Soundweb audio valt uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    Soundweb audio valt uit

    hallo collega's

    ik heb een erg vreemd probleem met een soundweb 9088II in een vaste installatie.
    soms valt ineens op een willekeurig moment het rechter kanaal van de PA weg (output 4 op de soundweb).
    gisteren gebeurde het toevallig toen ik daar aanwezig was en heb ik mijn klapjapanner eraan gehangen en zo ik gewoon audio op de meters bij de desbeteffende output en raakte de output gain fader ff aa
    n met mijn muis en de audio deed het weer. leek bijna op een rotte analoge fader (maar het was dus een fader in de software)
    heb daarna de unit opnieuw laten compilen en bleek te blijven werken maar later op de avond onstond het zelfde probleem weer, audio op rechts viel weer uit.
    lijkt mij een probleem in de FPGA progammering wie weet wat dit zou kunnen zijn.

    gr david
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

    #2
    Originally posted by daviddewaard
    hallo collega's
    ik heb een erg vreemd probleem met een soundweb 9088II in een vaste installatie.
    gr david
    Hoi David,

    Waar staat deze vaste installatie? Kom jij er vaker?

    Reden dat ik dit vraag is dat ik in den lande hetzelfde probleem had. Toen bleek dat er tussen de outs van het SW en de ins van de versterkers nogal wat analoge rommel hing. Waaronder een budget mixertje en een slecht funktionerende compressor/gate die op onvoorspelbare momenten het rechter kanaal volledig dichtstuurde! Deze op bypass zetten was de oplossing hoewel ik mijn eigen idee had over een kapotte CompGate in de audioketen laten zitten...

    Snap overigens dat jij het met laptop het probleem hebt opgelost, maar bij mij ging de compressor ook op een 'logisch' moment weer open: bij het verwisselen van de L en R in de patch in de DM1000.

    @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

    Comment

    • daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

      #3
      heeft iemand nog wat zinnegs te zeggen hierover zit nog steeds met het zelfde probleem!!
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

      Comment

      • Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

        #4
        Heb je de firmware al een keer ge-update . Toen soundweb groen nog veel gebruikt werd was dit vaak het probleem .
        Anders Martin effe bellen heeft die ook weer wat te doen .

        Comment

        • @lex
          • Jul 2006
          • 1087

          #5
          Originally posted by daviddewaard
          heeft iemand nog wat zinnegs te zeggen hierover zit nog steeds met het zelfde probleem!!
          Ik geloof dat ik een aantal zinnige vragen heb gesteld?

          Was het in Rotterdam?

          @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

          Comment

          • daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

            #6
            Zak idd eens checken of het de laatste versie van de firmware is.

            groet, david

            Originally posted by Timo Beckman
            Heb je de firmware al een keer ge-update . Toen soundweb groen nog veel gebruikt werd was dit vaak het probleem .
            Anders Martin effe bellen heeft die ook weer wat te doen .
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

            Comment

            • daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

              #7
              Nee was niet in rotterdam en nee er hangt geen rommel achter en nee het zit niet in het analoge domein anders had ik het hier echt niet hoeven posten,
              ben echt wel zo slim op goed te foutzoeken en of de oorzaak niet aan externe factoren ligt.

              Originally posted by @lex
              Ik geloof dat ik een aantal zinnige vragen heb gesteld?

              Was het in Rotterdam?

              @lex
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

              Comment

              • Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

                #8
                Zo wek je niet veel sympathie onder de forumleden David.
                Originally posted by daviddewaard
                ben echt wel zo slim op goed te foutzoeken en of de oorzaak niet aan externe factoren ligt.
                En toch niet zo slim om het meest voor de hand liggende als eerst te checken: Juist, de firmware

                Comment

                • Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

                  #9
                  relax gastuh

                  Comment

                  • @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

                    #10
                    Dank Overdrive en Timo!

                    Gr, @lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      Waar bedien jij je 'faders' en andere knoppen in?

                      Ik maak nog wel eens mee dat er gewerkt wordt met een mooi design programma in Soundweb. Je ziet dan niet hoe je routing binnen het apparaat loopt. Heb je die routing al bekeken of daar nog gekke dingen tussen zitten?
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

                        #12
                        Dat mooie design programma bedoel je denk ik London architect of system architect mee . Het programeren hiermee is niks nieuws . Als iemand een matrix in zijn design programeert en dan even vergeet om een matrix in de interface mee te programeren is niet echt slim (wel begrijpelijk als een 3de er mee moet werken en niet aan settings dieper in het design mag zitten) .
                        Daar kun je wel zicht op krijgen door op je main veld te klikken en dan op de unit zelf te klikken en het prosessor object te klikken .

                        Het uitvallen van het signaal op een kanaal na verloop van tijd duidt op connectie problemen of in het geval van soundweb groen eventueel de noodzaak tot het updaten van firmware of het opnieuw laden van de firmware .

                        Comment

                        • daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

                          #13
                          de routing heb ik zelf geschreven, en de fader waar ik het over had zat in een constum control panel.

                          heb de firmware opnieuw erop gezet nu om te kijken of het help.



                          Originally posted by cobi
                          Waar bedien jij je 'faders' en andere knoppen in?

                          Ik maak nog wel eens mee dat er gewerkt wordt met een mooi design programma in Soundweb. Je ziet dan niet hoe je routing binnen het apparaat loopt. Heb je die routing al bekeken of daar nog gekke dingen tussen zitten?
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                          Comment

                          Working...