Installatie rand apparatuur

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bobo
    • May 2003
    • 155

    Installatie rand apparatuur

    Beste forumleden,

    Voor een nieuw installatie project in een lounge/restaurant zit ik met een vrij dringende vraag.

    Is het mogelijk om na de limiter (dateq spl2) die verzegeld gaat worden door de gemeente maastricht nog een driverack te plaatsen? Kan deze bijvoorbeeld ook verzegeld worden? Of ben ik genoodzaakt twee spl2's te kopen als ik 4 verschillende signalen naar de 2 aanwezige versterkers wil sturen.

    Ik meen ooit een verzegelde eq gezien te hebben tussen een limiter en versterker??

    Alvast bedankt voor jullie (snelle) reacties,

    Met vriendelijke groet,

    Bob
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Dat zou moeten kunnen. Het probleem is dat je dan de driveracks ook moet verzegelen, want als je daar je hele master EQ 15 dB boost gaat het alsnog over de limiet heen... Het is dus de vraag of je het driverack kunt/wilt verzegelen. Anders heb je afhankelijk van het aantal verschillende signalen dat je wilt uitsturen meerdere limiters nodig. Voor een 2-weg actief systeem bijvoorbeeld 4 kanalen limiting (2 links, 2 rechts) enz. enz.

    Of je een driverack kan verzegelen weet ik helaas niet.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      je kan natuurlijk ook het 19inchrek in zijn geheel een gesloten kast met front geven die verzegeld kan worden. Eventueel met perspex zodat je de metering en instelling kunt inspecteren. (Zorg wel voor de koelingsgaten in de kast)

      Dan kun je alle apparaten die samen verzegeld moeten worden daarin verzamelen.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Originally posted by dj bobo
        Beste forumleden,

        Voor een nieuw installatie project in een lounge/restaurant zit ik met een vrij dringende vraag.

        Is het mogelijk om na de limiter (dateq spl2) die verzegeld gaat worden door de gemeente maastricht nog een driverack te plaatsen? Kan deze bijvoorbeeld ook verzegeld worden? Of ben ik genoodzaakt twee spl2's te kopen als ik 4 verschillende signalen naar de 2 aanwezige versterkers wil sturen.

        Ik meen ooit een verzegelde eq gezien te hebben tussen een limiter en versterker??

        Alvast bedankt voor jullie (snelle) reacties,

        Met vriendelijke groet,

        Bob
        Ik weet niet precies wat een driverack inhoudt, maar de limiter is de laatste schakel voor de eindtrappen. Het liefst kan er ook niet met de verbindingen tussen die twee gerommeld worden. Voor de limiter kun je dus plaatsen wat je wil, al dan niet met meer of minder uitgangen.

        Anders hoor ik graag wat een driverack is. Ik zit nl niet in de bühne audio

        Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • Fridge
          • Mar 2002
          • 153

          #5
          de Driverack is een speaker processor van DBX (in een paar varieteiten verkrijgbaar), met aan boord oa compressor, limiter, EQ, crossover

          Comment

          • knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

            #6
            Ik ben bang dat je na je driverack je spl limiter moet plaatsen, vooral als de gemeente komt controleren en deze er op gaat controleren cq zeuren. Of zoals hierboven genoemt het geheel in een pitchkast plaatsen die opslot/vergzegeld kan worden. Waar alleen jij bijvoorbeeld toegang tot hebt..

            Comment

            • keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

              #7
              Als de topicstarter een 3-wegsysteem heeft, zou dat dus betekenen dat hij 3 SPL2's zou moeten inbouwen? Of hoe doen jullie dat, achter een crossover/processor???


              Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

              Comment

              • Mark-LED
                • May 2004
                • 822

                #8
                SPL vóór je DR260. Het ding drukt toch het geluid wel in elkaar, of ie er nou voor of achter zit. Limiter moet je inderdaad (laten) verzegelen, de DR260 hoeft niet verzegeld te worden. Kan je er 15db boost mee geven? Ja tuurlijk kan dat. Maar dat boeit niet want je SPL is ingesteld op een maximaal aantal DB. Dus boost zoveel je wil, meer dan de ingestelde waarde bereik je toch niet.

                Je kan de DR260 wel met een wachtwoord beveiligen, dat blokkeert de eerste gebruikersfouten die ontstaan zodra ze de limiter erachter weg willen hebben.

                Comment

                • dj bobo
                  • May 2003
                  • 155

                  #9
                  Na paar dagen bellen naar verschillende instanties heb ik eindelijk een duidelijk antwoord gekregen.

                  Het is niet verplicht om de limiter direct voor de eindtrap(pen) te plaatsen. De limiter kan ook eerder in de schakel geplaatst woorden. Men is dan wel verplicht alle apparaten die tussen de limiter en eindtrappen staan ook te laten verzegelen.

                  Een manier om dit te doen is door gebruik te maken van een verzegelde patchkast. Een andere manier is om een verzegeld blindpaneeltje voor de desbetreffende randappartuur te plaatsen.

                  Het maakt dus niet uit of je nu een 2/3/4/5 weg systeem hebt, je hebt maar 1 limiter nodig. Om de woorden van een ambtenaar te citeren: "Het zou belachelijk zijn om voor een systeem 3 limiters aan te schaffen indien je met 1 hetzelfde resultaat kunt bereiken".


                  Duidelijk antwoord van de overheid, dus wat mij betreft mag er een slotje op.

                  Comment

                  Working...