Drawmer ds-201 of bss dpr-504?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Techno_sapien
    • Jun 2007
    • 40

    Drawmer ds-201 of bss dpr-504?

    Welke gate vinden jullie de betere? De dramwer of de bss, zie ze namelijk beide regelmatig opduiken. Ikzelf heb de xr 4400 en de xr 2000 van behringer in gebruik, en ze gaan nu verschuiven naar mn goedkopere sets. Sinds kort heb ik nu een dramwer ds 201 op test en wil eigenlijk die gaan nemen in samenwerking met mn dbx compressors. Omdat deze toch wat uitgebreider leek dan de bss-gate.
    Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

    #2
    Originally posted by Techno_sapien
    Welke gate vinden jullie de betere? De dramwer of de bss, zie ze namelijk beide regelmatig opduiken. Ikzelf heb de xr 4400 en de xr 2000 van behringer in gebruik, en ze gaan nu verschuiven naar mn goedkopere sets. Sinds kort heb ik nu een dramwer ds 201 op test en wil eigenlijk die gaan nemen in samenwerking met mn dbx compressors. Omdat deze toch wat uitgebreider leek dan de bss-gate.

    Maar als ik bovenstaande goed lees, ben je er al uit welke je graag wil hebben. Namelijk de Drawmer, mijn vraag aan jou is, waarom wil je dan nog de mening van andere forum gebruikers.

    Comment

    • Techno_sapien
      • Jun 2007
      • 40

      #3
      Omdat er staat dat ik de drawmer op test heb, en ik nu nog de switch kan maken. Ik wil gewoon de mening van andere gebruikers weten wat de voor en nadelen zijn van beide toestellen. Mag toch? Ben namelijk van plan om in mn volgende fx-rack wel de bss compressors en gate's te steken als deze even goed zijn als dbx en drawmer, maar dat zal pas binnen 1-2j zijn aangezien ik dat pas zal doen als ik mn mh3 heb.
      Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

      Comment

      • TVVL
        • Jan 2006
        • 53

        #4
        Ikzelf vindt de BSS beter klinken. En wanneer je toch binnen 1-2 jaar naar BSS wilt opgaan, waarom maak je de investering niet nu... kan je op termijn veel goedkoper uitkomen.

        Comment

        • berolios
          • Sep 2005
          • 1538

          #5
          De 201 is wel zo'n beetje de professionele standaard, daar zal geen enkele gastmixer over klagen, alles wat je wilt hebben zit erop. Die BSS-gates zijn ook prima, hoewel ik daarmee wel al een paar keer moeite heb gehad ingewikkeldere dingetjes strak te krijgen (30" bassdrum , 12" diep, dat soort ongein), maar dat hoeft niet aan de gate te hebben gelegen ;-)... uiteindelijk trouwens mijn grote vriend TD gebruikt om het goed te krijgen.

          Feit is wel dat je bij de BSS 8 kantjes gate kwijt kan op 2 HE, terwijl je daar bij de Drawmers 4 HE voor nodig zult hebben. Dat is dan wél weer een punt voor de BSS. De BSS heeft wel iets minder uitgebreide instel mogelijkheden, maar naar mijn mening hoeft dat ook lang niet altijd, je krijgt er echt wel uit wat je wilt. Hoe zit je prijstechnisch?

          Ik heb met de Drawmer wel het idee dat je je signaal 'soepeler' 'strak' kunt krijgen dan met de BSS, als je begrijpt wat ik bedoel.

          Wat de compressors betreft ben ik sinds een half jaartje gelukkig gebruiker van een DPR-404 voor vocalen. Compressor werkt prima en er zt ook nog per kanaal een de-esser op (aparte VCA), helemaal goed !! Die DBX-dingen vind ik het dan nét niet (die toplijn, 10xx?)... een 160a is dan aan de andere kant natuurlijk wél weer helemaal tegek! Wel weer 1 HE per kantje compressie.... zo krijg je je rekken ook wel vol ;-)...

          Ik zou eens babbelen met jouw BSS-contact, vooral als je aangeeft je nieuwe rack vol met BSS te willen duwen, zijn ze meestal écht wel bereid je een mooie offerte te maken.

