MB Audiosystems, Fohhn, EAW, dB Techn. ea...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herbie
    • May 2010
    • 19

    MB Audiosystems, Fohhn, EAW, dB Techn. ea...

    Momenteel starten we met de evaluaties van verschillende merken voor onze zaal. We zijn opzoek naar een set die open, helder en transparant klinkt (geen rock en roll of DJ set). Het is een set om bands, spraak en theater op te draaien en wordt in 1 zaal gebruikt (het wordt wel op en afgebroken).

    Mijn vraag is:
    Zijn er mensen die ervaring hebben met MB Audio en dit willen delen?
    MB audiosystems > Home

    Verder gaan de volgende sets evalueren:
    MB-Audiosystems, Fohhn Xpierience (XT 5 met XS-4), dB Technologie DVA en Delta Loudspeakers. Misschien nog een setje van EV en EAW we weten nog niet welke.

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen naar MB en andere sets.
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    Kijk ook zeker eens naar een set van Acoustic Line of als je budget wat ruimer is naar een set van D&B.

    Comment

    • PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

      #3
      Wat dacht je van Meyer Sound?

      Meyer Sound Laboratories Inc. 2010
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Originally posted by BJD
        Kijk ook zeker eens naar een set van Acoustic Line of als je budget wat ruimer is naar een set van D&B.
        Zeg maar Budget x2
        Last edited by frederic; 11-05-10, 13:03.

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Originally posted by herbie
          We zijn opzoek naar een set die open, helder en transparant klinkt (geen rock en roll of DJ set).
          Dan zou ik zeker naar een 3 weg top kijken, met een 6,5" tot 10" mid erin.

          Is het de bedoeling dat het 1 top per kant word?
          Hoe zit je met gewicht?
          Wat moet de openingshoek zijn?

          Er zijn hier meerdere topics over geweest de laatste tijd, dus zoek even rond.

          Comment

          • RayM
            • Jan 2006
            • 742

            #6
            Heb je iets meer info over de zaal? Grootte, hoogte enz.enz.

            Enne...TS vraagt info over een aantal sets. Als iedereen gaat roepen neem dit, neem dat wordt dit wel een lang verhaal.
            Heerlijk die stilte

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by PeterZwart
              Wat dacht je van Meyer Sound?

              Meyer Sound Laboratories Inc. 2010

              Welke merken horen niet thuis in het rijtje?
              Fohhn, EAW, dB Techn, D&B Audio, Meyer Sound

              We gaan die laatste 2 toch niet gaan vergelijken met de eerste 3?
              Ofwel moet budget geen rol spelen.

              Comment

              • MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

                #8
                MB Audiosystems is een nieuw, een nog wat onbekender merk, waar ook al wel het een en het ander geschreven is op dit forum.
                Ik werk vaak met MB en kan er alleen maar enthousiast over zijn. Het klinkt gewoon erg goed. Open en helder, vooral de 12.1 top. Over de 15.2 ben ik minder enthousiast, die klinkt me wat te agressief. Voor MB moet je bij HOF Sales in Haren zijn.

                Misschien de belangrijkste vraag: heb je een richting van budget? MB valt in de prijzen redelijk tegen, zelfde prijsklasse als D&B en Meyer (en dan zeg ik niks over de kwaliteitsverschillen tussen die merken!!)
                Last edited by MEEO Licht en Geluid; 11-05-10, 13:10.
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Klinkt erg theater wat je vraagt, zoals jij het nu beschrijft komen Meyer en Apogee (AE12!)als eersten bij mij op. Maar zonder meer info is er niet meer te zeggen.

                  Welke merken horen niet thuis in het rijtje?
                  Fohhn, EAW, dB Techn, D&B Audio, Meyer Sound

                  We gaan die laatste 2 toch niet gaan vergelijken met de eerste 3?
                  Ofwel moet budget geen rol spelen.
                  Niet dat het nu om dit soort sets gaat, maar bijvoorbeeld EAW 850 blaast C4 nog altijd omver, niet alleen qua power maar ook vooral Qua klank. Dus waar heb je het nou weer over man.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

                    #10
                    Daar komt bij dat HOF voorheen ook met Meyer Sound heeft gewerkt.
                    In mijn ogen past Meyer dus zeker wel in het rijtje.
                    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                    Comment

                    • SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

                      #11
                      Kortom, we krijgen gewoon weer een rijtje met merknamen opgesomd.
                      Terwijl er al zo vaak is gezegd (en terecht) op dit forum dat je op deze manier nooit tot een goede verantwoorde keuze komt.
                      Een advies dat vaker is gegeven en nog steeds het beste werkt:
                      - Ga kijken en luisteren in vergelijkbare zalen. maw verdiep je in je branchegenoten!
                      - Laat een goede leverancier met adviezen komen en nodig hem uit om een aantal proefopstellingen van diverse mogelijkheden te laten maken in jouw zaal.
                      - Stel voor een advies eerst een zeer goed overdachte wensenlijst op voor JOUW toepassing qua zaal en programmering!

