soundcraft Ghost <> GB8

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    soundcraft Ghost <> GB8

    beste,

    Omdat we veel beginnende bands laten optreden in ons jeugdhuis hebben we vorig jaar een frontspeaker set mogen kopen van de gemeente. Het is een RCF tt25A en de tts 28 geworden.
    We hebben momenteel een spitrit 16 kanaals tafeltje staan. Dit begint krap te worden.

    Voor in het jeugdhuis bij ons in de gemeente hebben we 2500€ gekregen van de stad, om een mengtafel te kopen. Ik twijfel tussen een Ghost en een GB 8 tafel. We kunnen beiden kopen rond te 2000€ tweedehands.

    Kent iemand het verschil tussen de 2 types? Zijn het dezelfde preamps?
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

    #2
    Ik zou voor de GB8 gaan, want deze heeft betere spec voor live toepassingen. De Ghost is meer een studiomixer.

    mvg.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Originally posted by laptop
      Ik zou voor de GB8 gaan, want deze heeft betere spec voor live toepassingen. De Ghost is meer een studiomixer.

      mvg.
      wat zjin de betere spec? De mixer wordt ook vast opgesteld, en zal niet worden verplaatst.

      Comment

      • laptop
        • Jan 2009
        • 187

        #4
        de GB8 heeft:
        48 inputs
        4stereo
        8groepen
        4bands eq per kanaal
        8 aux sends
        4returns
        direct outs
        4 matrix outs

        de Ghost heeft:
        32 inputs
        4stereo
        8groepen
        4bands eq per kanaal
        10 aux send
        32 returns
        direct outs

        De GB8 heeft dus meer inputs, erg handig als je eens iets extra`s bij wilt prikken, en matrix outs. En zoveel returns als de ghost heeft zul je niet nodig hebben.
        En ik zelf vind de GB8 er beter uitzien en overzichtelijker om mee te werken, maar dit is meer een kwestie van smaak.

        mvg.

        ps. srry voor de eerdere post, had nog aangevuld moeten worden maar m`n pc deed raar.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          32 inputs is meer dan genoeg voor een band.

          PS, je hebt ook GB8 tafels van 16 24 en 32 inputs hoor.

          Comment

          • BJD
            • Oct 2007
            • 771

            #6
            Ghost is opgebouwd als studiotafel. Komt er kort door de bocht op neer dat hij voor live situaties niet logisch is opgebouwd. (geen mutegroepen, zo te zien maar 2x monitor aux, DAW controls) Ik zou dus voor de GB8 gaan, welke wel als live tafel is ontworpen.
            Verder: Zowel de Ghost als de GB8 zijn er in verschillende groottes.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              is de kwaliteit van de preamps en EQ het zelfde?

              Comment

              • sparky
                • Apr 2002
                • 2104

                #8
                Uhm, vind je het zelf niet een beetje onhandig om een In-Line opnametafel als livemixer in te willen zetten? Overal knopjes waar de buurthuistechneuten niets aan hebben maar waar ze zichzelf wel ontzettend mee kunnen naaien?

                Of de preamps dezelfde zijn als in een Ghost weet ik niet, maar een GB8 is simpelweg een tafel die meer dan goed genoeg klinkt voor een een toepassing als dit, dat kan ik je wel wel vertellen. Er is genoeg gain in alle stadia van de tafel, de EQ is erg netjes, niet scherp of hol klinkend. Het ding is goed gebouwd, voelt goed aan. En hij is ook nog eens niet al te krap opgezet, zoals zo'n pietepeuterige Venice bijvoorbeeld. (Echt waar, ik snap niets van de mensen die zo'n ding kopen om bandjes op te doen ipv een GB8) Als je voor een mooie prijs een GB8 kunt vinden zou ik het zeker niet laten. Een betere prijs/kwaliteitverhouding ga je ook als je een nieuwe koopt in die klasse gewoonweg niet vinden!
                Last edited by sparky; 29-06-09, 12:44.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                Comment

                • keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

                  #9
                  Hier nog een zééér tevreden GB4-gebruiker. In principe is de GB4 dezelfde tafel als de GB8, maar dan met minder subgroepen, stereo-inputs e.d.
                  Ik zou hem voor geen goud met een Venice willen ruilen. De tafel is logisch opgebouwd, genoeg auxen, mogelijkheid tot aux flip (zodat de subgroepmasters voor de auxen gebruikt worden (handig voor monitormix).
                  2-track-return heeft genoeg gain om een iPod op binnen te laten komen.

                  Oftewel: doe mij maar een GB8 als ik mocht kiezen.
                  Zeker omdat de Ghost geen livetafel is. Maar dan nog werd het de GB8...


                  Rob.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                  Comment

                  Working...