          Succes in ieder geval.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

          Comment

          • Sammy8306
            • Jan 2007
            • 12

            #6
            Originally posted by berolios
            Feit is wel dat je bij de BSS 8 kantjes gate kwijt kan op 2 HE, terwijl je daar bij de Drawmers 4 HE voor nodig zult hebben.
            Inderdaad, de DS-404 is dan een betere vergelijking, en dan zijn de controls eigenlijk identiek. Wordt het dus een vergelijking op sound of prijs. Aangezien ik van beide eigenlijk wel geloofde dat het met de sound/kwaliteit wel snor zou zitten, ben ik indertijd voor de meest prijsgunstige oplossing (was in dit geval BSS b-stock item) gegaan.

            Comment

            • Techno_sapien
              • Jun 2007
              • 40

              #7
              het maakt de keuze natuurlijk moeilijk, nu prijstechnisch maakt het voor mij niet uit, de comps die erbij komen zijn de 266xl reeks daar heb ik momenteel 3exemplaren van wou er nog eentje bij gaan halen maar mss. is het idd. beter dat ik er 2x een 160 bijdoe voor bijvoorbeeld de leads ofzo. En qua gate, als ik bijvoorbeeld wel voor de dramwers zal gaan maakt het dan veel uit dat ik bijvoorbeeld voor de kick en snare een ds-501 neem in plaats van de ds-201? Nu voor die bss, ik wil nog een 2de pro-rack maken met alles van bss in namelijk 2x dpr 404, 2x dpr 504 en 1x dpr 901 II maar zoals ik al zei zou het pas zijn voor wanneer ik de mh 3 te pakken heb gekregen. Ik wil mettertijd ook een grote verscheidenheid naar de klant toe, ik wil ook de beide pro-racks zo maken dat ik ze kan switchen tussen de mengtafels, deze rack zou voor een M-2500 van Yamaha zijn. Nu ik moet de drawmer nog testen, en mn 2de is eigenlijk ook al onderweg... :s. Heb deze 2dehands gekocht voor 225 en 280 stuk. Mocht ik niet voor twijfelen dacht ik of toch wel? Nu weet ik er nog 2 staan momenteel voor 225 stuk en dat zou het natuurlijk wel compleet maken. Voor mij is het nog steeds een hobby/bijberoep, maar wel een hobby die met al mn centen gaat lopen... :s Maar dat zullen er wel meerdere kennen denk ik.
              Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

              Comment

              • berolios
                • Sep 2005
                • 1538

                #8
                Originally posted by Techno_sapien
                het maakt de keuze natuurlijk moeilijk, nu prijstechnisch maakt het voor mij niet uit, de comps die erbij komen zijn de 266xl reeks daar heb ik momenteel 3exemplaren van wou er nog eentje bij gaan halen maar mss. is het idd. beter dat ik er 2x een 160 bijdoe voor bijvoorbeeld de leads ofzo. En qua gate, als ik bijvoorbeeld wel voor de dramwers zal gaan maakt het dan veel uit dat ik bijvoorbeeld voor de kick en snare een ds-501 neem in plaats van de ds-201? Nu voor die bss, ik wil nog een 2de pro-rack maken met alles van bss in namelijk 2x dpr 404, 2x dpr 504 en 1x dpr 901 II maar zoals ik al zei zou het pas zijn voor wanneer ik de mh 3 te pakken heb gekregen. Ik wil mettertijd ook een grote verscheidenheid naar de klant toe, ik wil ook de beide pro-racks zo maken dat ik ze kan switchen tussen de mengtafels, deze rack zou voor een M-2500 van Yamaha zijn. Nu ik moet de drawmer nog testen, en mn 2de is eigenlijk ook al onderweg... :s. Heb deze 2dehands gekocht voor 225 en 280 stuk. Mocht ik niet voor twijfelen dacht ik of toch wel? Nu weet ik er nog 2 staan momenteel voor 225 stuk en dat zou het natuurlijk wel compleet maken. Voor mij is het nog steeds een hobby/bijberoep, maar wel een hobby die met al mn centen gaat lopen... :s Maar dat zullen er wel meerdere kennen denk ik.
                Ja, gear-slut heet zoiets, niet? ha ha... ik ben er ook eentje ;-)

                Volgens mij moet jij gewoon lekker voor 3 of 4 DS 201 in je rack gaan, met wat mooie compressors daarbij (bijv 2 x DPR-404 en 2 x DBX 160a), dan heb je echt wel een mooi rackje hoor !

