DDX3216 niet meer leverbaar?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

    DDX3216 niet meer leverbaar?

    Ik heb net op enkele grote Duitse webwinkels aan't snuffelen geweest, en blijkt dat de DDX3216 niet meer leverbaar is.
    Weet iemand hier meer over? Is dit gewoon einde stock of wordt ie finaal uit productie genomen?

    Als dat laatste zo is kan ik misschien maar beter beginnen sparen voor een DM 1000 van Yamaha of een TT-tje van Mackie, want ik heb echt geen zin om terug te gaan naar analoog...

    Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    #2
    o1V van yamaha vind je 2dehands voor minder als de nieuwprijs van een behringer ding, dus ik denk dat dit ookwel een leuke oplossing zou kunnen zijn als je echt niet meer naar analoog wilt overgaan...

    mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      er is idd wat aparts aan de hand met behringer, want ook de processor (dcx2496) is niet meer uit voorraad leverbaar. En als er al een 50 naar europa komen staan er nog 950 in backorder.

      Ik denk dat er iemand wakker geworden is, en de kraan dicht heeft gedraaid.

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        welk merk processor is dat. Er is namelijk net een amerikaans bedrijf die een forse set naheffingen heeft verzonden voor het gebruik van hun software op processor-ic's.

        Als die behringers ermee vol zitten zou dat kunnen betekenen dat er bepaalde chips gewoon even slecht te krijgen zijn..
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

          #5
          Mijn verkoper vertelde me dat er sinds een paar dagen iets van een probleem is met loodimport in europa, en dat vooral behringer daar problemen mee heeft, omdat ze in alle fabrieken in China e.d. nu al hun apparaten moeten laten ombouwen. Het precieze verhaal ken ik niet, maar het schijnt de levertijd niet ten goede te komen...
          De groeten => Micha

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            Originally posted by Ibvee
            Mijn verkoper vertelde me dat er sinds een paar dagen iets van een probleem is met loodimport in europa, en dat vooral behringer daar problemen mee heeft, omdat ze in alle fabrieken in China e.d. nu al hun apparaten moeten laten ombouwen. Het precieze verhaal ken ik niet, maar het schijnt de levertijd niet ten goede te komen...
            nee, hoor, dat valt best mee, enne, dit speelt al vanaf januari.
            Schijnt idd een patent-schending te zijn.

            Comment

            • Hansound
              • Apr 2006
              • 832

              #7
              t zijn ook erg goede kastjes voor weinig poen

              Comment

              • luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

                #8
                ik had 2 dcx-2496 in backorder staan sinds midden november. Deze zijn een maandje geleden geleverd en opnieuw uit stock leverbaar. Ik weet niet of dit bij alle groothandels zo is...

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  er is sinds 1 januari een verbod op het loodhoudend fabriceren in europa en enkele andere delen van de wereld.
                  (zoek op de term ROCH)

                  Er dient dus loodvrij gesoldeerd te worden. Met enkele uitzonderingen zoals bij het maken van militaire apparaten. Echter ik ben er niet van overtuigt dat het verboden is om kant en klare met lood gesoldeerde apparaten te importeren zoals behringer doet. Wel is het heel snel onmogelijk aan het worden om aan componenten te komen die je niet loodvrij soldeert.

                  Een probleem van loodvrij solderen is trouwens dat je met een hogere soldeertemperatuur moet werken. Sommige componenten zijn hier niet blij mee. Tip van showband koop allemaal nog even snel een rol loodhoudende soldeer voor reparatiewerk
                  Last edited by showband; 04-07-06, 16:36.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

                    #10
                    heeft dat niet met rohs te maken (een eis waar de kleinmetaal en witgoed aan moet voldoen vanaf 1 juli dit jaar) houd in dat er geen zware metalen meer in de gebruikte onderdelen mogen zitten.Maar behringer kennende zal het wel een patentkwestie zijn
                    master-qsc en de rest

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      #11
                      Ik weet dat er in de auto-wereld elke 6 maanden een aangescherpte eis komt ivm 'zware' metalen. Ik weet ook dat een aantal importeurs met een sloot onverkochte auto's (dreigen) te komen zitten ivm deze lijsten. Dus dat verhaal van die metalen kan kloppen!

                      Comment

                      • pilot
                        • Nov 2003
                        • 267

                        #12
                        de auto industrie heeft gezegd er nog niet klaar voor te zijn die hoeven dus per 1 juli 2006 nog niet aan de eis te voldoen ,ik geloof dat ze een jaar uitstel hebben alleen de kleinere bedrijven met minder invloed hadden niks te zeggen en moeten dit jaar al aan die eis voldoen
                        master-qsc en de rest

                        Comment

                        • WinterS
                          • Jun 2006
                          • 102

                          #13
                          wat is er mis met dat lood? ok, het is een 'zwaar' metaal, maar dat kleine beetje in het soldeerwerk?

                          of willen ze ergens bovenop het lood voor zich om een 3de WO te voeren??
                          "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

                          Comment

                          • Dikke Foaf
                            • May 2003
                            • 618

                            #14
                            In 2002 vervaardigden het Europarlement en de Raad van Europa (die de nationale regeringen vertegenwoordigt) twee richtlijnen uit, genaamd 2002/95/EG en 2002/96/EG, die onder de namen ‘RoHS’ en ‘WEEE’ bekend zijn geworden.




                            [FONT=&quot]Onderdelen en printen die niet conform de regel zijn, mogen na 1 juli 2006 wel als reserveonderdeel of voor reparatie van apparaten die voor de peildatum zijn verkocht, worden gebruikt. Verder is loodhoudende soldeertin ook voor servers en geheugensystemen toegestaan (tot 2010) en in verschillende gebieden van de telecommunicatie. Omvangrijke uitzonderingen gelden bijvoorbeeld voor apparaten met militaire toepassingen.

                            Voor de hobbyist blijft alles bij het oude, deze mag gewoon blijven loodhoudend solderen.

                            Zoek ook maar eens op welke schadelijke effecten lood op het menselijk lichaam heeft. Het gaat niet alleen over lood trouwens, maar ook over [/FONT]kwik, cadmium en andere stoffen die bijvoorbeeld in kabels en behuizingen hun toepassing vinden.

                            De temperatuursverhoging voor loodvrij solderen is nu ook niet het ergste, als je het goed kan en kleine oppervlaktes doet, kan het zelfs op de standaard 380°.
                            De meeste bedrijven zitten in de overgangsfase, volledig loodvrije borden en loodhoudende borden samen in productie.
                            (Ik zit beroepsmatig in de pcb-bestukking/assemblage

                            Maar dit alles heeft er volgens mij geen reet mee te maken.

                            Ik weet wel dat de dcx2496 er bij thomann een maand heeft uitgelegen, maar staat nu weer gewoon in de cataloog, reden ken ik niet.
                            Last edited by Dikke Foaf; 06-07-06, 19:13.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Zou dit iets te maken hebben met de ADA-8000 history?

                              Comment

                              Working...