, tenminste dat wordt er BEWEERD.

                          Ik heb helaas nog nooit een Servodrive BT-7 subwoofercluster kunnen horen maar de LAB is dus net zoiets alleen in plaats van een servomotor worden nu speciale 12" Eminence woofers gebruikt (2 per kast). De ontwerper is Tom Danley waarvan men zegt dat hij de beste ontwerper is op het gebied van hoorntechniek.

                          Iemand hier ervaringen met de Servodrive BT-7? Ik wil graag weten of deze echt zo goed zijn als gezegt wordt: claims zoals kaarsen uitblazen op 1.5meter e.d. De EAW KF-940 schijnt in de buurt te komen maar hier heb ik dus ook tamelijk negatieve dingen over gehoord.

                          MVG Contour

                          .

                          Comment

                          • base
                            • Apr 2003
                            • 417

                            #14

                            heeft als eens iemand naar de bashoorns van EAW gekeken , nee ???

                            moet je even doen !!!!!!!!!!!!!

                            BH 822 e
                            BH 760

                            dit vind ik nou leuke basjes

                            binnenkort worden ze geleverd joepi !!!!!!!!!!!!

                            Comment

                            • Mr Dj
                              • Jan 2002
                              • 836

                              #15
                              die hoorns lijken me ook wel leuk om te maken..gewoon voor de fun. Maar ik kan nergens de tekeningen vinden.. iemand een linkje ?


                              Maar ik heb Denon (en hoe)
                              Maar ik heb Denon (en hoe)

                              Comment

                              Working...