Boxen vast zetten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthiasVB
    • May 2007
    • 52

    Boxen vast zetten

    Hallo, ik zit met volgend probleem:

    Als ik voluit ga en dan vooral op de sub dan trillen de topkasten er zo af... wat kan ik hier best tegen doen?

    Voorlopig is dit nog steeds in onze repetitieruimte en 1 topkast is reeds (gelukkig zonder schade) neer gegaan door de trillingen van de sub. Ook was dit 'maar' tijdens een test en ik zou niet graag hebben dat zo iets gebeurd waar er volk bij is :s

    Spanbanden vind ik op niks trekken en verder zou ik niet weten hoe ze vast te maken.


    Hoe lossen jullie zo iets op eigenlijk? En eventuele sugesties naar mij toe?...


    Alvast bedankt.
  • janneman32
    • Dec 2005
    • 65

    #2
    rubberen anti-slip matten onder je topjes.

    greetzzz, Jan

    Comment

    • Robin.vd.Have
      • Nov 2005
      • 165

      #3
      Wat is het probleem van spanbanden dan ?
      werkt hier al vele jaren zeer goed.

      Comment

      • MatthiasVB
        • May 2007
        • 52

        #4
        Originally posted by Robin.vd.Have
        Wat is het probleem van spanbanden dan ?
        werkt hier al vele jaren zeer goed.
        Omdat ik het estetisch gezien niet echt mooi vindt. En omdat de subs plat liggen en de toppen recht gaat die band langs beide kanten schuin naar beneden trekken waardoor ze nog meer op gaan vallen.

        Comment

        • Robin.vd.Have
          • Nov 2005
          • 165

          #5
          dan neem je een zwarte spanband , of je zet de top gelijk kwa voorkant met de sub en trekt hem over de voor/achterkant i.p.v. de zijkanten.

          Alles beter dan vallende toppen.

          Comment

          • ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

            #6
            1. je schroom over spanbanden overwinnen.
            2. rubberen matjes gebruiken
            3. of natte bierviltjes

            lastig te realiseren, maar soms wel beter, ook voor het geluid: je toppen vliegen.

            5. goedkoopste methode: minder hard draaien
            Last edited by ralph; 11-07-07, 19:57.

            Comment

            • MatthiasVB
              • May 2007
              • 52

              #7
              Natte bierviltjes? Nu zijt ge er toch mee aan't zeveren hé

              Maar ik ga eerst eens kijken voor die rubber matten vooraleer ik met spanbanden begin.

              Comment

              • eddie
                • Nov 2004
                • 169

                #8
                hallo, je moet het probleem bij de oorzaak aanpakken, dat boxen zo trillen is
                niet normaal, wat voor iets is het, als je hier niks aan wil of kan doen, kun je
                rubberren topjes onder je topkasten zetten, en die gedeeltelijk infrezen in je
                baskasten, kan nooit meer weg, maar nog eens als die kasten zo trillen heb je
                veel rendement verlies
                mvg eddie

                Comment

                • Brinky
                  • Jun 2005
                  • 104

                  #9
                  Ik heb op m'n C7 "Hinches" zitten. een soort vork die in de beugels valt die op de beide kasten zijn gemonteerd.

                  Kost een hoop, maar werkt het best en is het mooist!
                  Don't give me that shit!!

                  Comment

                  • MatthiasVB
                    • May 2007
                    • 52

                    #10
                    Originally posted by eddie
                    hallo, je moet het probleem bij de oorzaak aanpakken, dat boxen zo trillen is
                    niet normaal, wat voor iets is het, als je hier niks aan wil of kan doen, kun je
                    rubberren topjes onder je topkasten zetten, en die gedeeltelijk infrezen in je
                    baskasten, kan nooit meer weg, maar nog eens als die kasten zo trillen heb je
                    veel rendement verlies
                    mvg eddie
                    De topkasten zijn nogthans zeer zwaar kwa gewicht en vond het echt bizzar dat ze even gingen wandelen... Maar ik denk dat het komt omdat het glanzend zwarte verf is, en dat ze daardoor makkelijk verschuiven.

                    Althans, dat denk ik toch.

                    Ik ben het net eens van dichtbij gaan bekijken en het is niet echt trillen maar je ziet ze zachtjes verschuiven.

                    Comment

                    • Macsel
                      • Jul 2007
                      • 21

                      #11
                      Blijkbaar is de kast van je subs niet zwaar genoeg. Als de woofers de kast te veel in beweging brengen dan gaat je rendement naar beneden en staat het hele zaakje te schudden.

                      Waar staan je subs op? plat op de grond of zitten er rubber voeten onder. Zou ik daar eens beginnen met voetjes.

                      Comment

                      • MatthiasVB
                        • May 2007
                        • 52

                        #12
                        Ze liggen inderdaad plat op de grond, maar wel op een vasttapijt die in de ganse ruimte ligt.

                        Het gaat trouwens over JBL P749 subs.

                        Comment

                        • Jacob
                          • Jan 2006
                          • 152

                          #13
                          Originally posted by Macsel
                          Blijkbaar is de kast van je subs niet zwaar genoeg. Als de woofers de kast te veel in beweging brengen dan gaat je rendement naar beneden en staat het hele zaakje te schudden.
                          Wat is niet zwaar genoeg? Ik vind 3x3en en AE15en best wel zwaar. (in ieder geval wanneer ik het moet tillen) Maar als dit een tijdje stevig aan staat en het is niet met tape vastgezet loopt de top langzaam van het sub af.

                          Comment

                          • ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

                            #14
                            Ik heb redelijk wat setjes bediend, EAW, Martin Audio, RH, Turbo, JBL, AD, SA, GAE, Apogee, Nexo....varierend van paar kw tot vele kilowatts, toch wilden sommige van die gerenomeerde subs nog wel eens de topjes afschudden...
                            Om nou te zeggen dat die subs niet functioneerden: lachwekkend!

                            van die natte viltjes was geen geintje, door het eigen gewicht van topkasten voorkom je zo soms het hobbelen van die topkasten op je subs. Ik was dus heel serieus maar heb wel gelachen om de suggestie dat alleen optimaal werkende subs geen trilling veroorzaken waardoor je topkasten kunnen gaan wandelen, dat dan weer wel.

                            Comment

                            • StijnS
                              • Sep 2006
                              • 173

                              #15
                              Ik heb bovenop m'n W-BIN's een kruis gemaakt, waar bovenop een metalen buis gelast is. Deze buis steekt er zo'n 10 CM bovenuit.
                              Hierop zet ik de toppen (in de onderkant van de toppen zit zo'n gat), en ze gaan er ook niet af.
                              Onzichtbaar voor het publiek, maar erg effectief!

                              Comment

                              Working...