eaw FRz

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan-andries
    • Dec 2004
    • 50

    eaw FRz

    Ik heb het plan om een EAW FRz setje aan te schaffen.
    Nu heb ik nog een bss fds360 x-overtje op overschot.
    Kan ik deze voor dit systeem gebruiken (crossover-card van 120 Hz in BSS) of zal dit de EAW's niet ten goede komen.
    Voor de amps had ik gedacht aan
    mx3000a voor laag en mx2000a voor tops
    tips of suggesties?
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    citaat:Geplaatst door jan-andries

    Ik heb het plan om een EAW FRz setje aan te schaffen.
    Nu heb ik nog een bss fds360 x-overtje op overschot.
    Kan ik deze voor dit systeem gebruiken (crossover-card van 120 Hz in BSS) of zal dit de EAW's niet ten goede komen.
    Voor de amps had ik gedacht aan
    mx3000a voor laag en mx2000a voor tops
    tips of suggesties?
    Jan, kan je even zeggen over welke types het gaat !
    Ik ben nogal vertrouwd met EAW
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • jan-andries
      • Dec 2004
      • 50

      #3
      Sis,

      2 maal FR250z
      2 maal FR159z
      Zouden plx versterkers hier ook hun werk doen? (toch weeral een pakje lichter niet?)
      plx3202 voor tops en plx3402 voor laag?
      De set zal vooral worden gebruikt voor dj-werk (en soms pa) in café's
      Ik ben in het verleden altijd zeer tevreden geweest van die bss x-over: Mooie klank, nooit brokken, ...
      Ik hoop dat je genoeg info hebt om mij te helpen

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        Ik werk ook met de PLX en de powerlights op mijn EAW subs en toppen en ben daar tevreden over, ze doen absoluut hun werk !
        Er zijn natuurlijk nog betere eindtrappen, maar de prijs is dan ook direct een pakje hoger !
        Wat die crossover freq. van 120 HZ betreft zou dat geen probleem mogen geven !
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • bones2001
          • Aug 2003
          • 741

          #5
          Ik neem aan dat je je zinnen gezet heb op dat gebruikte setje uit
          Maastricht (??)
          Ik heb zelf enkele weken geleden ook zo'n set aangeschaft, en
          heb er zeker geen spijt van !!
          Wat de crossover betreft,
          EAW heeft mij verzekerd dat ie op 80Hz moet staan.
          Over de amps zeggen ze, 1.5 tot 2 kw rms per sub,
          en 750 tot 1 kw per top.
          Heb de set op 5 mei gebruikt in een tent met +/-750 man
          met een Yamaha P7000 op de subs (2x1kw) en een Dynacord s1200
          op de top's.
          En dat ging prima.
          Het is de bedoeling dat de Yamaha voortaan op de top's gaat
          en een Lab of QSC PL op de subs.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

          Comment

          • nightline
            • Oct 2002
            • 1001

            #6
            citaat:Geplaatst door jan-andries

            Sis,

            2 maal FR250z
            2 maal FR159z
            Zouden plx versterkers hier ook hun werk doen? (toch weeral een pakje lichter niet?)
            plx3202 voor tops en plx3402 voor laag?
            De set zal vooral worden gebruikt voor dj-werk (en soms pa) in café's
            Ik ben in het verleden altijd zeer tevreden geweest van die bss x-over: Mooie klank, nooit brokken, ...
            Ik hoop dat je genoeg info hebt om mij te helpen
            PLX3202...???? Die ken ik niet!!! Zal wel een 3002 zijn


            Powered by AudioMadness....

            Comment

            • Didier
              • Aug 2002
              • 323

              #7
              Ik heb zelf ook pas zo'n EAW-setje aangeschaft, bestaande uit

              2x FR159z en 2x FR250z

              Versterking: 2x QSC MX3000a !!!
              Processing: 1x LEM DX24

              In principe kun je de set gewoon met een crossover regelen, maar
              ik heb op mijn processor een dipje getrokken in het hoog. Zo klinkt
              de speaker naar mijn idee nog beter.

              Heb het pas 1 keer gebruikt (ben op vakantie geweest), maar stond ervan te kijken wat er uit komt!!! Ben tot nu toe dus ook zeer tevreden.

              Mijn MACKIE SRS1500/SRM450 setje is er niets bij!
              Zuid-Limburg

              Comment

              • arie
                • Feb 2003
                • 550

                #8
                `Hoi ik heb toevallig van het weekend ervaring opgedaan met een qsc plx3002, moet zeggen dat het ding me enorm tegenviel, hij werd gebruikt op het laag van een delay stack, op een dubbele 15" baskast, als front stack hadden we in het laag 4esw 1018 kasten per kant staan met daarachter een labgruppen fp6400versterker, de delay stek stond op 40m van de main stack, ik hoorde het laag van de delay stack pas als ik binnen de 4 meter van de delay stack kwam verder kwam die delay totaal niet over, een druk en geen power terwijl de qsc voledig de clip in ging.Viel mij echt serieus tegen, terwijl ik toch best qsc liefhebber ben pl4 en pl 6 is gewoon goed, maar dit viel mij echt op, kwam gewoon weg geen drol van af, erwijl er best serieuze speaker achter hingen.groeten Arjan

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  citaat:Geplaatst door arie

