Vraagje: Ik zoek een microfoon + bijpassend effect-pedaal.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IcecoldMusician
    • Aug 2009
    • 7

    Vraagje: Ik zoek een microfoon + bijpassend effect-pedaal.

    Hallo,

    Ik heb een vraagje. Ik ben zelf niet zo bekend in de geluidswereld.
    Daarom dus mijn vraag: Ik heb een bcd3000 van Behringer. Daarbij wil/zoek ik een microfoon (van €50/€100,-) en een effectpedaal (max.: €150/€175) waarmee ik dus effecten kan toepassen op mijn stem.

    De microfoon is gewoon voor thuisgebruik en dj-werk en mogelijk nog een keer voor een drive-in-show.

    Dat moet allemaal compatible zijn op mijn bcd3000 die dus wordt doorgelijnd (denk ik) van de microfoon naar de pc:

    Microfoon > Microfoonkabel naar de effectenprocessor/effectpedaal > Dan naar mijn Bcd3000 > En dan naar de pc (via usb).
    Zo kan ik dus mijn bcd gebruiken als interface bij fl studio 8 en daar de zaak opnemen.

    Dus zeg effe als je ideetjes hebt. Graag met foto's anders in iedergeval de type-aanduiding.

    Met Vriendelijke Groet,
    IcecoldMusician,

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Ik ben bang dat je op de verkeerde weg zit.

    de
    bcd3000 is een remote controller voor dingen in je computer.

    Het is dus geen audio apparaat.

    Meer dingen erop aansluiten gaat dus niet

    Je moet dus een van de tientallen microfoon naar usb adpters / converters aanschaffen. Dan kun je gewoon verder gan intern in je computer. Dat is het goedkoopste. Een paar leuke effect-plugins zijn zo ge-googled

    Of echt gaan sparen als je later "On the road" wil gaan als DJ. Want dan is de opzet van je setup misschien niet ideaal als sprekende DJ.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Misschien eerst eens op zoek naar het juiste formaat letters voor op dit forum?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • IcecoldMusician
        • Aug 2009
        • 7

        #4
        Originally posted by showband
        Ik ben bang dat je op de verkeerde weg zit.

        de bcd3000 is een remote controller voor dingen in je computer.

        Het is dus geen audio apparaat.

        Meer dingen erop aansluiten gaat dus niet

        Je moet dus een van de tientallen microfoon naar usb adpters / converters aanschaffen. Dan kun je gewoon verder gan intern in je computer. Dat is het goedkoopste. Een paar leuke effect-plugins zijn zo ge-googled

        Of echt gaan sparen als je later "On the road" wil gaan als DJ. Want dan is de opzet van je setup misschien niet ideaal als sprekende DJ.
        Alvast bedankt voor je reactie maar ik denk dat je iets over het hoofd hebt gezien.

        Waarom staat er dan op mijn bcd3000 mic input? Daar kan ik dan toch gewoon de microfoon in doen en er een multi-effectenprocessor tussenhangen?

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Haaj thijs(icecoldmusician, vriend van mij),

          Dat moet gewoon kunnen (volgens mij).

          Aansluitschema: mic----processor(mono)----xlr in op de bcd3000 die dus dienst doet als (bedienings) interface voor bijv. VDJ.

          En idd even je lettertype aanpassen

          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Tsja... er zijn zoveel microfoons en zoveel effecten.
            Wat wil je met je microfoon doen? Spelen met proximity-effect? Gewoon continu in praten zonder wat dan ook?
            En wat voor effect wil je? Reverb? Distortion? Pitchen?

            Geef eerst eens meer info. En wat heb je zelf al gevonden, voordat we alles voorkauwen?

            Comment

            • IcecoldMusician
              • Aug 2009
              • 7

              #7
              Originally posted by jurjen_barel
              Tsja... er zijn zoveel microfoons en zoveel effecten.
              Wat wil je met je microfoon doen? Spelen met proximity-effect? Gewoon continu in praten zonder wat dan ook?
              En wat voor effect wil je? Reverb? Distortion? Pitchen?

              Geef eerst eens meer info. En wat heb je zelf al gevonden, voordat we alles voorkauwen?
              Ik wil mijn microfoon gebruiken om thuis een beetje lam door de mic te praten. Gewoon tussen de muziek door effe aankondigen etc. Daar wil ik van die effectjes als reverb, Eq, chorus, delay en flanger etc op toepassen.

