Samson SE10 Headset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nathan
    • Jan 2011
    • 15

    Samson SE10 Headset

    Hallo iedereen.

    Na een tijd op dit forum te hebben mee gekeken heb ik maar besloten een account aan te maken en mijn eerste post te plaatsen!

    Steeds vaker heb ik headsetjes nodig voor zang en spraak en daarom wil ik er zelf een of meerdere kopen. De headset die mij aansprak is de Samson SE10. Heel makkelijk dat deze met 3.5 mm jack en mini xlr word geleverd zodat ik deze met ook met de mijn Sennheiser bodypack kan gebruiken.

    Heeft iemand ervaring met deze headset? Of heeft iemand misschien een beter in dezelfde prijsklasse(110 euro)?
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    #2
    Geen ervaring echt met de samson...., wel heb ik pas als "test" een Audac CMX725S besteld.
    Totaal met 4 aansluit snoeren...
    Google daar maar eens op.

    De eerste indruk is zeer positief!!! Ik wil deze gaan gebruiken met een musical voor een HAVO/VWO school.

    let wel dat de aansluiting van de Samson volgens mij geen vergrendeling heeft met een ring voor op de sennheiser beltpacks (zoals ik het snel kan zien dan....)

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      Originally posted by jakkes72
      Geen ervaring echt met de samson...., wel heb ik pas als "test" een Audac CMX725S besteld.
      Totaal met 4 aansluit snoeren...
      Google daar maar eens op.

      De eerste indruk is zeer positief!!! Ik wil deze gaan gebruiken met een musical voor een HAVO/VWO school.

      let wel dat de aansluiting van de Samson volgens mij geen vergrendeling heeft met een ring voor op de sennheiser beltpacks (zoals ik het snel kan zien dan....)

      Yup, ik heb ook 4 CMX725-ers in gebruik.
      Prima geschikt voor het amateur circuit!

      Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • Hitvision
        • Jun 2003
        • 389

        #4
        Geen ervaringen met de SE10 maar wel meerdere SE50 in gebruik. Deze vindt ik zelf uitstekend! Ik werk hier liever mee dan de Countryman vanwege zijn betere gbf. Qua helderheid en gevoeligheid vind ik hem beter presteren dan de Countrymans. Het is wel even wennen wat betreft de beugel om het oor. Zit op zich wel prima en blijft ook goed zitten maar als je hier wat mee gestoeid hebt merk je hier niets meer van. Gebruik het bij (amateur) toneel en (amateur) musical. Zowel spraak als zang zijn prima in orde. Goed EQ-en blijft altijd een zaak welk andere headset je ook gebruikt. Ook voor de luidsprekers weining tot geen feedback. Ze zijn rondom gevoelig maar komen qua feedback erg betrouwbaar over. Laatst een zingende acteur gehad die ook de zaal in moest lopen en dus vlak voor de front speakers moest komen en zelfs daar geen feedback gehad.

        SE50 wat mij betreft dus een echte aanrader (wel een stukje duurder € 160,--). Als de SE10 qua prijs / prestatie net zo presteert als de SE50 zul je hier geen miskoop aan hebben maar zoals gezegd ken ik de SE10 niet vanuit mijn ervaring. Misschien is een AB test bij een leverancier een optie. Dan weetjehoe de SE10 zich verhoud tot de SE50. Als dat verschil niet erg groot is heb je een prima setje voor je geld. Ga hem in ieder geval NIET kopen zonder te luisteren. Heeft mij ook al wat ergernissen opgeleverd door alleen af te gaan op verhalen en zelf niet luisteren en blindelings via internet te bestellen.

        EQ is zoals gezegd absoluut nodig welke (miniatuur)headset je ook hebt. Goed uitfluiten op 'showniveau' is een absolute must!

        Succes met je aankoop.
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

        Comment

        • Nathan
          • Jan 2011
          • 15

          #5
          Oke bedankt alvast voor het advies.

          @jakkes72, ik heb het even nagevraagd en de samson se10 word met meerder kabeladapters geleverd met een een geschikte voor sennheiser met schroefring.

          Verder ga ik de Audac CMX725S ook zeker in overweging nemen.

          @Hitvision, (misschien een stomme vraag) wat houd zo'n AB test precies in en hoe vraag ik dit aan en hoe werkt dit dan?

          Comment

          • Hitvision
            • Jun 2003
            • 389

            #6
            Een 'A' / 'B' test is niets meer en niets minder dan 2 microfoons met elkaar vergelijken in dezelfde setting. Kortom ga naar een dealer en vraag of hij de mogelijkheid heeft om beide setjes te laten horen en uit te proberen. Dit kan bij hem in de winkel zijn maar van sommige leveranciers mag je ze ook op locatie 'testen' beide microfoons in dezelfde setting (dus zelfde omstandigheden) geeft een goed beeld van de beide sets.

            Succes.
            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

            Comment

            • ajdeboer
              • Feb 2009
              • 198

              #7
              Als je dan aan het testen bent, probeer ook eens de Proel HCM6. Daar heb ik laatst een theaterklus mee gedaan en dat viel me absoluut niet tegen! Prijs:Zo'n 37 euro inclusief. Toch weer iets leuks van Proel.
              Andere headsetjes zijn ook niet verkeerd. Heb ze niet in een mooie setting kunnen proberen, maar gewoon met koptelefoon.
              Last edited by ajdeboer; 13-01-11, 10:01. Reason: Aanvulling

              Comment

              Working...