PAL ET 2574. kopen of niet?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

    PAL ET 2574. kopen of niet?

    hoi mensen, ik heb de grote vraag: is het slim deze kasten te kopen?

    Hieronder wil ik 2 wharfedale pro model evp 18SB zetten.

    Dit zijn 18" subs 800 Watt RMS 4 Ohm

    PAL ET 2574.
    1600 watt RMS
    2 x 15"wooder 1 x 2"middriver 1 x 1"bullit
    38 tot 20 Khz.
    102 db/w/m.
    134 db max spl.

    kent iemand het merk ?

    ow ja wat ik er mee wil:
    discotjes middelmaat of wel tot 500 man
    versterking van spraak.
    soms kleinbeetje zang der over. maar is niet belangrijkste!
    Last edited by Gast1401081; 10-05-06, 21:37.
    groetjes,
    Bas
  • Decitech
    • Mar 2006
    • 63

    #2
    Denk dat je dan een beetje erg veel overkill hebt tegenover de wharfedale. Daarbij kan ik opmaken uit de specs dat het gaat om fullrange speakers. Vandaar dat ik denk dat je de speakers niet op de goede manier gaat benutten, de prijs is goed naar mijn mening. Hier zal je in ieder geval jaren plezier van hebben, maar bedenk wel dat het niet echt topkasten zijn, of in ieder geval niet echt een ideale topkast voor boven de wharfedale's. Hoe wil je die gaan versterken? 1600 watt rms? Is niet niks, hou daar rekening mee, een simpele 12/1 inch topkast zou al een betere oplossing kunnen zijn, daar tegenover zit je wel met het probleem ''mocht je heel snel gaan uitbreiden dan zullen die tops aan vervanging toe zijn, en dat heb je met deze pal niet''.
    Last edited by Decitech; 10-05-06, 21:37.
    "If you like the resonsance you're going to bounce''

    Comment

    • HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 650

      #3
      Pal komt uit de zelfde stal als C-Mark. Er is iemand in Bodegraven die dit spul ( zelfde speakers met bijbehorende baskasten en nog wat line-array speakers van dit merk ) verkoopt. Verder is dit "2,5" weg systeem niet echt super voor spraakversterking en zou ik het beperken tot muziekversterking.
      Ik heb ze bij hem gehoord en ik moet zeggen dat het op zich niet slecht klinkt , ik vraag me alleen wel af hoe "realistisch" deze spec's zijn. .
      Als ze kloppen dan heb je, met de juiste versterkers, een bijzonder goede fullrange speakers voor een hele aardige prijs.
      Let ook wel op het gewicht, deze jongens zijn niet licht.

      Als je dit samen met de wharfedales wil gaan gebruiken voor feesten tot 500 man, vrees ik dat je echt nog wel te kort komt.

      De wharfedales EVP-S18B heb ik zelf ook en gebuik ik samen met 4x evp-s15 en dat stuur ik aan met 2x Ep2500. Hier doe ik feestjes tot max.150 man mee.

      Tops zullen best geschikt zijn voor zoiets maar ik denk dat je dan aan andere baskasten moet denken ( en dan nog 4 stuks ook i.p.v. 2 )
      Last edited by HR Soundproductions; 11-05-06, 07:44.

      Comment

      • BAJ productions
        • Jul 2003
        • 587

        #4
        sorry beetje fout van mij. heb er 4 van deze subs. en wil per kant dan 2 van die toppen er op gaan zetten. of wel 2 om 2

        in geval ik ze koop geef ik ze maar 1000 watt rms stuk. zou dit genoeg zijn voor beetj output? verder heb ik een stuk goed koper een aanbieding.

        [FONT=Arial][FONT=Arial]Ik heb een set staan bestaande uit 4x eminince top van 500w rms 8ohm, rendement 101db/w[/FONT][/FONT]

        [FONT=Arial][FONT=Arial]max[/FONT][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial] spl 127,5db[/FONT][/FONT]
        [FONT=Arial][FONT=Arial]is 15" 1" dacht ik[/FONT][/FONT]
        [FONT=Arial][FONT=Arial][/FONT][/FONT]
        [FONT=Arial][FONT=Arial]zou ik hier een tijd wat aan hebben? en komt dit richting de 500 man[/FONT][/FONT]
        groetjes,
        Bas

        Comment

        • HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

          #5
          Als ik jou was zou ik voor de 4 tops gaan. Rendement hiervan is goed ( als het klopt ). Samen met de 4 stuks baskasten en de 4 tops die je nu wilt kopen kun je redelijk goed spreiden en je tops komen lekker hoog als je de twee baskasten per kant op elkaar zet. Daarbij is de set te splitsen, d.w.z. kleinere set-up nodig, neem je 2 baskasten en 2 tops mee, hiermee ben je dus flexibeler als met de PAL's als tops.

          Of je hier 500 man mee gaat redden? Ik denk het nog steeds niet. Gevoelsmatig ( want de tops ken ik niet ) denk ik dat je voldoende hoog zul kunnen maken, maar het laag zal niet voldoende "dragen" voor zo'n grote groep. Ik denk overigens wel dat je een heel eind zal komen met de set-up van 4x bas en 4x top ( is nog wel afhankelijk van een aantal factoren zoals, vorm van de zaal, hoogte, soort feest , hoeveelheid mensen op de dansvloer etc.). Maar ja, de praktijk heeft veel verschijningsvormen, dus ik zeg, probeer het gewoon en kijk ( en daarna weet ) hoever je komt.

          Comment

          Working...