F.O.H. mixer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    F.O.H. mixer

    Wat is vandaag de dag een goed geaccepteerde F.O.H. mixer? Voor 'normale' klussen, dus geen Pinkpop, Parkpop o.i.d. En wat doet het goed in de 'dry-hire' Dus niet alleen de Midas H serie of XL...of MH3,4,5 enz...Zoekt het eigenlijk in de wat kleinere tafels...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Rock On
    • Jan 2004
    • 250

    #2
    Ik heb na het geëmmer met de EQ van de GL 2200 laatst uitstekend gewerkt met de opvolger ervan, de GL 2800 van A&H. Ik kon daar maar één echt punt van kritiek op vinden: de laatste (stereo!) auxgroep heeft geen AFL. De rest van de 10 wel! Idioot gewoon. Verder heeft dit apparaat mijn mening over dit merk wel iets naar boven bijgesteld.
    Daarnaast blijven de Soundcraft K2 en 3 (en SeriesII) het ook goed doen. Ik moet zeggen dat ik verder (helaas) niet veel anders tegen kom. Af en toe heb ik mazzel met een Harry of een MH, maar daar blijft het bij.
    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

    Comment

    • Barthez
      • Dec 2003
      • 256

      #3
      Je bedoelt in de lijn van crest x-eight / lmx, A&H ml3000, e.d. ?

      Persoonlijk ben ik erg te spreken over de Midas Verona en de Siena, alhoewel die misschien alweer een segment hoger liggen dan wat jij bedoelt..

      Deze tafels zijn goed werkbaar, niet duur, en kwalitatief nog weinig te klagen gehad (ten opzichte van de kosten)...
      Goed plan! ...doen we niet!

      Comment

      • Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

        #4
        Yamaha PM series, Soundcraft K1/2/3. Crest X-eight is ook wel ok, maar in die prijscategorie is er een hoop spul dat gewoon beter in de markt ligt zoals de Verona en Siena van Midas.
        Lid van het Front tegen zijlicht

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          recent geaccepteert spul verhuurbare instap in 19 inch (voor kleinere bezetting): A&H mixwizzard, crest en mackie 16 kanaals

          en K soundcraft, of 2200/3300 A&H en de midas instap serie.

          Voor onbemand verhuren zou een powered dynachord nog wel eens een goede kunnen zijn. Zeer geaccepteert door coverbandjes.

          Voor dry hire zijn setjes zoals soundcraft gigracks met twee speakers nog steeds een uitstekend concept. Dit soort spul is nog steeds veel gebruikt. (dynachord / peavey / mackie allemaal hebben ze van dit soort zangtops. En tot je een echte pa nodig hebt is dit alles wat een band hoeft te hebben. En vaak het enige wat ze snappen. Ook omdat veel oefenruimtes dit soort setjes heeft staan.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

            #6
            Hier een GL4 32kanaals, 10aux en 8 groepen, geen geklaag en al wat vrij grote klussen (foh/mon) mee gedaan. Niets dan lof.
            PSL Bvba powered by
            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
            Yahama LS9-32 / MC7L-48
            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              Originally posted by Olaf Duffhuës
              Wat is vandaag de dag een goed geaccepteerde F.O.H. mixer? Voor 'normale' klussen, dus geen Pinkpop, Parkpop o.i.d. En wat doet het goed in de 'dry-hire' Dus niet alleen de Midas H serie of XL...of MH3,4,5 enz...Zoekt het eigenlijk in de wat kleinere tafels...
              Voor het kleinere werk hebben de volgende mengtafels mijn voorkeur , superieure kwaliteit en goed betaalbaar, heb zelf de ONYX 1620 besteld na veel testen en vergelijken met andere merken !



              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

                #8
                MH3 is een beetje overal aan het inburgeren.
                EML en Imec hebben in België reeds enkele rondtouren.

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #9
                  Ook Purple heeft inmiddels een aantal MH3's van Soundcraft in gebruik.

                  Ik heb er zelf ook een keertje mee mogen werken en dat beviel prima moet ik zeggen. Het gebruiksgemak en de geluidskwaliteit zijn prima in orde.

                  Comment

                  • jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

                    #10
                    Originally posted by PowerSound
                    Hier een GL4 32kanaals, 10aux en 8 groepen, geen geklaag en al wat vrij grote klussen (foh/mon) mee gedaan. Niets dan lof.
                    Ik denk dat je een GB8 bedoeld:
                    (mijn GB4/24 heeft 8 auxen en 4 subgroups, vandaar de 4 in GB4)

                    Maar desondanks een simpele rechttoe/rechtaan mengtafel, wel mis ik eental extra stereoinputs... Zitten er standaard 2 met auxen/eq/fader/mutes en 2 alleen met pot naar l/r 1/2 3/4

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #11
                      Ik kan het misschien verkeerd begrepen hebben , maar ik dacht dat Olaf het over iets kleinere tafels had
                      zie zijn openings post
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        Het zou misschien wel handig zijn om wat meer info te krijgen over wat hij nu precies zoekt. Hoeveel kanalan, auxen, subgroepen, budget ??

                        Comment

                        • sandur
                          • Oct 2005
                          • 85

                          #13
                          Werk sinds een tijdje met de GL2400, de directere opvolger van de GL2200 van A&H. Erg fijne tafel, werkt lekker en oa verkrijgbaar in 16-24-32-40 kanaals.

                          De matrix functie van deze serie is wel erg fijn!

                          Comment

                          • Ibvee
                            • Nov 2002
                            • 714

                            #14
                            Originally posted by jakkes72
                            Ik denk dat je een GB8 bedoeld:
                            (mijn GB4/24 heeft 8 auxen en 4 subgroups, vandaar de 4 in GB4)
                            2 Jakkes:
                            Allen&Heath heeft de GL serie, en de GL4 is daar als het goed is een ouder model van. Volgens mij heeft ie het dus niet over een soundcraft.
                            De groeten => Micha

                            Comment

                            • jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

                              #15
                              Originally posted by Ibvee
                              2 Jakkes:
                              Allen&Heath heeft de GL serie, en de GL4 is daar als het goed is een ouder model van. Volgens mij heeft ie het dus niet over een soundcraft.
                              Daar zou je inderdaad een goed punt hebben, niet aangedacht.
                              Ik neem aan alleen dat er naar een nieuwe mixer gezocht word?

                              Comment

                              Working...