J&H Shop - Alles voor op en rond het podium

Topic: Soundcraft K1

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard Soundcraft K1

Hoi

Ik ben op zoek naar wat commentaren over een Soundcraft K1. Hebben jullie er ervaring mee? Hoe is de sound? Hoe staat ie tegenover bijvoorbeeld een Midas Venice? Ik heb vernomen dat die K1 niet meer wordt gemaakt? Graag jullie mening.

Alvast bedankt

Ingeschreven
    Jul 2006

Standaard

K1 Gaat wel Heeft zijn nukken zeker als je hem 2de hands koopt . Insert ellende kanalen die dan weer wel dan weer niet willen .
    Klank is op zich goed maar check alles goed na als het een 2de hands is

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Ok, alvast bedankt, maar hoe komt ie uit tegenover de midas? Kan iemand mij dit vertellen?

Standaard

Ik heb de Venice en K1 naast elkaar gehad, vond/vind persoonlijk de K1 mooier en opener klinken..Ik vind de Venice persoonlijk er dof, in verhouding met de K1, om het zo maar ff uit te leggen...Ik heb dus gekozen voor een K1...een van de 2 laatste uit de voorraad... afgelopen juni...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Dit verbaast me wel enorm want ik heb nu al veel tafeltjes vergeleken (ook andere soundcraft modulaire systemen) en de midas kwam er altijd als het meest correcte uit met de meest "open" sound. Dus zeker niet dof. Nu wil ik die K1 van Soundcraft wel eens horen :-)

Nog mensen die ervaringen en meningen hebben over de K1?

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Kan dus zo'n beetje besluiten wanneer je voor de beste geluidskwaliteit en stabiliteit kiest en tevreden bent met beperktere mogelijkheden de voorkeur mag uitgaan naar de venice.

Standaard

Mijn ervaringen met de K1 zijn niet zo heel positief, ik heb de kwalen die door mijn voorganger-reageerders zijn genoemd op één tafel mogen meemaken.
    * Ik vind de EQ niet fijn werken.
    * Stereokanalen die niet meer naar de master willen routen.
    * L/R kan je niet als geheel naar mono routen, moet per kanaal.
    * De matrix heeft geen mogelijkheid om de master naar toe te routen, alleen de subgroepen kunnen er heen.
    * De headroom laat te wensen over.

De ideeën bij het onwerpen van de tafel zijn opzich niet verkeerd, ik vind (IMHO) de uitwerking niet heel goed geslaagd.

Oja, inserts heb ik dan nog niet zo veel last mee gehad
    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Ingeschreven
    Apr 2005

Standaard

De K1 is op zich erg ok, kijk alleen uit met wat oudere K1's. Zeker wanneer deze niet goed geserviced is kunnen er aparte dingen gebeuren. Bijvoorbeeld uitvallen van de fantoom tijdens een congres met diverse sprekers en een aantal Neumanns voor tafeldiscussies .

Voor de rest is er weinig negatiefs te melden. Klinkt redelijk goed, eenvoudig van opzet, genoeg routing mogelijkheden en goedkoop te verkrijgen.

Forum Rechten