Ervaring met DB technogies T4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matty
    • Mar 2006
    • 21

    Ervaring met DB technogies T4

    Goedendag,

    Heeft iemand ervaring met deze line array DB technogies T4 toppen?

    Ik ben van plan voor 12 van deze toppen aan te schaffen voor een outdoor evenement.
    Het is de bedoeling dat naast een 24m2 groot led scherm geluid komt voor ongeveer 2000 personen.
    Dus voor spraak van onder de wedstrijden en een DJ voor na de wedstrijd. Zou dit lukken met 6 toppen per kant?

    Zouden deze toppen dat aankunnen?

    alvast bedankt!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Het aantal toppen wordt voor een groot deel bepaalt door de worp die je wilt hebben, die is vervolgens weer sterk afhankelijk van de hoogte waarop de array hangt.
    6 toppen geeft je weinig mogelijkheden om je verticale spreiding goed in te kunnen stellen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • matty
      • Mar 2006
      • 21

      #3
      Dus dan zou je beter 8 of 10 toppen per kant kunnen aanschaffen.

      Heb jij toevallig ervaring met deze toppen?

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Mijn baas heeft ook zo'n setje (1 S10 en 6 T4 per kant), en daar hebben we laatst Hemelgames mee gedaan. De setup was als volgt:

        Pallet (duh, we bouwen op gras)
        2 KS TSub liggend (1 KS TA4U in bridge mode per 2 subs)
        1 S10
        6 T4 gestackt

        Wat we wel altijd doen is de S10's vastsjorren aan de TSubs. Afhankelijk van wat je precies wilt gaan doen (dikke disco/live muziek/spraak) heb je niet per sé zo'n bak sub nodig, maar in dit soort gevallen is het wel fijn om wat ruimte over te hebben in het laag. Die TSubs zijn trouwens 8*10" per kast.

        Er waren 7000 kaarten verkocht, hoeveel mensen er precies bij het hoofdpodium waren weet ik niet, maar toen ik er was stond het er mooi vol. (half uurtje voor het einde, ik had een ander klusje gedraaid en moest daar nog breken)



        Meer foto's:http://ilold.nl/categorieen/18-05-2012-hemelgames2012 (je moet een behoorlijk eind naar beneden scrollen om wat bruikbare foto's te vinden)
        Hemelgames: www.hemelgames.nl

        Die DJ truck is trouwens van J&H, supergaaf ding


        Daan
        Last edited by djspeakertje; 29-05-12, 21:41.
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by matty
          Heb jij toevallig ervaring met deze toppen?
          Nee, ik heb alleen ervaring met de line-array's welke ik zelf ontwikkeld heb.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

            #6
            Het hangt een beetje af van wat je er van verwacht . Spraak is niet echt een probleem maar als je dit buiten met een DJ voor 2000 man wilt gebruiken denk ik dat je beter naar de groote broer van deze ukkies zult moeten gaan en ja die zijn een stukkie duurder .
            Moet wel zeggen dat ik deze topjes alleen in een te kleine ruimte heb gebruikt (in combi met subs) . Kon er prima mee weg maar ja in een hok van 30 bij 15 is het volume hoe dan ook geen probleem met dit setje .
            De groote broer van dit systeem (T12 dacht ik ? ben niet zo van de type nm.) heb ik een maand of wat geleden flink op zijn staart moeten trappen met als opdracht van de organisatie : Het bloed moet uit de oren lopen ! (net mijn ding niet dus maar goed lang leven de bier gooi feestjes in zeeland) .

            Moet zeggen ik heb slechtere sets gehoord (ook een stuk beter maar dan heb je het wel over een veelvoud aan geld qua aanschaf) .
            En ook niet onbelangrijk : Alles deed het nog na aflloop van het feest en het was beslist een van de hardere feestje die ik de afgelopen jaren heb mee gemaakt . Was alleen bij het 2de glas bier in mijn nek een beetje klaar met het geheel daar ik daarna niks meer zag door alle rotzooi die over de bierkap van de mengtafel dreef en heb het maar opgegeven om nog iets van de mix te maken daar dit risico van bier in de tafel met zich mee bracht .
            Ik heb vroeger voor de zelfde opdrachtgever met een van de grote merken line array moeten werken wat een veelvoud aan aanschaf waarde betekende en met die set was er altijd wel iets kapot aan het einde van de avond (heb feetjes mee gemaakt waar 1 of 2 amps er uit knalden wat een schade post van soms 7K per amp betekende terwijl ze maar voor een kwart van een vermogen hoefden te werken) .


            Een klein min puntje : Door het gegooi met bier is de spanning op 1 kant van de PA er uit geklapt . Nadat dit opgelost was bleek het sub de processor settings kwijt te zijn . Heb ze dus opnieuw hun settings moeten geven in de eerst volgende change over

            Verder ik denk dat er om en nabij de 2500 man in die feest tent stonden en heb dit op 5 of 6 toppen per kant moeten doen met 6 subs totaal en denk dat de tent zo'n 40mt diep was (geen idee eigenlijk maar was best ver voor 5 of 6 toppen per kant) . Ook niet onbelangrijk : je moet niet bang zijn om flink aan je eq te trekken daar het wel nodig is .
            Last edited by Timo Beckman; 29-05-12, 23:01.

            Comment

            • djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

              #7
              Hoe het op Hemelgames klonk weet ik niet (ik stond naast het podium te wachten totdat ik aan het werk kon, met doppen in), maar we doen zo af en toe klusjes op de markt in Oldenzaal (bijvoorbeeld voetbalwedstrijden met DJ vooraf/na de hand, afhankelijk van de wedstrijd uiteraard), en daar halen we de 2000 man wel met dit setje, ook voor het DJ werk wel. De truc is dat je de S10 iets hoger door laat lopen (tot 120Hz, interne x-over) zodat je toppen net wat meer ruimte hebben. De TSubs draaien gewoon op de x-over in de TA4-U's.


              Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

              Comment

              Working...