Crossover - sound enhancer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • houtie
    • Apr 2003
    • 5

    Crossover - sound enhancer

    Kan iemand mij uit de rats helpen met dit.

    Ik heb momenteel een crossover waarbij ik mijn top kasten en sub kasten gescheiden aanstuur.
    Ik heb pas een behringer ultraflex 3200 gekocht (soudn enchancer)speciaal voor mijn subkasten wat meer punch te geven
    Mijn vraag is nu
    1) kan ik de ultraflex rechstreeks hangen op mijn versterker en zo op mijn subkasten (zijn dan de hoge en mid tonen gefilterd)
    2) zo nee, moet ik dan mijn crossover voor of achter de ultraflex hangen

  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Meer punch zal dat ding niet opleveren, het is geen dynamic-processor. En moderne muziek bevat al dusdanig veel sub dat je in de de meeste gevallen weinig meer dan een modderbad bereikt. Het hoog is vaak ook al opgepompt, het geluid wat je hier dus nog kunt bereiken heeft wel wat weg van een frituurpan op 190 graden waar je een zak ijs in gooit. Tenzij je fan bent van het radio538-soundje zeg ik: zonde van je geld.


    Maar goed, om op je vraag terug te komen; Als het je alleen om de laagprocessing gaat, kun je em het beste achter de crossover zetten, dan wordt de rest van je geluid niet lastig gevallen door dit apparaat. Mocht je ook voor die frituurpan gaan, dan kun je em ervoor zetten.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

      #3
      Ik heb in een ver verleden ook zo'n ding gehad en ga in grote lijnen akkoor met de uitleg van hierboven. Doch kan het op sommige systemen een leuke oplossing zijn.

      Succes nog!

      Comment

      • Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

        #4
        Volgens mij had je de Ultrabass moeten kopen.
        Daarnaast ben ik niet zo voor enhancers voor pro-audio, met de harmonischen zijn al menig tweeter opgeblazen.
        Je eerste optie zou moeten zijn om je geluidset eens goed te beluisteren en evt gewoon subs bijzetten.
        Als je met de ultraflex alleen bass wil processen hang je deze achter de crossover uiteraard.

        Comment

        Working...