Probleem met DX1000 van Behringer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xtreme18
    • Aug 2005
    • 53

    Probleem met DX1000 van Behringer

    Beste bezoekers van dit forum,

    ik heb een vraag/probleem met mijn geluidsinstallatie en hoop dat iemand van jullie weet wat het is.

    Ik heb een (nieuwe) Behringer DX1000 gekocht omdat onze oude helaas uhm doorgebrand was [:I]. Het probleem is als volgt:

    Ik sluit men mengpaneel aan met 2 haakse XLR connectoren op mijn versterker, een EV Q44. Hiervandaan ga ik naar mijn boxen toe met speakon --> XLR connectoren, dit omdat we hele oude boxen hebben.

    Als ik één kant aansluit en de muziek aanzet (voor bij ons in de opslagruimte onder andere) dan werkt het aan het begin wel. Na een tijdje zakt het volume ineens zonder dat er aan de knoppen gezeten wordt. Zodra je even flink met de masterfader van dat kanaal gaat schuden is het kanaal ineens weer goed. Ook stopt soms een kanaal er ineens mee (als je er eentje heb aangesloten) en zit het volume van dat kanaal ineens op de andere masterfader (waar niks op aangesloten zit).

    Weet iemand wat dit is, en wat ik hieraan zou kunnen doen???
    WE hebben alle kabels gecontroleerd dit is allemaal goed, het mengpaneel is nieuw en de versterker is ook goed!!

    Ik hoop dat iemand een oplossing of tip voor me heeft z.s.m. want moet zaterdag draaien .



    Gr Xtreme 18


    topicnaam aangepast <gerard>
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    #2
    wat ik van mijn dx1000 nog weet is dat die masterfaders nogal raar reageren. het signaal is als volgt verdeeld: links op de linkse fader en rechts op de rechtse fader. maar bij die dx1000 die ik toen had was het zo dat de linkse fader het signaal "links" inderdaad mooi regelde, maar op de VU meter zag je rechts ook meekomen maar wel een fiks aantal db's minder. schoof je rechts bij dan kwamen de signalen gelijk te liggen.
    Deze verschillen waren ook hoorbaar, dus het is niet iets wat zich alleen maar in de mengtafel afspeelde.
    Wanneer je dus gewoon met beide faders regelde, had je geen enkel probleem.

    Het feit dat jij een probleem hebt met signaalverlies op 1 kanaal is voor mij haast duidelijk dat het aan je mengtafel ligt. Ja ondanks dat die nieuw is ja![:0] Zeker omdat het probleem weg gaat na wat spelen met de masterfader.

    Heb je er tijdens normaal bedrijf ook problemen mee? Dus tijdens een avondje draaien?


    mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

    Comment

    • Xtreme18
      • Aug 2005
      • 53

      #3
      Nou ik heb nog niet met dde nieuwe DX 1000 gedraaid op een avondje (2 weken geleden gekocht ofzo). Wat je zegt klopt inderdaad wel, want dat hadden we bij de oude ook al. Maar heb hem vanmmidag even aangezet met 2 kanalen die aangesloten zaten en toen had ik nergens last van, ja alleen dat het ene kaneel iets zachter klonk als de andere, maar volgens mij klopt dat, want dat ligt aan men boxen (links 2 boxen en rechts 2 boxen op elkaar, de onderste zijn iets harder.)

      Comment

      • timmel
        • Sep 2004
        • 111

        #4
        Je zegt dat hij nieuw is.
        Waarom ga je dan niet terug waar je hem gekocht hebt? Behringer staat bekent om zijn "kwaliteit" maar ze zullen toch wel meer dan 2 weken garantie geven hè?
        niet genoten is altijd mis

        Comment

        • Xtreme18
          • Aug 2005
          • 53

          #5
          ja, maar zoals ik al zei, en ronny ook, hij had oo zulk soort problemeermee, en ik wil wetne onder ander eof het dus ook eht aan mijn mengpaneel ligt. WEl is zo dat dit typte mengpaneel van Behringer eruit gehaald is, en de laatste modellen nu overal verkrijgbaar zijn..zo ook die van ons (hadden de laatste bij onze dealer) vandaar.

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2139

            #6
            op zo een aparaat zal ook een jaar garantie zijn ja, alleen ben je dan je mengtafel wel kwijt voor een tijdje. Misschien kan je iets regelen met de winkel waar je de mengtafel gekocht hebt? Dat je een ruilmodel krijgt zolang jouw mixer in reparatie is...

            mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • Xtreme18
              • Aug 2005
              • 53

              #7
              jewel, dat zal ik ook zeker doen, maar ik wil graag weten wat precies het probleem is, en of dat er meerdere mensen ervaring mee hebben...... dat ik nog garantie had wist ik ook wel

              Comment

              • Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

                #8
                Beste Xtreme,

                Ik heb onlangs een DX1000 ter reparatie gehad met identiek probleem. Rechterkanaal viel intermiterend weg. Slechte (master) inserts willen nogal eens de oorzaak zijn maar na doorsolderen van de insert-jacks bleef het probleem aan en bleek het in de flatcable te liggen van het "mix mainboard" naar het I/O board. Check deze eens en vervang hem als het probleem aanblijft.

                Veel succes !
                Meer is minder, minder is meer

                Comment

                • ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

                  #9
                  let wel als je zelf je mixer openmaakt dat je garantie vervalt. daar zitten overal stikertjes vanbinnen die verbreken als je je mixer openschroeft en de panelen uit elkaar haalt...

                  mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

                  Comment

                  • chris S
                    • Aug 2002
                    • 87

                    #10
                    problemen met flatcable: heb ik ook gehad in mn behringer mengpaneel Eurorack UB 2442 FX (ik heb er 2 van)

                    Zomaar ineens viel de gain regelaar langzaam uit van enkele kanalen. het kanaaal kwam dan op laagste versterking te staan. Na allerlei onderzoekingen heb ik de flatcables vervangen door gesoldeerde draadjes. (96 per mengtafel) Hierna nooit problemen meer gehad!

                    Het is wel een prigel werk maar het werk wel!

                    Chris S

                    Comment

                    Working...