J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Standaard

Floodje op dezelfde processing/versterkerkanalen als flash gaat niet lukken nee. Maar je had 2 topracks dus 1 rack per kant en dan 1 kantje van het rack Flash en andere kant Infill is hier wel een handige oplossing voor als je max 3 flash de kant hebt. Anders bieden monorackjes inderdaad een uitkomst. Wij hebben die met 1250/750/D6, zowel mono 4-weg als stereo 2-weg te gebruiken. Kan je ook nog es kleine setjes of 2-weg monitors mee draaien.
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PHsound
    even voor de goede orde!

Mijn baas weet dat ik het totaal niet eens ben met het huis systeem zowel licht als geluid.
    Ik vertel het hem iederweekend weer

En of tie dat erg vind neem aan van wel maar zoals als gezegd alles werkt er half of niet!
    ik telde 5 a 8 maanden geleden 3 kapotte maccen. die doen het overigens nog steeds niet.

Of je staat een show te draaien en alles nokt ermee... Pc die uitvalt.

Of je Progjes zijn weg en je kan het maar uitzoeken met Martin lj live pielen...

Ik zou bijv. een cursus krijgen over Martin LJ, nog steeds niet gehad ik kan dus niets patchen en dergelijke.

Of nog beter show bezig alle maccen stoppen ermee en geven HOT HOT HOT aan. En geven vervolgens geen dmx meer door aan de rest.
    Dus sta je daar met maccen waar de stof plukken uitvallen.
    Waarvan je al maanden zegt dat er onderhoud gepleegd moet gaan worden ivm kapotte lampen en brandgevaar.

Nee ik vind het knap wat sommige jongens daar nog voor elkaar krijgen, zonder enige kennis of hulp.

Wipneus en pim heb ik helaas nog niet gedaan dat was een Tom die dat gedaan heeft, en idd nog nooit op een maxim gewerkt. waar hij dus het systeem niet eigen op kan maken.

En jullie hebben gelijk als het er niet top en geweldig uitziet, maar wil de eigenaar dat wel zou hij een echte LJ moeten huren dioe waarschijnlijk te veel knaken kost.
    Ach ja, als je mannetjes achter de lichttafel hebt staan die op een forum verkondigen dat hun baas/opdrachtgever slechte spullen heeft...

Ja dan zou ik ook niet naar deze mannetjes luisteren denk ik.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Standaard

Even mijn korte bijdrage over het discotheeklicht:

- Je moet je als lightjockey bezig houden met het optimaal gebruiken van de aanwezig installatie. In Time-Out heb ik 450 moving lights, als de laatste kapot gaat ben ik naar huis. TOT die tijd, zul je toch echt je best moeten doen om er iets moois van te maken. Als je in deze business verder wilt zul je ook moeten bedenken dat bepaalde negativiteit jegens je opdrachtegever niet zal bijdragen in nieuwe klanten.
    - In Time-Out hebben we 1 Fulltime onderhoudstechnicus, 2 Hoofd operators voor de grote zalen, 1 Stand-IN Hoofd operator, en nog een aantal boyz voor de kleine zaal. Persoonlijk draag ik er zorg voor dat mijn collega's up to date blijven, regelmatig oefenen met de materialen, en dat iedereen op optimale wijze kan werken met onze (zeer complexe) installatie.
    - Discotheken moeten ALTIJD updaten en vernieuwen, anders loopt je tent dood. Probeer dan ook om met kleine zaken een toevoeging te bedenken. Ga niet uit van wat er allemaal NIET werkt, maar wat je kunt doen met materialen die WEL werken.

Lightjockey is in de kern een ruksysteem, maar je zult het er mee moeten doen: OEFENEN DUS! Als je baas ooit centjes heeft gespaard kun je een echte lichttafel kopen, maar daarvoor geldt dan opnieuw: OEFENEN!
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Standaard

ik ben met laaste helemaal eens, wil je verder komen zul je moeten oefenen en zelf tijd in moeten steken. ik heb een tijd lang gewerkt bij discotheek Q-nation, en daar ging ook steeds licht kapot, maar door simpel in handleidingen te kijken kun je al zelf basic onderhoud aan aparatuur doen, wedden dat je baas dat niet erg vind als je dat doet, tenslotte jij bent bezig met je licht je staat zelf te ergereren waarom zelf dan niet iets aan doen. je moet ergens een keer beginnen. tip miss voor je baas als hij ooit een nieuwe( of echte) lichttafel wilt kopen. laat hem een avolights pearl aanschaffen, que prijs/kwaliteit verhouding zijn deze tafels super, kun je dan ook eindelijk alles uit je scanner muur halen.

paulus
    Laatst gewijzigd door moderator; 15-01-09 om 07:31.

Forum Rechten