Crown XS 1200 ervaringen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mpac
    • Nov 2005
    • 17

    Crown XS 1200 ervaringen?

    Bij een grote Rdamse grutter staat de crown xs1200 voor een leuke prijs.
    Is iemand bekend met deze amp 2x1100 bij4 ohm.
    Heb in het forum en op internet wel wat dingen gevonden maar geen reviews of userervaringen.
    Wil deze amp evt. gebruiken op mijn setje 3-15 dynacord/15 F100 lo, en dan op 4 ohm belasten passief.

    Ken dit?[?]
    Met het weekend voor de deur!!
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    #2
    ik heb er zelf 1 in het bezit en ben er dik tevreden over.

    Ik heb gekozen voor deze versterker omdat ik een vrij zware wou voor een redelijke prijs.(ik heb gezocht naar soortgelijke merken/klasse met een hoog vermogen maar ik kwam dan stukken duurder uit, versterkers van AD, ev, en nog wat merken telkens rond de prijs van 1800 euro)en aangezien mijn goede ervaringen met crown kwam ik bij deze serie terecht.

    Ik gebruik hem niet elk weekend maar meer om hobbymatig feestjes mee te draaien. Ik heb hem zowel buiten als binnen gebruikt en geen problemen mee gehad.Ik heb hem ook wel eens z'n 12 uur achter elkaar gebruikt op 4 ohm. Hij werd weinig warm en stond toch voluit te blazen. Verder valt het gewicht niet tegen,ook wel prettig als ie een keer naar boven moet.

    Verder gebruik ik hem passief op 4 en 8 ohm om baskasten aan te sturen (eigtheen sound basreflex) en het het gaat voor mij hard zat.ik heb afgelopen weekend nog een feestje gedraait voor +- 150 man ( 1 sub aan een kant) en ik stond nog onder de helft te draaien.

    Tja voor mij een versterker die prima aan mijn eisen voldoet. Zelf heb ik hem uit duitsland vandaan ( www.musik-produktiv.de ) daar is die nog effe goedkoper. zo rond de 1050 uit mijn hoofd. ik had wat meer spulletjes nodig en tevens een leuk midagje uit om daar eens rond te neuzen. dus het was ook de moeite om er is heen te rijden

    mocht je meer vragen hebben ik hoor ze graag

    Comment

    • arie
      • Feb 2003
      • 550

      #3
      Als ik jou was had ik voor dat geld een goede tweedehand eindtrap gekocht bijfoorbeeld een crest pro 8001 of ca 12 qsc mx3000, dan heb je meer kwaliteid voor het zelfde geld, voordeel is dan ook nog dat je op een goede tweede hand bak bijna niks meer afschrijft, de kop is er immers al vanaf.groeten arie

      Comment

      • Victor
        • Aug 2000
        • 54

        #4
        Bij de bakken die jij noemt kan je wel je rug vervroegd afschrijven :-(

        Bovendien: om nou een nieuwe amp (met garantie) te gaan vergelijken met een gebruikte waarvan je niet weet of hij helemaal goed is.
        Groeten,
        Victor Noordland

        Comment

        • arie
          • Feb 2003
          • 550

          #5
          citaat:Geplaatst door Victor

          Bij de bakken die jij noemt kan je wel je rug vervroegd afschrijven :-(

          Bovendien: om nou een nieuwe amp (met garantie) te gaan vergelijken met een gebruikte waarvan je niet weet of hij helemaal goed is.

          Weet wel dat je dan een boel meer kwaliteid hebt, en van een crest is zeer makkelijk te zien in wat voorn staat zo'n eindtrap is.Ook denk ik dat, omdat je hem niet zo vaak zult gebruiken/verplaatsen het gewicht geen probleem zal zijn.(wat is nu 35kg!)ik heb zelf ook een aantal jaren met crest gewerkt zowel pro serie als ca serie en we hebben er nooit geen problemen mee gehad, we zijn nu overgegaan naar labgruppen omdat we meer power wouden en de crest pro serie (oude versie) op dat moment niet meer gemaakt werd.Groeten arie