              Ik heb nu niet zoveel tijd, maar ik zou vanavond effe wat opzoeken. Misschien zoiets als Alesis Midiverb 4. (alleen een processor en geen pedalen. )

              Comment

              • djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

                #8
                Originally posted by IcecoldMusician
                Ik wil mijn microfoon gebruiken om thuis een beetje lam door de mic te praten. Gewoon tussen de muziek door effe aankondigen etc. Daar wil ik van die effectjes als reverb, Eq, chorus, delay en flanger etc op toepassen.

                Ik heb nu niet zoveel tijd, maar ik zou vanavond effe wat opzoeken. Misschien zoiets als Alesis Midiverb 4. (processor én footswitch )
                Pedalen kan je miss. wel aansluiten, even lezen wat er bij staat, meestal is er wel een mogelijkheid met een jackje voor een footswitch die je dan los moet kopen, alesis is een prima merk voor dergelijke dingen, niet al te duur, maar wel goed.
                Mic? Sennheiser e822/835(miss. 840/845) of shure dingetje(vaak wat duurder)

                Daan

                Edit: De Alesis Midiverb kan wél met een footswitch bediend worden(heb je post wat aangepast)
                www.thomann.de/nl/prod_bdb_AR_106612.html?image=11 .
                Je ziet, van links naar rechts, de ingang voor de voeding, de jack voor de footswitch, midi in/uit(kan je miss. via de behringer bedienen?), L&R In jacks (waarschijnlijk gebalanceerd) en L&R Out jacks (waarschijnlijk ook bal.).
                Verder is de midiverb een multifx, en niet zoals je de naam zou afleiden, een reverb fx met midi.

                Link naar thomann(sorry mod): ALESIS MIDIVERB IV - Dutch International Cyberstore
                Last edited by djspeakertje; 27-08-09, 17:59.
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                Comment

                • keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

                  #9
                  Kan een Alesis Midiverb wel met een microfoonsignaal overweg? Heb je dan niet eerst een preamp nodig? En het signaal uit die Alesis, kan dat dan wel weer in de mic-ingang van die Behringer? Of zou je daarvoor een interface met een line-in moeten hebben?

                  Ik denk: "ik gooi eens een balletje op..."
                  Rob.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                  Comment

                  • djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

                    #10
                    Originally posted by keenoncoolstuff
                    Kan een Alesis Midiverb wel met een microfoonsignaal overweg? Heb je dan niet eerst een preamp nodig? ?En het signaal uit die Alesis, kan dat dan wel weer in de mic-ingang van die Behringer? Of zou je daarvoor een interface met een line-in moeten hebben

                    Ik denk: "ik gooi eens een balletje op..."
                    Rob.

                    1: Zou TS (topic starter) even na moeten kijken

                    2: TS woont bij mij in de straat en ik ben er vaak genoeg geweest om opgemerkt te hebben dat de bcd3000 2*phono/line input heeft(met switch uiteraard), dus dat moet kunnen, maar als de mic direct in de alesis gaat, heb je toch maar een mono signaal.

                    Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by djspeakertje
                      maar als de mic direct in de alesis gaat, heb je toch maar een mono signaal.

                      Daan
                      Wat eruit komt is wel degelijk stereo.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #12
                        Microfoon direct in een Alesis Midiverb (effect apparaat) steken gaat (meestal) niet werken, je hebt een pre-amp nodig welke de meeste effect apparatuur niet zelf intern bezitten.

                        De manier van werken "microfoon -> kanaal in mengtafel -> aux out mengtafel -> effect in -> effect out -> ander kanaal in mengtafel" hebben ze niet voor niks bedacht.

                        Dit is gewoon weer het zoveelste dubbeltje op de eerste rij vraag.

                        Als je dit al wilt oplossen zal je moeten denken aan" microfoon -> losse pre-amp (komt erbij op je lijst) -> effect (Alesis Midiverb) -> BCD3000".

                        Comment

                        • IcecoldMusician
                          • Aug 2009
                          • 7

                          #13
                          @ Vasco :

                          Bedankt voor de info. En er moeten ook nog wat meer kabeltjes aangeschaft worden . Ik zal ook effe kijken wat een pre-amp zou kosten.

                          Comment

                          • SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

                            #14
                            Originally posted by djspeakertje
                            1: Zou TS (topic starter) even na moeten kijken
                            Die moeite kan ik hem besparen. Een Midiverb heeft alleen ongeballanceerde lijningangen.
                            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                            Comment

                            • IcecoldMusician
                              • Aug 2009
                              • 7

                              #15
                              @ soundofsilence:

                              ongeballanceerde lijningangen???

                              Comment

                              Working...