Dap antenne distributie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Espel11
    • Dec 2007
    • 20

    Dap antenne distributie

    Heeft er iemand ervaring met Dap antenne distributie en vlaggen?
    Ik heb Shure BLX24R en QLX-D zenders waarvoor ik ze wil gebruiken.

    Ervaringen, meningen en tips hoor ik graag.
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Originally posted by Espel11
    Heeft er iemand ervaring met Dap antenne distributie en vlaggen?
    Ik heb Shure BLX24R en QLX-D zenders waarvoor ik ze wil gebruiken.

    Ervaringen, meningen en tips hoor ik graag.
    Volgens mij halen ze de antennes bij JTS. In vergelijking met Sennheiser zijn ze een stuk groter en het printmateriaal is wat dunner. De statiefbevestiging is duidelijk een stukje plastic, waarmee ze ook microfoonhoudertjes maken.
    JTS heeft een actieve en een passieve uitvoering.
    De JTS bestrijkt de hele UHF band, bij Sennheiser heb je antennes die gepiekt zijn op telkens een deel van de band.
    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • Carl
      • Nov 2000
      • 907

      #3
      Nee, geen ervaring mee, maar ik hou me altijd aan de regel: "Het kost weinig maar dan krijg je ook niks"
      Misschien is niet alles van dat merk slecht, maar het wordt voor een paar losse centen in elkaar gekwakt in een boerenschuur in China. Zeker HF techniek is niet zo simpel en volgt hele specifieke regels.
      Ik blijf er kilometers bij vandaan, er komt nog geen schroef van dat merk bij mij binnen.

      Comment

      • AMX_Pete
        • Mar 2008
        • 79

        #4
        Die DAP dingen (JTS inderdaad) zijn prima spul, maar Ik zou niet weten waarom dat aan te schaffen, als bvb. een Sennheiser ASA-1 "maar" quasi hetzelfde kost of zelfs minder. Of een Shure 844/845 ofzo... 2ehands ook nog wel te vinden.

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Originally posted by Carl
          Nee, geen ervaring mee, maar ik hou me altijd aan de regel: "Het kost weinig maar dan krijg je ook niks"
          Misschien is niet alles van dat merk slecht, maar het wordt voor een paar losse centen in elkaar gekwakt in een boerenschuur in China. Zeker HF techniek is niet zo simpel en volgt hele specifieke regels.
          Ik blijf er kilometers bij vandaan, er komt nog geen schroef van dat merk bij mij binnen.
          Dat kan ik niet beamen. Sinds jaren gebruik ik JTS handhelds en beltpacks. Ik heb er nooit problemen mee gehad, de klank is niet verkeerd en ook inwendig ziet het er strak uit. Bij de ...tech merken heb ik dat wel eens anders gezien.
          JTS wordt ook ook door andere fabrikanten onder eigen naam in de handel gebracht, ook bijv Bosch.
          Heb je het ooit wel eens in je handen gehad en er mee gewerkt?
          Naast JTS gebruik ik ook Shure en Sennheiser 3000 serie.

          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1696

            #6
            Originally posted by AMX_Pete
            Die DAP dingen (JTS inderdaad) zijn prima spul, maar Ik zou niet weten waarom dat aan te schaffen, als bvb. een Sennheiser ASA-1 "maar" quasi hetzelfde kost of zelfs minder. Of een Shure 844/845 ofzo... 2ehands ook nog wel te vinden.
            Die actieve antennesplitsers zijn niet veel anders dan de actieve antenneversterkers/splitsers, die voor centraal antennesystemen en ook voor thuis gebruikt worden. Die moeten zonodig nog aan strengere HF eisen voldoen, vanwege de kans op veel grotere en ook nog eens veel meer signalen (soms wel 50 breedbandzenders). De bandbreedte bij Sennheiser is ook slechts beperkt tot het UHF bereik. Evenwel heb je voor pakweg 100 euro zo'n ding van een gerenommeerd merk.
            Het zal wel aan de seriegrootte liggen, maar wat materiaal en ontwikkeling betreft zijn de antennes en distributie veel te duur.

            Speakertech
            Last edited by speakertech; 18-04-15, 23:49.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • Carl
              • Nov 2000
              • 907

              #7
              Ja, ik bezit een US8002 set, met twee handhelds en een beltpack.
              Een van de twee handhelds zat na drie weken waarschijnlijk naast de frequenties, deed weinig meer dan zwaar lispelen. De leverancier heeft deze keurig omgeruild voor een andere en dat heeft weer een jaar of twee gewerkt.
              Nu heb ik last met een van de kanalen van de (2-kanaals) ontvanger, deze is veel zachter dan het andere kanaal. Ik ben wel van plan het te laten repareren, want voor de centen die ik ervoor betaald heb is het beslist niet slecht. Wel heel erg plastic, maar dat is ook logisch in de prijsklasse. Is overigens bij de Sennheiser Freeport microfoon ook, maar zit in dezelfde prijscategorie.
              Ik heb ze beiden nooit open gemaakt, ik heb erg weinig kennis van RF electronica en dan blijf je er beter maar helemaal vanaf.

              Comment

              • Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

                #8
                heb ooit eens n setje eclipse serie micjes gekocht voor de carnavals zittingen ed hier in de regio.
                die 1x per jaar dat ik het gebruik (4 zenders op n distri en 2 vlaggetjes, allen van DAP) werkt het prima. Nooit uitval op gehad.
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                Comment

                Working...