          Comment

          • mpac
            • Nov 2005
            • 17

            #6
            Hoi,

            Het gaat mij inderdaad om de combinatie gewicht en prijs/kwaliteit.
            Volgens mij is het ook geen slecht ding maar ga m vrijdag ff beluisteren cq aanschaffen.
            Ik heb nu een 2x1000 eindbak is best ok maar weegt wel 40kg en is jaartje of wat oud dus wel toe aan iets nieuws.
            2x1100 is voor mij wel genoeg aangezien er 4x zang / 2x toetsen / drums in de mix met basdrum en 2x overhead.
            De rest gaat veelal over de backline 2x gitaar en bas.
            als we groot gaan huren we meestal inclusief engineer.

            En naar duitsland ga ik alleen als het echt moet Nederlands elftal of zo.... hahaha kidding.Binnenkort ga ik er wel een x langs likt me wel een aardige toko.

            gr en bedankt voor jullie mening.
            Met het weekend voor de deur!!

            Comment

            • jens
              • Aug 2004
              • 1067

              #7
              Ik heb nogal slechte ervaringen met versterkers 2e hands kopen.....dus daarom heb ik gekozen voor een nieuwe omdat ik dan gewoon weet wat er mee gebeurdt. wil niet zeggen dat 2e hands slecht is maar apperatuur zoals mixers cd spelers versterkers vind ik altijd wel een beetje link er kan heel wat mis mee wezen maar daar kom je pas achter als je hem thuis eens openschroeft.....tja en naar een beetje garantie ken je wel fluiten.....

              lichteffecten trussen of weet ik veel....ben ik best wel voor te porren....

              Comment

              • mpac
                • Nov 2005
                • 17

                #8
                Hoi,

                Ja jens daar heb ik ook wel eens problemen mee gehad.
                Kijk bij een auto trek je de kap ff open je luistert ff e je let op bepaalde zaken.
                Maar met electronica vind ik het ook lastig.Ik heb een x een powered mixertje gekocht zag er prima uit maar een maand of wat later kon ik met een brandblusser aan de gang in onze oefenruimte.

                duss denk dat ik ook voor nieuw ga, maar daarna zal ik toch mn eigen ampjes moeten verkopen) maar daar weet ik van dat die goed zijn.


                gr mart,
                Met het weekend voor de deur!!

                Comment

                • arie
                  • Feb 2003
                  • 550

                  #9
                  je kunt als je de eindtrap komt kopen toch ook gerust de kap er eens afschroeven, als je dan weet waar je op moet letten is er toch niks aan de hand?Ik heb zeer goede ervaring met tweedehands, nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de meeste mensen waar ik ooit tweedehand van gekocht heb ook goed ken dus dan weet je vaak ook wel wat er met het spul gebeurt is.Kijk als iets haalt uit de verhuur bij een grote jongen weet je dat er veel mee geracht is, haal je het bij de plaatselijke disco boer dan weet je ongeveer wat er mee gebeurd is.Als ik jou was had ik zeer zeker tweedehand ook als optie gehouden, over het algemeen kun je dan kwalitatief gewoon net een stapje hoger voor het zelfde bedrag krijgen.Groeten arjan

                  Comment

                  • mpac
                    • Nov 2005
                    • 17

                    #10
                    hoi,

                    Als je inderdaad de geschiedenis vh spul kent is het allemaal wat makkelijker en vertrouwd.Ikzelf zit zo ook in elkaar ik zal iemand echt geen bende kunnen verkopen als ik het weet.
                    En het kan natuurlijk ook gewoon echt toeval of dikke pech zijn als je iets koopt en een maand later heb je een mixerinferno.

                    Ik heb veel op het forum rondgesnuffelt en er is natuurlijk altijd beter, maar de 1 gaat voor labgr en die weer voor crest en die voor dynacord of powersoft, EV,RAM,ect,ect.
                    Ik vind het gewoon moeilijk om daar toch een goed oordeel over te geven.Als ik van iemand hoor joh ik heb zo,n ding en draai er 4 x in de maand mee als een jekko en hij doet alles nog ok,dan krijg ik daar een goed beeld van.Anderzijds heeft iedereen een eigen smaak en gehoor dus dat maakt het dan toch weer lastig.

