J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansound
    Dus deze tafels gaan we binnenkort veel zien

Denk het niet!!!
    Ook grote bedrijven willen een fatsoenlijke service op een mengtafel.
    Als dat net zo gaat als met de SRM450..........
    Sorry, ik was misschien niet duidelijk genoeg, de bedoelde tafels (vooral: de bedoelde categorie) waren de kleine tafeltjes, genre 19" modellen, met een 12-tal inputs. En blijkbaar waren deze tafeltjes (1402's) qua kwalitatief/ opbouw gezien (preamps, EQ-sectie, mogelijkheden etc) toch stukken boven de concurrentie uit. En ik zou dan toch kunnen denken dat ze, met een nieuw uitgebrachte 'live-desk' deze kwaliteit dan toch doortrekken.
    Ik verwacht (AED kennende) dat er toch voldoende garanties gegeven zijn voor back-service (en anders zal de 2ehands markt binnen een jaar overspoeld worden met deze tafeltjes...)
    Qua specificaties (gewoon afgaande op brochure) vind ik ze alleszinds veel aantrekkelijker opgebouwd dan pakweg een A&H of een venice, en komen ze enkel op hoogte van de soundcraft GB8 (vooral door de mogelijkheid van gebruik van zowel 8 aux'en en 8 groepen, bij dubbel gebruik (FOH en monitor)).
    Qua back-service e.d. heb ik eigenlijk te weinig ervaring mee, aangezien ik tot nu toe geen mackie-apparatuur in stock heb zetten, uitgezonderd van enkele versterkers vroeger (toen mackie nog verdeeld werd door EML, ondertussen audioXL).

Misschien maar rakelings relevant met het topic, maar zijn er mensen die praktijk-ervaring hebben met zowel de mackie onyx (3280) en de soundcraft GB8 ? Qua betrouwbaarheid, robuustheid, kwalitatief en klankkleur (aangezien soundcraft tegenwoordig ook behoorlijk goede producten aflevert...)
    --- watt ever you want ---

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_DM
    De mackie's zijn natuurlijk nog maar recent op de markt, terwijl de A&H toch al een 10(?)-tal jaar meegaat...
    Ik hoor van een aantal grote verhuurbedrijven toch dat, binnen hun prijsklasse, de mackie d'r als beste tafel uit een vergelijkingstest uitkwam (oa AED rent).
    niet alleen AED....

Standaard

die kleine tafels van mackie hebben ook individuele pre/post switches voor alle aux kanalen.
    Dus je kan zelfs met de 16 kanaals versie in 19 inch ter plaatse kiezen voor 5 monitors en een effect als je eens een extra monitor wil plaatsen.
    Of een extra effect send ten koste van een monitorkanaal als je een karaoke act hebt.

Dat vind ik een erg handige feature.
    lekker belangrijk!

Ingeschreven
    Apr 2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband
    die kleine tafels van mackie hebben ook individuele pre/post switches voor alle aux kanalen.
    Dus je kan zelfs met de 16 kanaals versie in 19 inch ter plaatse kiezen voor 5 monitors en een effect als je eens een extra monitor wil plaatsen.
    Of een extra effect send ten koste van een monitorkanaal als je een karaoke act hebt.

Dat vind ik een erg handige feature.
    Kleine tafels van Mackie ben ik al flink aantal keren tegengekomen.
    Ook de oude SR24.4 was al een heel leuk tafeltje met een prima klank.
    Heb zelf zowel een GL2200 als een SR24.4 gehad en inderdaad klinkt de Mackie warmer dan de A&H.
    Kwa klank inderdaad Mackie kopen!

Standaard

Hoi.
    Ik zit te denken aan een mackie onyx 24.4 tafeltje voor erbij, onder het motto net wat meer kanalen dan 16 wat vaak net te krap is maar toch een tafeltje waar je toch nog alleen mee op pad kunt vanwege afmetingen en gewicht enzo (met een compact kistje er om dan).

Wat ik zo gehoord heb hierboven is dat de mackie's:
    - een goede toonregeling hebben vergeleken met A&H (ik was al aardig tevreden met mijn GL2000 en GL3000 toonregeling).
    - goede preamps, ook ruisarm.

Wat ook handig is vind ik:
    - elke aux kan pre-post geschakeld worden (wel alle kanalen tegelijk)
    - ingebouwde compressor-unit (voor gebruik op een subgroepje handig extraatje)

Maar:
    service wordt discutabel genoemd, acceptatie is (nog) niet erg hoog.

Wie heeft er nog meer input over de onyx24.4 ?
    Laatst gewijzigd door purplehaze; 29-10-07 om 10:21.

Ingeschreven
    Apr 2006

Standaard

Als Mackie bij een professionele importeur zou zitten met een goede service dan had ik echt een Onyx tafel gekocht.
    Een Onyx 3280 naast een A&H GL2800 en dan eens met de toonregeling spelen, die onyx is veel mooier, veel directer en ook veeeel warmer.

Standaard

Ik vind het toonregeling argument wel belangrijk, service alleen als je het ook nodig hebt :-)
    Met name met mijn A&H tafels heb ik dat ook echt nodig gehad.
    (GL2000, Mixwizzard, GL3000). De A&H's vond ik altijd redelijk klinken maar het kan echt beter.

Maar het gaat me nu ff om een compact tafeltje met toch 24 kanalen wat toch goed klinkt en voor een relatief vrij lage prijs.

Standaard

Ook daar heeft mackie een onyx voor.
    Mackie Onyx 24 4. 2000,- euri

24 kanalen met 6 aux sends en 4 bussen. Voorts mic preamps met 48V fantoom, 4-bands Perkins equalizer en een ingebouwde compressor/limiter sectie.

Soundcraft LX 7 II 24 2000,- euri
    Uitgevoerd met de GB30 microfoon voorversterkers en toonregeling met semi-parametrisch midden. 7 bussen (4 groepen, mono en stereo master) met LED aanduiding, 6 Aux sends en fantoomvoeding per vier kanalen apart schakelbaar.
    lekker belangrijk!

Forum Rechten