                      Succes!

                      Paul.
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                      Comment

                      • NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

                        #12
                        Ja Paul,

                        helemaal gelijk heb je.

                        maar toch willen we graag onze eigen ervaringen
                        kwijt, daar wordt ook enigszins naar gevraagd.
                        Alleen kan ik niets zeggen over bijvb. EAW of Fohn,
                        maar heb wel goede ervaring met Cadenbach.

                        Dat wil ik dan wel graag kwijt.

                        Ben het verder helemaal met je eens dat je idd leveranciers
                        moet uitnodigen om het te laten beluisteren in jouw zaal.
                        Dan heb je je eigen referenties. Leveranciers die dit niet
                        willen doen vallen dan vanzelf af?
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                        Comment

                        • Peeterss
                          • Mar 2009
                          • 66

                          #13
                          Zal mij benieuwen of het merk MB nog lang zal bestaan, niet om negatief over het merk te zijn, zal ongetwijfeld goed klinken, maar één van de ontwikkelaar (AM) is van MB is al ontslagen, dus vermoed dat het nu stil staat. en gaat het wel door, dan zal het nog een hele tijd duren voordat er een verdere ontwikkeling zal gaan komen. Waar laat je de kast repareren als hij stuk is en het merk niet meer bestaat...wel dingen waar ik persoonlijk rekening mee zou houden. Heb FOHN ook gehoord maar dat ik erg enthousiast ben. Als budget niet van belang is, dan zou ik eens kijken naar, apogee.


                          Originally posted by NesCio01
                          Ja Paul,

                          helemaal gelijk heb je.

                          maar toch willen we graag onze eigen ervaringen
                          kwijt, daar wordt ook enigszins naar gevraagd.
                          Alleen kan ik niets zeggen over bijvb. EAW of Fohn,
                          maar heb wel goede ervaring met Cadenbach.

                          Dat wil ik dan wel graag kwijt.

                          Ben het verder helemaal met je eens dat je idd leveranciers
                          moet uitnodigen om het te laten beluisteren in jouw zaal.
                          Dan heb je je eigen referenties. Leveranciers die dit niet
                          willen doen vallen dan vanzelf af?

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            Originally posted by sparky
                            Klinkt erg theater wat je vraagt, zoals jij het nu beschrijft komen Meyer en Apogee (AE12!)als eersten bij mij op. Maar zonder meer info is er niet meer te zeggen.



                            Niet dat het nu om dit soort sets gaat, maar bijvoorbeeld EAW 850 blaast C4 nog altijd omver, niet alleen qua power maar ook vooral Qua klank. Dus waar heb je het nou weer over man.
                            [FONT=Verdana]Als je niet in staat bent, de topic te lezen en een deftige discutie te voeren, quote dan geen nonsens.[/FONT]
                            [FONT=Verdana]Als je zegt dat de EAW850 krachtiger is dan meyer? [/FONT]
                            [FONT=Verdana]Kan zijn, maar beter en zuiverder klinken, naar mijn mening zeker niet. En geloof me, ik ken de 850 zeer goed! Bovendien, hebben we het over theater. Daar moeten speakers niet "blazen" maar moeten goed natuurlijk en strak klinken. Ga jij daar dan 850's zetten? I dont think so![/FONT]

                            [FONT=Verdana]Bovendien missen we elke info over de zaal.[/FONT]
                            [FONT=Verdana]Moet het een vaste installatie zijn? Moet ze mobiel zijn? enz...[/FONT]
                            [FONT=Verdana]Hoe groot is de zaal? Zijn er balkonnen waardoor er extra speakers nodig zijn in delay?[/FONT]
                            [FONT=Verdana]Toch wel essentiële zaken die je moet weten.[/FONT]

                            Comment

                            • RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

                              #15
                              Originally posted by frederic
                              [COLOR=black][FONT=Verdana]Bovendien, hebben we het over theater. Daar moeten speakers niet "blazen" maar moeten goed natuurlijk en strak klinken.
                              Speakers moeten toch altijd zo klinken ongeacht de situatie/locatie?
                              Heerlijk die stilte

                              Comment

                              Working...