                Veel plezier ermee in ieder geval!
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                Comment

                • Techno_sapien
                  • Jun 2007
                  • 40

                  #9
                  Dan zal het 2X dbx 160a, 3X DBX 266xl (want die heb ik al), en 4X dramwer ds 201 gaan worden denk ik. Mss. dat ik 1 ds 201 verander in een ds 501. Dit voor kick en snare maybe.
                  Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

                  Comment

                  • berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

                    #10
                    Originally posted by Techno_sapien
                    Dan zal het 2X dbx 160a, 3X DBX 266xl (want die heb ik al), en 4X dramwer ds 201 gaan worden denk ik. Mss. dat ik 1 ds 201 verander in een ds 501. Dit voor kick en snare maybe.
                    Hi, met alle respect... maar dan heb je je rack vol met top-materiaal... en dan heb je er 266 c/l's tussen zitten... zou ik persoonlijk niet doen... maar goed, toekomst muziek, toch ;-)? Succes in ieder geval!
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                    Comment

                    • Techno_sapien
                      • Jun 2007
                      • 40

                      #11
                      Ja ik zal die 266xl's nog wel bezien als mn rackje volledig is, moet anders wel zeggen dat ik er nog nooit klachten op heb gehad. Ook niet bij bekendere groepen.
                      Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

                      Comment

                      • Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 806

                        #12
                        Even deze topic kicken

                        Ben ook eens aant rondkijken voor een gate voor onze rekken (meer en meer gasttechs klagen, terecht, over het gebrek aan fatsoenlijke keyable gates )

                        Maar ik heb gezien dat de DBX 1074 een pak voordeliger is dan een BSS DPR-504 of 2x drawmer DS201 of 1x DS404 (zeker als je baas dan nog eens veel JBL en crown aankoopt bij audioxl )

                        Nu zie ik wel dat de 1074 slechts een fixed Q filter heeft, terwijl de BSS zijn Q kan veranderen, en de drawmers een soort van crossover gebruiken (HPass/LPass), en de DS201 zelfs de attack/release laat aanpassen.

                        Ik ben zelf nog niet zo gevorderd om doelbewust met de attack op die drawmer DS201 te gaan spelen (ik begin nog maar net te 'lopen' met de compressie ), maar maken die verschillen voor gasttechs veel uit?

                        Maw: is een DS201 zijn meerprijs waard? zelfs tegenover een DS404 of DPR504: zijn de extra functies nodig of zelfs door de gevorderde technieker weinig gebruikt?

                        Mvg
                        Poelmans

                        PS: om het beetje in zijn context te plaatsen: we hebben een Soundcraft GB8/32 kanaals, en momenteel zitten er 4x166XL van DBX in onze FX rek. Budget is echter geen groot probleem (alhoewel dit niet betekent dat het geld op MOET )

                        Comment

                        • BvE
                          • Oct 2004
                          • 385

                          #13
                          Naar mijn eigen ervaring vind ik de 201 een fijn apparaat om mee te werken. Het feit dat je er zoveel op kan instellen kan in sommige / de meeste gevallen net eff dat tikkeltje meer zijn om de sound beter te krijgen. Ik vind het fijne apparaatjes

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #14
                            Gaat het nu om gates of compressors ?? of een combinatie van beide ??

                            dat is me niet geheel duidelijk namelijk.

                            Comment

                            • Techno_sapien
                              • Jun 2007
                              • 40

                              #15
                              heyz

                              Toch leuk om het topic even gekickt te zien... Het gaat volgens mij voor de gates, en ik heb de ds-201's degelijk getest en het is toch mn keuze geworden, heb er nu 2 dus 4 gates wil er nog 1 of 2 gij wat denken jullie 6 genoeg of 8 regelmatig nodig? zou ook nog met 1 een upgrade willen maken naar de ds 501 iemand daar ervaring mee? is het zijn meerprijs waard?
                              Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

                              Comment

                              Working...