                    Ik ga morgen ff luisteren mocht het niks zijn dan ben ik zeer geinteresseerd in een alternatief rond die prijsklasse en ook in gewicht.

                    gr mart,
                    Met het weekend voor de deur!!

                    Comment

                    • arie
                      • Feb 2003
                      • 550

                      #11
                      Weet niet of er altijd beter is, ik heb zelf die labs gekocht zonder dat ik er ooit mee gewerkt had, weet wel dat ze hier in de buurt veel worden gebruikt en dus makkelijk bij te huren zijn, mocht het zo zijn geweest dat er hier in de beurt makkelijker bijfoorbeeld qsc pl6.0 bij te huren was was ik daar natuurlijk voor gegaan.ik denk dat je op een gegeven moment niet meer moet kijken naar wat het aller beste zou zijn want de verschillen zijn toch redelijk klein in de top, maar meer moet kijken wat voor jou doeleinde en zoals bij mij makkelijk huren het beste is.maargoed iedereen heeft daar zijn eigen mening over, het maakt mij iniedergeval niet uit of ik met een qsc of een lab crest crown de weg op moet als het maar betroubaar is en goed funcioneerd.groeten Arie

                      Comment

                      • mpac
                        • Nov 2005
                        • 17

                        #12
                        Hoi,

                        Ben wezen luisteren en heb de xs1200 gekocht klonk prima op dezelfde dynacord set die ik heb.
                        Mooi prijs ook nog,dus heb gelijk ook nog 2 monitortjes aangeschaft de SRM350 van mackie wat een grote mond voor zo'n klein kassie?

                        Dussss de Sint en Santa hoeven niet meer te komen ik ben al blij.

                        gr mart,
                        Met het weekend voor de deur!!

                        Comment

                        • pacosound
                          • Nov 2005
                          • 44

                          #13
                          Tja, het blijft altijd erg lastig om om meningen te vragen van versterkers op dit soort forums. De ene naar de andere heeft een andere visie op keuze van versterkers.
                          Ik blijf er maar op hameren om bepaalde discussies te vermijden, ga een luister test doen met verschillende merken binnen je keuze en prijsklasse.
                          Je kan op zo'n manier jezelf een hoop onnodige reacties voorkomen van andere forumleden.

                          Dus wat je gedaan hebt mpec is absoluut de beste manier, gewoon een luister test!!!!!!!

                          Ik ben blij dat je een keuze hebt kunnen maken!

                          Pabien!

                          Paco
                          \"Lekker onder de zon...\"

                          Comment

                          • Victor
                            • Aug 2000
                            • 54

                            #14
                            Een luistertest tussen verschillende versterkers is bijna geen doen.

                            Je zal dan een switcher moeten hebben om snelle a-b vergelijkingen te maken, waarbij je er ook nog voor moet zorgen dat het geluidsniveau in alle gevallen precies even hoog is.

                            Denk in ieder geval maar niet dat je geheugen voor geluid goed genoeg is om verschillen in geluidskwaliteit tussen versterkers (die zijn toch al een heel stuk kleiner dan tussen luidsprekers) objectief te onthouden.
                            Groeten,
                            Victor Noordland

                            Comment

                            • mpac
                              • Nov 2005
                              • 17

                              #15
                              Hoi,

                              De luistertest in dit geval was voor mij wel relevant.
                              Ik heb de amp die ik daar heb beluistert vergeleken met de amp waar ik nu mee draai.
                              Ik weet precies hoe mn eigen spul klinkt en zodoende kon ik een goede vergelijking maken.
                              Wat jij bedoelt Victor is 10 amp na elkaar beluisteren en das echt geen doen bij 4 weet je al niet meer hoe 1 klonk, dat klopt en dan komt er nog eens bij dat heel veel amp niet eens hoorbaar te vergelijken zijn.
                              Maar wat Paco zij was waar je kunt sommige onderwerpen maar beter vermijden.De een houd van blond de ander van donker, ..... Ik zeg maar ALS Het maar lekker is!!

                              grtz mart,
                              Met het weekend voor de deur!!

                              Comment

                              Working...