Yamaha LS9 met Ipod's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    Yamaha LS9 met Ipod's

    Ik heb nu een 2-tal jaar een Yamaha LS9/32.
    Bevalt uitermate goed, dat terzijde en staat niet ter discussie.

    In het verleden nam ik middels een USB stick sommige optredens op > werkt goed.

    Nu wil ik graag op een MP3 speler op gaan nemen, en ik zat te denken/kijken naar een Apple Ipod.
    Nu heb ik totaal geen idee of dit wel kan.
    Yamaha heeft de gewoonte om de MP3's op slaan in [usbdrive]\YPE\Songs\*.mp3

    Kan bv een Apple Ipod daar mee omgaan?
    Of zijn er mensen die een andere MP3 speler gebruiken?
  • Toan_08

    #2
    Volgens mij kan het niet met een Ipod omdat, je .MP3 files via Itunes moet doen. en volgens mij heeft een LS9 dat niet maar ik weet het niet zeker hoor.

    Comment

    • LJmalcolm

      #3
      met een apple ipod is dit inderdaad niet mogelijk! Maar er zijn ook genoeg goede mp3spelers die wel als opslag gebruikt kunnen worden.

      Comment

      • Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

        #4
        Als je je ipod gewoon aan de pc hangt krijg je het 'hard drive' gedeelte te zien.
        Je kan daar gewoon .mp3 files op opslaan, maar deze zal je niet terugvinden in het menu van je ipod zelf.
        Je kan je ipod dus gebruiken op dezelfde manier als je een usb-stick gebruikt, 'mass storage device' dus.

        Als je muziek via itunes toevoegt komt deze bij in de database van je ipod en verandert de naam van je nummers in iets als sqMldSKjv.mp3 bijv.
        Om nummers toe te voegen op je ipod heb je dus iets als itunes of winamp of varianten nodig die die database kunnen aanpassen.

        Sommige mp3 spelers lezen inderdaad gewoon de folders en files uit, deze zou je hiervoor kunnen gebruiken. Merken of types die dat wel doen ken ik helaas niet.

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Effe een vraagje:

          Waarom zou je op je ipod willen opnemen als je ook op een USB stick kan opnemen vanaf die tafel? Een USB stick van 8 Gb kost tegenwoordig 10 euro of zo, een ipod toch een stukje duurder.
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

            #6
            Er zijn ook tools die netjes je Ipod scannen en de database die erop staat aanvullen zodat het niet meer uit maakt waar je files staan.
            Ff googlen en je hebt er één.
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

            Comment

            • peternotermans
              • Oct 2003
              • 156

              #7
              Dit lukt alleen als je een mp3-speler hebt die door je PC herkend wordt als een USB-drive ZONDER dat je daarvoor speciale drivers moet installeren. Verder moet die speler dan in staat zijn om die files te vinden, herkennen en af te spelen. De iPod kan dat volgens mij niet.

              Goed idee trouwens, kun je direct backstage opnames terug laten luisteren. Ik ga vanavond 's testen met een Sandisk en een Creative.
              Last edited by peternotermans; 12-03-09, 09:23.
              --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

              Comment

              • bones2001
                • Aug 2003
                • 741

                #8
                Nu wil ik graag op een MP3 speler op gaan nemen, en ik zat te denken/kijken naar een Apple Ipod.
                Nu heb ik totaal geen idee of dit wel kan.
                Yamaha heeft de gewoonte om de MP3's op slaan in [usbdrive]\YPE\Songs\*.mp3
                Als het je puur om de opnames is te doen, kun je dan niet beter een
                recorder aan je Spdif uitgang hangen ?
                Kun je 48khz/24bit wav opnames maken vs 192kbsec mp3 tracks.
                Hierbij kan je denken aan legio handheld recorders zoals Sony dat walkman, diverse Tascam datjes en minidisc recorders.
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                Comment

                • jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

                  #9
                  Ik neem de klus gewoon op voor het afluisteren. De kwaliteit van het geheel (MP3) is voldoende voor mij.
                  Het gata me vooral om het feit dat ik van de USB/MP3 speler de opname direct in de auto af wil kunnen spelen. De koppeling naar de autoradio is een 3,5 mm plug.