                  `Hoi ik heb toevallig van het weekend ervaring opgedaan met een qsc plx3002, moet zeggen dat het ding me enorm tegenviel, hij werd gebruikt op het laag van een delay stack, op een dubbele 15" baskast, als front stack hadden we in het laag 4esw 1018 kasten per kant staan met daarachter een labgruppen fp6400versterker, de delay stek stond op 40m van de main stack, ik hoorde het laag van de delay stack pas als ik binnen de 4 meter van de delay stack kwam verder kwam die delay totaal niet over, een druk en geen power terwijl de qsc voledig de clip in ging.Viel mij echt serieus tegen, terwijl ik toch best qsc liefhebber ben pl4 en pl 6 is gewoon goed, maar dit viel mij echt op, kwam gewoon weg geen drol van af, erwijl er best serieuze speaker achter hingen.groeten Arjan
                  Misschien geen eerlijke proef?
                  Het laag van 15 inchers is toch heel anders dan van 18 inch.
                  Ook kan het zijn dat de delaytijd net niet juist stond zodat de delay-subs voor 3/4 in de tegenfase stonden o.i.d.?
                  Het lijkt me dat je een versterker wel onder vergelijkbare omstandigheden moet vergelijken....
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • arie
                    • Feb 2003
                    • 550

                    #10

                    Misschien geen eerlijke proef?
                    Het laag van 15 inchers is toch heel anders dan van 18 inch.
                    Ook kan het zijn dat de delaytijd net niet juist stond zodat de delay-subs voor 3/4 in de tegenfase stonden o.i.d.?
                    Het lijkt me dat je een versterker wel onder vergelijkbare omstandigheden moet vergelijken....
                    [/quote]

                    mischien inderdaad niet helemaal eerlijk, maar voelde gewoon weinig druk, terweil de hoofstack toch 40 meter verder naar voren stond, hoorde je deze duidelijk beter, pas binnen de 4 meter hoorde je de delay, viel mij eerlijk gezegd tegen, maargoed het is ook niet voor niets en buget serie, kan mijn labs ook niet vergelijken met me´n crest ca serie)alhoewel ik deze voller en beter vind klinken dan die qsc, heft natuurlijk ook met de voeding te maken.groeten Arjan

                    Comment

                    • sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Didier

                      Ik heb zelf ook pas zo'n EAW-setje aangeschaft, bestaande uit

                      2x FR159z en 2x FR250z

                      Versterking: 2x QSC MX3000a !!!
                      Processing: 1x LEM DX24

                      In principe kun je de set gewoon met een crossover regelen, maar
                      ik heb op mijn processor een dipje getrokken in het hoog. Zo klinkt
                      de speaker naar mijn idee nog beter.

                      Heb het pas 1 keer gebruikt (ben op vakantie geweest), maar stond ervan te kijken wat er uit komt!!! Ben tot nu toe dus ook zeer tevreden.

                      Mijn MACKIE SRS1500/SRM450 setje is er niets bij!
                      En een dBtje of 3 bij de 2.5 a 3KHz eruit, ze bleren echt TE erg in dat gebied (crossoverfreq!!???)
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                      Comment

                      • Didier
                        • Aug 2002
                        • 323

                        #12
                        Nog even over mijn EAW-setje...

                        In het begin zette ik de baskasten altijd rechtop, en vervolgens stangetje ertussen en toppen daarop. Echter de laatste 2 keren dat ik het setje gebruikte heb ik de bassen eens plat gelegd en wat blijkt... Veel meer bas!!! Set klonk nu ineens veel warmer en voller.

                        Ik stond echt te kijken van het verschil hiertussen!!!
                        Zuid-Limburg

                        Comment

                        • sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

                          #13
                          citaat:Geplaatst door Didier

                          Nog even over mijn EAW-setje...

                          In het begin zette ik de baskasten altijd rechtop, en vervolgens stangetje ertussen en toppen daarop. Echter de laatste 2 keren dat ik het setje gebruikte heb ik de bassen eens plat gelegd en wat blijkt... Veel meer bas!!! Set klonk nu ineens veel warmer en voller.

                          Ik stond echt te kijken van het verschil hiertussen!!!
                          Dat is logisch, en klinkt lekker hé
                          Volgende keer zelfde opstelling hanteren , indien mogelijk !
                          Ik weet natuurlijk niet met hoeveel subs jij werkt maar een goeie opstelling is het volgende :
                          -------------podium ------------------
                          sub----sub----sub----sub----sub----sub

                          Je moet het eens proberen !
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                          Comment

                          • Didier
                            • Aug 2002
                            • 323

                            #14
                            citaatat is logisch, en klinkt lekker hé
                            Volgende keer zelfde opstelling hanteren , indien mogelijk !
                            Ik weet natuurlijk niet met hoeveel subs jij werkt maar een goeie opstelling is het volgende :
                            -------------podium ------------------
                            sub----sub----sub----sub----sub----sub

                            Je moet het eens proberen !
                            sis

                            Hahaha, ik heb het over 2 subs (1 per kant), niet over 6 subs!!!

                            Maar FR250z subs, zijn dus subs met 2x 15".

                            Eerst zette ik deze subs rechtop (2x 15" boven elkaar)
                            Nu leg ik ze plat (2x 15" naast elkaar)

                            En dat klinkt stukken beter!!!
                            Zuid-Limburg

                            Comment

                            • Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

                              #15
                              citaat:Geplaatst door sis

                              Ik werk ook met de PLX en de powerlights op mijn EAW subs en toppen en ben daar tevreden over, ze doen absoluut hun werk !
                              Er zijn natuurlijk nog betere eindtrappen, maar de prijs is dan ook direct een pakje hoger !
                              Wat die crossover freq. van 120 HZ betreft zou dat geen probleem mogen geven !
                              sis
                              Hoi, gewoon effe een vraagje uit nieuwsgierigheid: welke versterkers vind jij beter dan de powerlight (4.0?) van QSC? Gewoon zomaar effe een vraag hoor.

                              Groetjes

                              Kristof

                              Comment

                              Working...