PROFESSIONELE Monitor set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcel83
    • Jan 2006
    • 8

    PROFESSIONELE Monitor set

    Ik moet voor een stichting ,waarvoor ik vrijwilligers werk doe, een hele nieuwe professionele podium geluidset optouw zetten. we zijn al een heel eind met bedenken maar ik wil graag van jullie weten of jullie nog leuke weetjes hebben. Vooral van die : Do's and don'ts....

    P.A. is al geregeld dus alleen Podium geluid.

    Het gaat om een podium van 25 breed bij 5 diep en 1meter30 hoog. Het moet een permanente opzet zijn.

    Band bestaat uit:

    Electrische drum
    percussie
    bas
    gitaar
    synthesizer
    piano
    20 zangers
    2x trompet
    fluit
    leadzanger

    Alvast hartelijk bedankt.
    Marcel
    Last edited by marcel83; 30-01-06, 00:08.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Mag ik vragen wat je voor de rest allemaal al in gebruik hebt. Misschien kunnen we het daar mooi op aan laten sluiten.

    Ook enige info voor het budget is gewenst.

    Comment

    • marcel83
      • Jan 2006
      • 8

      #3
      Nou voor de PA hebben we een RENKUS HEINZ set die door de zaal hangt helemaal met een computersimulatie afgeregeld( en op gehoor natuurlijk).

      Het buget tja dat weet ik ook niet helemaal maar ik moet dingen voorstellen en dan wordt het zalmaar zeggen af gekeurd of goed gekeurd, we zijn een stichting en moeten alles van giften krijgen maar geluid is een belangrijk ding dus dat moet wel goed. Renkus heinz is een heel goed systeem en behoorlijk prijzig, dus nu moeten we op het podium ook goed spul hebben.
      6x Renkus-Heinz TRX 81 (2x als sidefils)en(4x voor boven Balkon)
      2x Renkus-Heinz TRX 151 (foto)

      Sub PNX 212 (foto)

      hoop dat dit de info een beetje is wat je bedoelde.
      Groetjes Marcel

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        Hoi Marcel,
        Hmmm zaalset van RH wellicht is het dan een goed idee om dan in de RH hoek te blijven.
        Je hebt nu ook Qube audio dat wordt gemaakt bij RH en is toch ook wel erg goed.
        Je kunt vast eens ff kijken op www.Qubeaudio.com

        Je kunt me ook mailen als je meer info wil.

        grtz, Michel

        Comment

        • Rookie
          • Nov 2004
          • 104

          #5
          Originally posted by marcel83
          P.A. is al geregeld dus alleen Podium geluid.

          Het gaat om een podium van 25 breed bij 5 diep en 1meter30 hoog. Het moet een permanente opzet zijn.
          Ik zou eerst eens deftig na denken over wie er monitors nodig heeft enz ik neem toch aan dat je aparte monitor mix doet Wat wil je dan eigenlijk weten merken ? Of gewoon hoeveel enz.

          De gewone PA daar zitten al je micro's ook al bij in ?

          Grtzzzz
          Er is altijd iets wat je kan bij leren

          Comment

          • marcel83
            • Jan 2006
            • 8

            #6
            Ja we hebben een heel apparte monitor mengtafel en een PA, dus elke monitor krijgt een eigen mix.
            We splitsen op de goed mannier de multikabel onder het podium naar de PA en podium.

            Wat ik wil weten: wat zouden jullie doen bijvoorbeeld (zouden jullie alle vocals In Ear geven of gewoon 4 monitoren en hebben jullie ervaring met muzikanten die overgegaan zijn op In Ear en hoe beviel dat? zou de electriche drum een koptelefoon moeten nemen of toch een monitor?

            De band staat links op het podium en de zangers rechts.



            Wat voor merk IEM (In Ear Monitor) hebben jullie gebruikt? Draadloos dan he.

            en Wat is nou een goed PROFESSIONEEL merk voor podium versterking (speaker en versterker).

            En hebben jullie dingen waarvan je zegt dit moet je echt doen of juist niet???

            oja en hoe geven jullie de dwarsfluit een mic, vroeger deden we gewoon een mic op standaart maar zijn daar ook mooie speciale clips voor???

            Jemag ook de tekening kopieeren en jou idee er in tekenen!!!
            Sorry dat die tekening zo amateuristisch is moest em ff snel tekenen.
            Helaas mag de indeling van het podium niet anders worden maar heb je een idee waarom je het toch wel zou doen vertel het me alsjeblieft.
            Gegroet Marcel

            Comment

            • shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

              #7
              drummer: koptelefoon geven met een gedraad beltpackje,
              zangers: links en rechts een monitor (eventueel voor in het midden ook nog 1)
              leadzang: die kun je idd misschien het best draadloos in-ear geven (sennheiser ew 300).

              piano en synth: tsja wat wil je zelf, je kunt ze op in-ear zetten, maar een floortje kan ook.

              ik zou zeggen, ga wat experimenteren, en vraag het ook aan de artiesten zelf wat ze zouden willen gebruiken (in-ear of floortje)

              misschien ook niet geheel onbelangrijk: hoeveel sends heeft de tafel? of heb je misschien een link naar je monitortafel?
              Last edited by shure-fan; 30-01-06, 18:06.
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

