Martin wsx straight line/end fired/etc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    Martin wsx straight line/end fired/etc

    ,.,.,,.,.,.,.,.,
    Last edited by Timo Beckman; 01-01-13, 11:12.
  • daiquiri
    • Dec 2004
    • 26

    #2
    Beste timo,

    Neem even contact op met Andre v.d. Heijden bij Purple Haze
    Die heeft ruime ervaring met aantallen WSX in Nederland.

    Indien je optimaal cardiode sub wilt bereiken raad ik je aan met frontloaded egaal afstralende subs te werken, en de nodige filterwijsheden
    afgestemd op de juiste speakers en de ruimte waarin je werkt.

    In Nederland is hiervoor ruime ervaring bij o.a. Peak (D&B)
    of bij Team Projects ( Synco & Martin, b.v. Stadsschouwburg Almere
    en Evenementenhal Antwerpen )

    Succes !

    Daiquiri

    Comment

    • nightline
      • Oct 2002
      • 1001

      #3
      Ik heb een dergelijke truc al een paar keer uitgehaald met mijn AudioMadness SR118 bassen, dit zijn 18" 6e orde bandpasshoorns.
      Het was even goochelen maar het werkt wel, het is een kwestie van fasedraaien en delayen.
      Gewoon even uitproberen!
      Ik kijk tegenwoordig heel goed uit wanneer ik het gebruik, het nadeel zit m' in het feit dat muziekanten op het podium vrijwel geen laag meer meekrijgen van de foh.
      Hierdoor heeft een basgitarist eens z'n bascombo opgeblazen, hij bleef steeds meer uitsturen, het klonk allang nergens meer naar....
      Ook DJ's hebben er veel moeite mee, tenzij je een flinke sub bij de monitor legt.

      Groeten

      Jack
      Powered by AudioMadness....

      Comment

      • Sammy8306
        • Jan 2007
        • 12

        #4
        Grappig inderdaad hoe sommige oplossingen voor 'problemen' lang niet altijd eenduidig tot een betere situatie leiden. Moet dan ook gelijk denken aan mensen die klaagden dat het geluid maar niet (significant)zachter werd, hoe ver ze ook naar achteren gingen zitten (door line-array). Wat niet wil zeggen dat dit slechte technieken zijn uiteraard

        Comment

        • Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

          #5
          ,.,.,.,.,.,.
          Last edited by Timo Beckman; 01-01-13, 11:13.

          Comment

          • joe
            • Jan 2003
            • 446

            #6
            He Timo,

            Volgens mij maakt het niet zoveel uit of die sub niet geheel omni is of wel. allebij de subs stralen evenveel naar achtere uit waarvan het 1ne signaal in fase gedraaid is dus een canceling.
            wat veel lastiger is, is als je met zulke subs een canceling probeert te krijgen om er 1 om te draaien.

            Wat mij een probleem lijkt is de diepte van die kasten.
            Als je de truuk doet van fase draaien en delayen krijg je wel het rendement in je 60hz maar op de 100 hz verlies je gelijk weer een paar db
            Dus gebruik je ze als sub en gooi je alles boven de 80hz toch naar de toppen is het zelfs goed om ze iets verder uit elkaar te zetten, gebruik je ze ook rond de 100hz is het niet zo mooi en gooi je nogal wat lucht trillingkjes weg.

            Wat je ook kan doen gewoon de voorste delayen en klaar, dan maar niet de gehele frequentie band gecanceld.


            Groeten,
            Marco
            Last edited by joe; 19-04-07, 22:43.

            Comment

            • Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

              #7
              ,.,.,.,.,.,.
              Last edited by Timo Beckman; 01-01-13, 11:15.

              Comment

              • Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

                #8
                Extra W8CS er tussen om het gebied tussen 80 en 130 op te vullen. De WSX'n steeds 2 op elkaar verdeeld voor de podiumrand met een 2 meter tussenruimte. Misschien dat je zoiets moet gebruiken.
                SR20DET

                Comment

                Working...