inkel ma 620 versterker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bikemouse
    • Apr 2003
    • 5

    inkel ma 620 versterker

    hallo ik heb deze versterker sinds korte tijd 2e hands in mijn bezit. heb er geen gebruiksaanwijzing of iets dergelijks bij gekregen vandaar mijn vraag: op de bovenkant staat wat info over aansluitingen en vermogen, lees alleen 4ohm en 8ohm. zou deze versterker ook op 2,6ohm draaien (3 luidsprekers van 8ohm paralel) per kanaal. moet ik dit proberen of is dit direct schadelijk??

    misschien is dit een domme vraag maar uit ervaring met huis tuin en keuken audio weet ik dat op vele 4 kanaals versterkers staat 8 of 16 ohm per kanaal en dan staat in de gebruiksaanwijzing als je maar 2 kanalen gebruikt i.p.v. 4 dan zouden er ook luidsprekers van 4ohm op kunnen. dus de info op het apparaat is niet altijd alles!!


    alvast bedankt,

    Bikemouse
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

    #2
    2 ohm niet doen. Bij je huis-tuin-keuken versterker; vaak heeft zo'n versterker in principe slechts 2 uitgangen, echter kan je idd 2 paren luidsprekers eraan hangen (niet altijd, vaak wel..).
    Mit freundliche grube,

    Edie

    Comment

    • padoog
      • Oct 2005
      • 68

      #3
      Een MA-620 kan max 2x 4ohm draaien (300 watt rms), en in bridged 8 ohm (600 watt rms)

      Comment

      • Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

        #4
        Je kan het altijd proberen en het zou ook moeten lukken als je niet te luid speelt.
        Het probleem zit em in de beveiliging. Hierbij wordt meestal de stroom gemeten die uit je amp komt. Gaat deze over een bepaalde waarde valt het relais af. Bij 2,6ohm zit je sneller aan deze threshold dan bij 4ohm.
        Een ander probleem is warmtedissipatie. De eindtrap is niet berekend om meer vermogen te dissiperen dan hij moet op 4ohm.
        Dit zou dus moeten werken zolang het volume en de warmte binnen de perken blijft, doch is het beter van het niet te doen (kans op stukken enz).

        Comment

        • discomidway
          • May 2005
          • 140

          #5
          En is het ook niet zo als je hem minder weerstand geeft duzz bv 2,6 ohm dat ie warmer word.
          Want dat zou nie gunstig zijn voor die amp want die word al zo warm zeg maar.

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Ik heb de 420 (en de manual van de MA-serie). 2 Ohm zou ik niet doen, 4 Ohm is het laagste wat ermee kan.
            Als je naar 2 Ohm wilt, moet je bij duurdere klassen versterkers kijken (van QSC bijvoorbeeld).

            Comment

            • bikemouse
              • Apr 2003
              • 5

              #7
              ok ik weet genoeg niet doen dus, dan word het maar wat serie en paralel zetten zodat ik tussen de 4 en 8ohm uitkom eventueel nog hoger zelfs. is maar voor de carnaval maar het zou toch zonden zijn als ik hem kapot maak. heb wel wat prijsjes op marktplaats gezien en dan kan ik alleen maar zeggen dat het een echt koopje was dus zal ik er maar zuinig op zijn!!

              in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties

              van mij mag er een slotje op


              groetjes,

              Bikemouse

              Comment

              • wout
                • May 2003
                • 100

                #8
                Ik heb ook 2 stuks van deze inkels.. Ik zou ook niet lager gaan dan 4 Ohm. Ik speel al een hele tijd op 4 ohm bridge zonder problemen maar wel MET koeling want het is echt wel nodig. Ze worden echt wel warm.. Heb 2 ventilatoren in de flightcase geplaatst en ze worden nu niets meer warm.
                The leader knows, Dateq
                The leader knows, Dateq!

                Comment

                • Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

                  #9
                  Flupke, als je in 4ohm bridge speelt is dit hetzelfde als stereo 2 ohm.
                  Je geeft dus zelf aan dat het kan, mits de extra koeling.

                  Comment

                  • wout
                    • May 2003
                    • 100

                    #10
                    Idd ja, maar in bridge (had ik in gedachten) dus niet lager dan 4 ohm
                    The leader knows, Dateq
                    The leader knows, Dateq!

                    Comment

                    • Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

                      #11
                      In brigde op 4 ohm? Ik zou het niet doen.
                      Mit freundliche grube,

                      Edie

                      Comment

                      Working...