              Comment

              • Rookie
                • Nov 2004
                • 104

                #8
                Ik zou zeker niet iedereen van het koor in-ears geven want als je dan een stereo mix wil sturen aardig wat kanalen. Ik zou het voor het koor houden op floortjes.
                - Voor de drummer idd best koptelefoon anders heb je alleen maar meserie meer als je met je overheads percussie doet.
                -Ik zou wel gaan voor lead met in-ears maar kan je best aan zanger(s) zelf vragen.
                -er bestaan idd speciale mic voor dwarsfluis deze kan kleven of bevestigen op de dwars fluit maar zoals steeds geld het als het budget dit soort "uitspattingen" niet toe laat kan je ook gewoon mic gebruiken.
                -Idd spijtg van het podium beste is om genoeg spreiding ertussen te voorzien omwil van mee pikken van ongewenste signalen
                -voor de rest zou ik zeggen als shure -fan proberen en ja afspraken met je muzikanten
                Grtzzz
                Er is altijd iets wat je kan bij leren

                Comment

                • neeltje
                  • Apr 2003
                  • 295

                  #9
                  tja,
                  die bende zangers allessinds niet allemaal appart een iem geven, maar enkele floortjes of speakers op statief zouden hier wel leuk zijn.
                  Het bandje zou ik toch op floortjes zetten als ze dat gewend zijn. Professionele merken: Synco, Renkus, eaw, d&b, meyer, nexo, ... en voor de amps is er crest en labgrupen
                  De zanger zou ik indien hij dat wenst gerust een iem-setje geven, maar dan wel een shure psm 600/700. Als je echt profi wil gaan zou ik er allessinds geen sennheiser evolution toestanden bijhalen.
                  De drummer kan je misschien best een koptelefoon geven (sony of sennheiser), gecombineerd met een shaker (aura of zo) en bijhorende versterker.
                  Voor het koor is het misschien makkelijk om te werken met koorsetjes: 2 of 4 mics die gesplit worden met 600 ohm weerstandje. Deze zijn kant- en klaar te huren bij bvb ampco.
                  "En Go"

                  Comment

                  • robski
                    • Jul 2005
                    • 98

                    #10
                    Hoi Marcel,

                    Natuurlijk the sky is the limit en alles wat je verzint bestaat in een A merk en een bokkiwokki uitvoering.
                    Iedereen kan je nu gaan bestoken met merknamen en het al dan niet aanschaffen van een H3000 om 20 monitormixen te maken.

                    Dit lijkt me onzin! Want als jij binnen jullie club bent belast met het uitzoeken en opstellen van een voorstel zijn allerlei hightech oplossingen niet aan jullie besteed, of ga je er ieder optreden een technicus bij huren?

                    Zoek naar een oplossing die past bij jullie situatie en stel je vraag dus ook zo dat je daarbij passende reacties krijgt.

                    Beschrijf de spullen die je nu hebt, noem merken en types zodat bij die materialen aansluitende suggesties kunnen worden gedaan. A-merk floors ampen en in ears is bullshit bij een beringhertafel van 7 jaar oud met 4 auxen.

                    Het is een stichting en die heeft een doel waarbij muziek een rol speelt. Geef het geld uit om dat doel te verwezenlijken niet om in ears aan te schaffen voor mensen die 1 keer in de drie weken optreden.

                    als laatste: heel goed dat je advies en info verzamelt maar als je substantieele bedragen uitgeeft mag je van degene die dat levert meer verwachten als een aantal kartonnen dozen en zoek het verder maar zelf uit.

                    Zoek dus naar een bedrijf waar je als stichting vertrouwen in hebt om samen naar een oplossing die binnen het budget past te zoeken.

                    bijbehorende vraag: Waarom kun je niet te raden gaan bij de leverancier van de spullen die je al hebt? Als je nu blij bent met de goede multikabel oplossing kan die je toch ook helpen bij je monitor vragen?

                    Succes,

                    Robski
                    Robski

                    my password keeps me newbie forever

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #11
                      Bedenk wel dat als je de drummer een koptelefoon op geeft, je voor de rest van de band nog wel drums op de monitoring moet zetten, aangezien ze anders niks horen, dus wellicht is een floortje bij de drums toch nog niet zo gek ??

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #12
                        Originally posted by MarkRombouts
                        Bedenk wel dat als je de drummer een koptelefoon op geeft, je voor de rest van de band nog wel drums op de monitoring moet zetten, aangezien ze anders niks horen, dus wellicht is een floortje bij de drums toch nog niet zo gek ??
                        Drums bij anderen op monitors zetten? Bij een kooruitvoering?
                        Bedoel je antigeluid?

                        Drums hoor je zolang je niet in ahoy staat altijd prima hoor. 'overprima' als ik het wat precieser zou zeggen.
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

                          #13
                          Originally posted by showband
                          Drums bij anderen op monitors zetten? Bij een kooruitvoering?
                          Bedoel je antigeluid?

                          Drums hoor je zolang je niet in ahoy staat altijd prima hoor. 'overprima' als ik het wat precieser zou zeggen.
                          Ze maken hier gebruik van een electronisch drumstel, dat je dus alleen maar over de monitoring (en de zaalset) zult horen.

                          Comment

                          • 4uss
                            • Aug 2005
                            • 578

                            #14
                            Originally posted by marcel83
                            Het gaat om een podium van 25 breed bij 5 diep en 1meter30 hoog. Het moet een permanente opzet zijn.
                            Misschien niet heel relevant (behalve dan qua reflectie) maar hoe kan een podium ooit 1m30 hoog zijn? Of is dat de hoogte van het podium t.o.v. de grond? Anders passen de muzikanten er denk ik niet op .

                            En met een podium van 25x5 zul je idd een Electronisch Drumstel wel moeten monitoren, anders hoort de rest op het podium de drums via de zaal (en ge'plok' rechstreeks)

                            Comment

                            Working...