                  Ik zou het graag willen combineren met de MP3's die dan ook op de MP3 player komen te staan.
                  Helaas heeft de de LS9 de eigenschap om alles in \YPE\Songs op te slaan...

                  Een andere MP3 player waar ik makkelijk naar de map \YPE\Songs kan gaan zou ook al voldoen.

                  Comment

                  • peternotermans
                    • Oct 2003
                    • 156

                    #10
                    Originally posted by jakkes72
                    Het gaat me vooral om het feit dat ik van de USB/MP3 speler de opname direct in de auto af wil kunnen spelen.
                    Andere optie: Als je er nou speciaal een mp3-speler voor zou moeten gaan kopen zou je ook kunnen overwegen om een autoradio met USB poort te kopen. Die speelt rechtstreeks van de USB-stick af..
                    --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

                    Comment

                    • peternotermans
                      • Oct 2003
                      • 156

                      #11
                      Net even getest met een Sandisk Sansa Fuze 4Gb.
                      1) Er wordt een \YPE\SONGS aangemaakt.
                      2) De opnames worden daarin gezet.
                      3) Direct na afkoppelen worden de opnames automatisch gevonden en in de library gezet van de Sansa (default namen zijn Artist = "Artist" en Song = "Unknown <TIMESTAMP>".

                      Werkt dus perfect.

                      Die Creative speler is helaas niet meer beschikbaar..

                      Maar voor 't geld van een mp3-speler heb je dus ook een (low-budget ) autoradio met USB-stick aansluiting.

                      Bedankt voor de tip; ik ga voortaan opnemen op mijn Sandisk
                      --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

                      Comment

                      • jans
                        • Feb 2003
                        • 869

                        #12
                        De manual van de LS-9 geeft aan dat er een USB stick met maximaal 2GB kan worden gebruikt.
                        Ik meen elders op dit forum te hebben gelezen dat met name tijdens het opnemen naar de USB stick >2GB dit problemen oplevert.

                        Heeft iemand hier gebruikers ervaringen mee?
                        Ga het binnenkort zelf ook even checken met een 10GB externe schijf op USB.
                        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                        Comment

                        • mvdmeulen
                          • Aug 2007
                          • 137

                          #13
                          externe schijf gaat niet werken
                          ik heb dat al eens geprobeert en de ls 9 zag hem niet en de schijf vertoonde geen enkel teken van leven bij het aankoppelen
                          (en ja de schijf werkt aan mijn laptop perfect)

                          succes ermee

                          greetz mark
                          Met vriendelijke groet,
                          Mark van der Meulen

                          Comment

                          • jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

                            #14
                            Originally posted by peternotermans
                            Net even getest met een Sandisk Sansa Fuze 4Gb.
                            1) Er wordt een \YPE\SONGS aangemaakt.
                            2) De opnames worden daarin gezet.
                            3) Direct na afkoppelen worden de opnames automatisch gevonden en in de library gezet van de Sansa (default namen zijn Artist = "Artist" en Song = "Unknown <TIMESTAMP>".

                            Werkt dus perfect.

                            Die Creative speler is helaas niet meer beschikbaar..

                            Maar voor 't geld van een mp3-speler heb je dus ook een (low-budget ) autoradio met USB-stick aansluiting.

                            Bedankt voor de tip; ik ga voortaan opnemen op mijn Sandisk
                            Wat een sukkel ben ik.....

                            Ik heb zelf een Sandisk SANSA liggen, en inderdaad: de bestanden worden gevonden.....

                            Ik zou het alleen liever op mapnaam zoeken, maar goed.
                            Nog maar eens verder kijken

                            Comment

                            Working...