Mengpaneel ombouwen > PC friendly

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bong(o)
    • Dec 2012
    • 4

    Mengpaneel ombouwen > PC friendly

    Hallo beste mensen!

    Zoals de titel je misschien al doet denken, ik wil een mengtafel ombouwen om deze PC gebruiksklaar te maken.

    Maar! Ik kan nergens iets vinden van mensen die dit ooit gedaan hebben of willen doen. Dus nu ben ik hier.

    De bedoeling: Een USB/Firewire chip/kaart/interface installeren in een analoge tafel, om deze te kunnen gebruiken als een F32-gelijke. Zodat hij zowel live als in de studio (multitracking) te gebruiken is.

    Is dit mogelijk? Het gaat om een oudje, uit de jaren 80, een SC SR-200.
    De F32 heeft een ingebouwde Firewire kaart, zijn deze dingen lost te koop ergens? Of zijn ze uniek naar de tafel?

    De bouwschema's kan ik vast wel ergens vinden, anders krijgen jullie gewoon nog een topic. In de eerste instantie moet ik mij even verdiepen in het bestaan van losse USB/Firewire componenten.

    Alvast bedankt!
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

    #2
    Als het al mogelijk is zul je aan de slag moeten met A/D-conversie, het routen van de signalen uit je tafel naar de USB/Firewire kaart, etc, etc...

    Mij lijkt het een operatie die veel tijd en geld kost zonder de garantie te geven dat je het werkend krijgt.
    Tim

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      #3
      Afhankelijk van het aantal kanalen zou je een A&H Ice16 of een aantal Echo Audio Audiofire 12's kunnen overwegen. Hier moet dan e.e.a. aan kabelwerk bij, maar als het een vaste studiosetup betreft zou je met een stuk of wat cheapo DAP/sssnake (Th*m*nn) jack looms (8 kanaals ofzo) ook goed zitten. Als je echt leuk live op wilt nemen moet je of vanuit de aanwezige tafel opnemen (beide kastjes zijn geschikt, maar een Alesis HD24 zou ook kunnen), of je eigen tafel meenemen, bij voorkeur met ingebouwde interface รก la F32, X32, GLD, meeste digitafels.


      Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Originally posted by Bong(o)
        Ik kan nergens iets vinden van mensen die dit ooit gedaan hebben of willen doen.
        Beroepsmatig in de pro audio wereld gaan mensen ook niet het wiel opnieuw zitten uitvinden, kost alleen maar veel tijd en geld zonder garanties dat het werkt. Jij wil eigenlijk iets als een Mackie Onyx i-serie mixer opnieuw gaan uitvinden. A/D en D/A converters tot een USB/Firewire interface ontwerpen inclusief drivers voor besturingssystemen. Dit vervolgens gaan inplanten in een prehistorische mengtafel.

        Leuk als je tijd en geld teveel hebt.
        Ga met je idee naar het forum van Circuits Online.

        Comment

        • Bong(o)
          • Dec 2012
          • 4

          #5
          Ok, bedankt voor de reacties.

          De Alesis is een interessante optie, ik zal er even beter naar kijken.

          Anders gaat de tafel gewoon weg en leg ik wat geld opzij voor een F32.

          Comment

          Working...